• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5290 -
  • ۱۴۰۱ دوشنبه ۷ شهريور

تمديد رتبه A از موسسه اعتباري (پايا) براي گروه بهمن

سال گذشته گروه‌ بهمن موفق به كسب رتبه A از موسسه اعتباري (پايا) شد و امسال نيز اين رتبه تمديد شده است.
 سال گذشته گروه بهمن بعد از كسب افتخاراتي نظير خودروساز نمونه، بهره‌ورترين خودروساز، اولين خودروساز سبز، پيشرو بودن در ميان شركت‌هاي خصوصي، قرار گرفتن در ميان كيفي‌ترين خودروهاي توليدي كشور، توسعه ساخت داخل محصولات، سودآوري پايدار، اخذ جوايز و نشان‌هاي متعدد ملي در حوزه‌هاي تعالي سازماني، كيفيت، بهره‌وري، مديريت دانش و منابع انساني، در رتبه‌بندي موسسه (پايا) رتبه A را كسب كرد و امسال نيز اين رتبه تمديد شد. 
 در حال حاضر گروه بهمن تنها شركت خودروساز كشور است كه موفق به كسب رتبه اعتباري درسطح A با دور نماي با ثبات شده است. 
دريافت رتبه اعتباري بالا مي‌تواند در تسهيل تامين مالي از بازار سرمايه موثر واقع  شود و همچنين اين رتبه در ارتقاي سطح اعتباري شركت در سيستم بانكي ملاك ارزيابي قرار خواهد گرفت.
كسب رتبه اعتباري مناسب (حداقل رتبه BBB و بالاتر از آنكه رتبه A مي‌باشد) هم‌اكنون در بازار سرمايه به عنوان يك ارزش شناخته شده و اين رتبه در كاهش ريسك اعتباري شركت‌ها حايز اهميت است و از اين طريق شركت‌ها مي‌توانند بخشي از منابع مالي مورد نياز خود را طبق ضوابط و دستورالعمل‌هاي تدوين‌شده توسط سازمان بورس اوراق بهادار، بدون وثيقه و ضامن تامين كنند.
اين موضوع فرآيند تامين مالي را كوتاه‌تر كرده و هزينه‌هاي انتشار اوراق و به تبع آن هزينه‌هاي تامين مالي را كاهش خواهد داد.
با اعطاي رتبه اعتباري A به گروه بهمن، اين شركت مي‌تواند بدون نياز به ركن ضامن به انتشار اوراق اقدام كند و از اين طريق فرآيند تامين مالي كوتاه‌تر شده و هزينه‌هاي انتشار اوراق نيز كاهش مي‌يابد كه اين امر كاهش هزينه‌هاي تامين مالي را به دنبال خواهد داشت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون