• ۱۴۰۳ يکشنبه ۲۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5290 -
  • ۱۴۰۱ دوشنبه ۷ شهريور

فردا انتخابات فدراسيون فوتبال برگزار مي‌شود

ابهامات تاييد صلاحيت تاج و انگشتر عقيق ماجدي

فردا انتخابات فدراسيون فوتبال برگزار مي‌شود. شنبه اسامي هر سه نامزد احراز پست رياست به صورت رسمي اعلام و مشخص شد. برخلاف گمانه‌زني‌ها نه مهدي تاج رد صلاحيت شده و نه ميرشاد ماجدي منع قانوني براي حضور در انتخابات دارد. عزيز‌الله محمدي نامزد سوم هم بدون مشكل در انتخابات شركت خواهد كرد. 
بارها گفته شده كه انتخابات پيش روي فدراسيون فوتبال يكي از عجيب‌ترين و پرحاشيه‌ترين انتخابات‌هاي تاريخ اين رشته ورزشي است. فرآيندي كه با بركناري پرشبهه شهاب‌الدين عزيزي خادم آغاز و به اداره فدراسيون به مدت ۶ ماه با سرپرست كشيد و در نهايت با حذف سه نامزد از مجموع ۶ نامزد ثبت‌نام كرده وارد فاز پاياني شد. 
عجيب‌تر از همه اينها حرف و حديث‌هايي است كه در مورد تاييد صلاحيت مهدي تاج شكل گرفت. مردي كه گمان مي‌رفت صرفا با دست داشتن در پرونده ويلموتس گيت با عدم احراز صلاحيت مواجه شود حتي با رو شدن رد پايش در پرونده فولاد مباركه هم سر جاي خود باقي ماند. در يك ماه گذشته بسياري از نهادها از جمله مجلس تلاش كردند مهدي تاج به انتخابات فردا نرسد اما حاميان به مراتب بزرگ‌تر او اجازه عرض اندام به نمايندگان را ندادند. روز گذشته روزنامه جوان به شكل عجيبي به حضور مهدي تاج حمله كرد و «ايران اينترنشنال»، «بي‌بي‌سي» و دلالان و جيره‌خواران داخلي را عامل تاييد صلاحيت او دانست و اين پروسه را يك بازي كثيف خواند. روزنامه جوان نوشت: «همدستي همه معاندان با فوتبال ملي ايران از شبكه وهابي و صهيونيستي مانند ايران اينترنشنال و بي‌بي‌سي گرفته تا دلال‌هاي جيره‌خوار جواب داد تا با تاييد صلاحيت تاج، بزرگ‌ترين ضربه به حيثيت فوتبال ملي ايران در جام جهاني وارد شود.» اظهارنظر روزنامه جوان از آن جهت حايز اهميت است كه برخي تصور مي‌كردند مهدي تاج به سبب سابقه نظامي از حمايت‌هاي خاصي برخوردار است. از طرف ديگر بارها و بارها تاكيد شده كه احراز صلاحيت نامزد انتخابات فدراسيون فوتبال از طريق ۴ مرجع اصلي مورد بررسي قرار مي‌گيرد و بسيار عجيب است كه دو رسانه خارج‌نشين به اضافه چند دلال جيره‌خوار توانسته باشند تمام نهادهاي نظارتي ايران را تحت‌تاثير قرار دهند. در چنين شرايطي است كه بايد پرسيد واقعا پشت مهدي تاج به كجا گرم است؟
رقيب اصلي تاج، ميرشاد ماجدي هم بيكار نبوده و تمام تلاش خود را براي تاثيرگذاري در روند راي‌گيري به كار بسته است. ماجدي براي اولين‌بار در تاريخ در يك برنامه تلويزيوني كاپيتان تيم ملي ايران را معرفي كرد! در حالي كه كاپيتان‌هاي اول تا سوم تيم ملي مشخص هستند و در آخرين بازي رسمي ايران مقابل الجزاير نيز احسان حاج‌صفي بازوبند كاپيتاني را بر بازو بسته بود، سرپرست فدراسيون اعلام كرد به دليل در دسترس نبودن كاپيتان‌هاي اول تيم ملي، وحيد اميري به عنوان كاپيتان در مجمع حاضر خواهد شد! خيلي‌ها اين اتفاق به اضافه تصميماتي نظير تغيير كاپيتان تيم ملي فوتبال ساحلي، تغيير سرمربي تيم ملي زنان، تفسير عجيب از اساسنامه براي انتخاب داوري كه قرار است در مجمع راي بدهد، انتصاب نزديك‌ترين آدم‌ها به ميرشاد ماجدي در برخي سمت‌هاي داراي راي در مجمع را شاهد مثالي براي مهندسي انتخابات دانستند. سرپرست فعلي فدراسيون كه يكي از نابسامان‌ترين ۶ ماهه‌هاي تاريخ فوتبال ايران را به همراه همكارانش در هيات رييسه رقم زده است در روزهاي اخير تلاش كرده دل نهادهاي حاكميتي را هم با برخي رفتارها به دست آورد. دو روز پيش علي طهراني مقدم پسر سردار شهيد طهراني مقدم بعد از حضور ماجدي در برنامه‌اي تلويزيوني در توييتر خطاب به او نوشت: «آقاي ماجدي بزرگوار. انتخابات فدراسيون نزديكه. ته‌ريش گذاشتن و انگشتر گنده عقيق دست كردن شما و صحبت از اسلام و عفاف و حجاب براي ما قابل درك است و مطمئن باشيد براي افكار عمومي هم قابل درك است. نكنيد اين كارهاي حال به هم زن را.»

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون