• ۱۴۰۳ دوشنبه ۲۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5287 -
  • ۱۴۰۱ پنج شنبه ۳ شهريور

خبرخوان

فعلا مشتريان روبل در بازار متشكل محدود است
كامبيز ميركريمي، نايب‌رييس اتاق بازرگاني ايران و روسيه اظهار داشت: نرخ روبل در اين بازار متشكل ارزي در دو هفته اخير مطلوب بود اما مشتريان اين بازار فعلا محدود به متقاضيان ارز مسافرتي و دانشجويي هستند كه بايد ساير ارزهاي خدماتي و كالايي هم قابليت معامله در اين بازار را پيدا كنند. حسن انجام معامله با روبل در اين بازار اين است كه نياز به واسطه‌هايي مانند امارات و تركيه براي انجام تسويه حساب‌ها نيست و خريدار و فروشنده مي‌توانند مستقيما از شبكه بانكي كشور كه از طريق ميربيزنس بانك و بانك ملي به  شبكه بانكي روسيه متصل است، استفاده كنند.


بليت اتوبوس‌ اربعين  به صورت روزانه  فروش  مي‌رود
داريوش باقرجوان، مديركل دفتر حمل و نقل مسافر اين سازمان گفت: بليت اتوبوس زائران اربعين صرفا به نام زائر صادر مي‌شود و اعزام زائران در قالب سرويس دربستي اتوبوسي به مرزها ممنوع است و با شركت‌ها، مالكان و رانندگان خاطي در اين زمينه برخورد خواهد شد. وي با تاكيد بر اهميت هوشياري زائران اربعين حسيني افزود: زائران اربعين به تبليغات و خبرها در فضاي غيررسمي و مجازي مبني بر ارايه بليت به صورت پيش فروش و يا سرويس‌هاي دربستي كه با هدف كلاهبرداري از زائرين و كسب منافع غيرقانوني صورت مي‌پذيرد، توجه نكنند و اخبار را از مبادي و مراجع معتبر و رسمي پيگيري كنند.


كاهش آب بهاي كشاورزاني  كه الگوي كشت را رعايت كنند
سيدجواد ساداتي‌نژاد، وزير جهاد كشاورزي در پاسخ به اين سوال كه مهم‌ترين اقدام وزارت جهاد كشاورزي در يك سال اخير چه بوده است، گفت: با توجه به نگاهي كه در حوزه توليد خصوصا توليد گندم به عنوان يك كالاي راهبردي در كشور وجود دارد برنامه‌ريزي دقيقي صورت گرفته كه طبيعتا اثرات اصلي خود را در فصل زراعي جديد نشان مي‌دهد. يعني فصل آينده مي‌توانيم نتيجه برنامه‌ريزي هايمان را ببينيم. وي ادامه داد: امسال با برنامه‌ريزي‌هايي كه صورت گرفت قيمت خريد تضميني گندم در اولين گام در سه فروردين و در اولين جلسه هيات دولت از ۷۵۰۰ تومان به ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان افزايش يافت.


سهم ۲ درصدي معادن از حوادث كار
علي حسين رعيتي فرد، معاون روابط كار وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي از وقوع ۸۹۰۰ حادثه ناشي از كار در كشور طي سال ۱۴۰۰ خبر مي‌دهد .او مي‌گويد: از اين ميزان حادثه در سال گذشته ۲ درصد مربوط به بخش معدن بوده كه ناشي از توجه مديران معادن به ارتقاي ايمني بوده است. معاون وزيركار از نيروهاي انساني به عنوان سرمايه‌هاي ارزشمند جامعه كار و توليد ياد كرده و مي‌گويد: صيانت از نيروي انساني از جمله برنامه‌هاي در اولويت وزارت مردمي دولت سيزدهم است كه با همكاري و همياري سازمان‌هاي وظيفه مدار قابل دستيابي است.


طلاي جهاني از افزايش بيشتر بازماند
در حالي كه فعالان بازار منتظر سخنراني جروم پاول، رييس فدرال رزرو در اواخر اين هفته بودند، قيمت طلا ديروز ثابت ماند و با افزايش ارزش دلار امريكا، قيمت‌ها كنترل شد.بهاي هر اونس طلا تا ساعت ۷ صبح به وقت شرقي با ۳.۱ درصد كاهش به ۱۷۴۵ دلار و ۲۰ سنت رسيد و قيمت طلا در بازار معاملات آتي امريكا نيز با ۰.۱۸ درصد كاهش به ۱۷۴۶ دلار و ۲۰ سنت رسيد. دلار در برابر رقباي خود ۰.۲ درصد افزايش يافت و طلا را براي خريداران ارزهاي ديگر گرانتر كرد.شاخص بازدهي خزانه‌داري ۱۰ ساله ايالات‌متحده نزديك به بالاترين سطح بيش از يك ماهه در جلسه قبل بود. تمركز به سخنراني پاول در كنفرانس سالانه بانك مركزي جهاني در جكسون هول، وايومينگ در روز جمعه براي وضوح بيشتر در مورد افزايش نرخ بهره در آينده معطوف شد.


نمي‌دانند كجا و چطور مي‌خواهند سالي يك ميليون مسكن بسازند
مسعود پزشكيان، نماينده مردم تبريز در مجلس گفت: آماري كه در حال حاضر وجود دارد، نشان مي‌دهند كه ساخت و ساز نسبت به سال‌هاي گذشته كاهش پيدا كرده و اگر آمار مجوز‌هاي ساخت و ساز شهرداري را بگيريد تعداد ساخت و ساز‌ها نسبت به سال‌هاي قبل به ‌شدت كاهش پيدا كرده است بنابراين نتوانسته‌اند روندي كه مي‌خواستند را اجرا كنند و يك ميليون مسكن در سال بسازند. اگر قرار بود از مردم پول و وام بگيرند و با آن خانه بسازند، كه نمي‌شود. تكليف كسي كه حقوق او به اين وام‌ها و پول‌ها نمي‌رسد چه مي‌شود و چطور مي‌خواهند آن را پس بگيرند؟ پزشكيان گفت: به دولت روحاني مي‌گفتند چرا مسكن مهر را ادامه نمي‌دهي و چنين خانه‌هايي نمي‌سازي، حال چطور مي‌خواهند خودشان در عرض چهار سال، چهار ميليون خانه بسازند؟ متاسفانه در حال حاضر مشكل تورم و كاهش ارزش پول ملي وجود دارد، وقتي تورم افزايش پيدا مي‌كند و ارزش پول ملي كم مي‌شود، قيمت خانه هم افزايش پيدا مي‌كند كه اين بي ارزشي پول ما را نشان مي‌دهد. بنابراين طبق آنچه گفتم ساخت يك ميليون مسكن در سال شدني نيست و غير ممكن است، در واقع با كار‌هايي كه مي‌كنند غيرممكن است چراكه نمي‌دانند كجا و چطور مي‌خواهند بسازند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون