• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5291 -
  • ۱۴۰۱ سه شنبه ۸ شهريور

خبرخوان

يك‌ ميليون هكتار از باغ‌هاي كشور فرسوده هستند
محمدمهدي برومندي معاون وزير جهاد كشاورزي در امور باغباني درباره اقداماتي كه براي احياي واحدهاي توليدي در بخش باغباني اين وزارتخانه وجود دارد، اظهار داشت: يك ميليون‌ هكتار از باغات كشور فرسوده هستند به همين منظور رديفي در معاونت باغباني وزارت جهاد كشاورزي به عنوان اصلاح و احياي باغ‌ها در نظر گرفته شده است و در اين راستا باغ‌هاي كشور اصلاح، احيا و حذف و جايگزين مي‌شوند.


كالباس نيم ميليوني شد
در شهريور ماه سال ۱۴۰۰ هر كيلوگرم هات‌داگ ۹۰درصد گوشت در بازار ۱۱۴ هزار تومان قيمت داشته است و در تاريخ ۵ شهريور امسال هر كيلوگرم از اين كالا ۳۳۱ هزار تومان قيمت خورده است كه حاكي از جهش ۱۹۰ درصدي قيمت آن در بازه زماني يك‌ساله است. در حالي كه سوسيس در بازه زماني يك‌ساله نزديك به ۲۰۰درصد افزايش قيمت را تجربه كرده است اما ميانگين قيمت كالباس در اين بازه‌ زماني نزديك به ۴۰۰ درصد افزايش يافته است؛ هر كيلوگرم كالباس ۹۰درصد گوشت از ۱۱۸ هزار تومان در شهريور ماه ۱۴۰۰ امروز به ۵۰۰ هزار تومان رسيده است.


توليدكنندگان خارجي سيگار بايد ماليات متناسب با درآمد را بدهند
بهزاد رحيمي، عضو كميسيون صنايع و معادن مجلس با اشاره به واردات مواد اوليه شركت‌هاي خارجي چندمليتي توليد‌كننده سيگار گفت: وزارتخانه‌هاي صمت و بهداشت بايد بر نوع توتون وارداتي اين شركت‌ها نظارت جدي داشته باشند و شركت‌هاي خارجي بايد مكلف به استفاده از توتون داخلي هم بشوند.
رحيمي، نماينده سقز و بانه در مجلس شوراي اسلامي، با اشاره به توليد و فروش سيگار در داخل كشور از سوي 2 شركت خارجي چند مليتي JTI و BAT با ماهيت انگليسي- امريكايي و ژاپني گفت: باتوجه به اينكه شركت‌هاي خارجي ۷۰درصد بازار فروش سيگار در داخل كشور را دراختيار دارند بايد ماليات متناسب با درآمد خود پرداخت كنند. وي تاكيد كرد: وضعيت فعلي عادلانه نيست و به ضرر توليد داخلي است.


تصويب آيين‌نامه اجرايي انتقال آب به سيستان و بلوچستان
در جلسه هيات دولت كه بعدازظهر روز يكشنبه به رياست سيد ابراهيم رييسي برگزار شد، هيات وزيران در اجراي تكليف مقرر در ماده واحده قانون انتقال آب از درياي عمان به استان سيستان و بلوچستان مبني بر فراهم كردن زمينه سرمايه‌گذاري داخلي يا خارجي براي برداشت آب، نمك زدايي، انتقال آب و استفاده از نمك و فلزات بازمانده از درياي عمان به استان سيستان و بلوچستان، آيين نامه اجرايي اين ماده را به تصويب رساند.


بازار خودرو قفل شده است
ابراهيم مدديان، رييس اتحاديه نمايشگاه‌داران تبريز اظهار داشت: امكان اين وجود دارد كه خودروها از هند يا چين وارد شود يا دستگاهي وارد كنند كه خودروهاي داخلي از آن بهتر باشند. وي گفت: بازار منتظر نتيجه مذاكرات، ثبات قيمت دلار (ارز) و واردات خودرو است. در حال حاضر، بازار قفل شده، راكد است و خريد و فروش انجام نمي‌شود. قيمت‌ها نيز نوسان را تجربه مي‌كنند كه اين موضوع به قيمت دلار وابسته است. به ‌طور كلي در حال حاضر خريدار واقعي منتظر اين است كه از واردات خودرو چه خبر جديدي منتشر مي‌شود تا يك خودروي مناسب به بازار بيايد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون