• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5291 -
  • ۱۴۰۱ سه شنبه ۸ شهريور

روي خط خبر

محكوميت اقدام رژيم صهيونيستي در يورش به دفاتر فلسطيني‌ها
انجمن پاسداران حق حيات |انجمن پاسداران حق حيات در ايران، همگام با ۲۲ گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل متحد، اقدام حكومت اسراييل در يورش به دفاتر ۷ سازمان مدني و نهاد حقوق بشري و حقوق بشردوستانه فلسطيني را محكوم مي‌كند. اين انجمن در بيانيه‌اي نوشت: «متاسفانه اين‌بار هم اين حكومت متهم به نقض حقوق بشر با نسبت دادن نارواي اتهام تروريسم به نهادهاي مذكور، اقدام خود را توجيه مي‌كند. اين شيوه رفتار، خود نوع پيچيده‌تر تروريسم شخصيتي است. استفاده ابزاري اين قبيل حكومت‌ها از عنوان تروريسم عليه مخالفان خود، روشنگر اين واقعيت است كه چرا به‌رغم جهاني بودن شعار مبارزه با تروريسم، توفيق چنداني در اين راه حاصل نمي‌شود. ما پاسداران حق حيات به عنوان يك سازمان مردم‌نهاد مدافع حقوق بشر، ضمن ابراز همبستگي با سازمان‌هاي حقوق بشري مورد حمله حكومت اسراييل از جامعه جهاني به ويژه دولت‌هاي اروپايي مي‌خواهيم رفتار دوگانه را متوقف و نسبت به اقدامات اين حكومت ناقض حقوق بشر در پايمال كردن حقوق شهروندان فلسطيني، به ويژه فعالان حقوق بشر واكنش صريح و قاطع نشان بدهند. تجربه نشان داده است كه ابراز نگراني كفايت نمي‌كند و تاثير بازدارنده‌اي براي اين نوع اقدامات نداشته است.»


رستم قاسمي در بيمارستان  بستري شد
پاد|سخنگوي دولت با حضور در يكي از بيمارستان‌هاي تهران از وزير راه ‌و شهرسازي عيادت كرد. علي بهادري جهرمي، سخنگو و رييس شوراي اطلاع‌رساني دولت به دنبال بستري شدن رستم قاسمي، وزير راه و شهرسازي در يكي از بيمارستان‌هاي تهران ضمن عيادت از وي در جريان آخرين وضعيت سلامتي و روند درمان او قرار گرفت. در اين ملاقات، بهادري جهرمي ضمن ابلاغ سلام و احوالپرسي رييس‌جمهور و اعضاي دولت براي وزير راه و شهرسازي آرزوي سلامتي و شفاي عاجل كرد. وزير راه و شهرسازي در پي بروز حادثه تحت عمل جراحي ديسك كمر قرار گرفته است.


گزينه نهايي رياست  فراكسيون انقلاب
مهر|انتخابات هيات رييسه فراكسيون انقلاب اسلامي سه‌شنبه برگزار مي‌شود و «قاليباف» گزينه نهايي رياست اين فراكسيون است. «محمدباقر قاليباف» تنها كانديداي رياست فراكسيون است. براي نواب رييس نيز «نصرالله پژمانفر»، «ابراهيم عزيزي»، «محسن پيرهادي»، «مجتبي ذالنوري»، «محمدرضا ميرتاج‌الديني» و «مهدي عيسي‌زاده» اعلام كانديداتوري كرده‌اند. با برگزاري اين انتخابات تكليف هيات رييسه فراكسيون انقلاب اسلامي براي دو سال پاياني عمر مجلس يازدهم تعيين مي‌شود. انتخابات دوره قبل هيات رييسه فراكسيون انقلاب مهرماه سال ۹۹ برگزار شد و محمدباقر قاليباف به عنوان رييس و «سيدمحمدرضا ميرتاج‌الديني» و «نصرالله پژمانفر» به عنوان نواب رييس فراكسيون انقلاب اسلامي انتخاب شدند. «عباس گودرزي»، «سيدجليل ميرمحمدي»، «معصومه پاشايي»، «مجتبي يوسفي» و «احمد نادري» ديگر اعضاي هيات رييسه بودند.


اكثر زندانيان اتباع بيگانه از كدام كشورها هستند؟
 ايسنا|رييس سازمان زندان‌ها و اقدامات تاميني و تربيتي كشور گفت: ۹۵ درصد از زندانيان اتباع بيگانه ما مربوط به اتباع افاغنه، عراقي و پاكستاني است و جرايمي همچون قاچاق مواد مخدر، سرقت، جرايم عليه اشخاص و عبور غيرمجاز از كشور داشته‌اند. غلامعلي محمدي در بخش ديگري از گفت‌وگو، درباره آمار زندانيان خارجي گفت: ما طبق آيين‌نامه سازمان زندان‌ها، طبقه‌بندي زندانيان را انجام داديم كه از بروز آسيب‌ها جلوگيري شود و طبقه‌بندي در زندان‌ها براساس سن، جنس و نوع جرايم ارتكابي آنهاست. رييس سازمان زندان‌ها تصريح كرد: يكي از موارد طبقه‌بندي زندانيان مربوط به اتباع بيگانه است كه اين زندانيان جدا از ساير زندانيان نگهداري مي‌شوند. همچنين مددجويان اعم از جوانان و نوجوانان را از هم جدا كرديم. محمدي با بيان اينكه ما در تمام كشور اطفال را از ساير زندانيان تفكيك كرديم و در اين زمينه هم كانون‌هاي اصلاح و تربيت را در ۳۱ استان داريم، گفت: حتي اطفال عراقي و ساير كشورها هم جدا از هم نگهداري مي‌شوند، همانند زندانيان نسوان كه از ساير زندانيان جدا نگهداري مي‌شوند.


بسيج، موتور پيشران تحقق حكمراني اسلامي است
 فارس|فرمانده سپاه حضرت محمد رسول‌الله(ص) گفت: بسيج، موتور پيشران تحقق حكمراني اسلامي است و به عقيده من فلسفه وجودي بسيج همين است. سردار حسن حسن‌زاده در همايش ملي بسيج ادارات و كارمندان با بيان اينكه عموما الگوهايي كه ما داريم غربي است و بعضا بخشي از آن را با آموزه‌هاي ديني‌مان تلفيق كرده‌ايم، اظهار كرد: مدل مديريتي در حكمراني اسلامي، اين نيست كه ما بعضا به آن مي‌پردازيم و مدل مطلوب، مدل «امامت» است كه همراه مردم و آحاد كاركنانش است. تا وقتي اين مدل را در كشور اجرا نكنيم، بعيد است كه به نتيجه مطلوب برسيم و اجراي اين مدل، مي‌تواند نظام را به اهداف اصلي خود و اهداف گام دوم انقلاب اسلامي برساند. سردار حسن‌زاده گفت: مقام معظم رهبري فرمودند ما وارد دومين مرحله از خودسازي، تمدن‌سازي و جامعه‌پردازي شده‌ايم و من معتقدم اولين مرحله خودسازي است زيرا اگر ما مي‌خواهيم به دولت اسلامي برسيم، بايد از خودمان شروع كنيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون