• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5291 -
  • ۱۴۰۱ سه شنبه ۸ شهريور

خبرخوان

خودروسازان در ۵ماهه امسال چقدر توليد كردند؟
عبدالله توكلي لاهيجاني، مديركل دفتر صنايع خودروي وزارت صنعت، معدن و تجارت از روند نزولي تعداد خودروهاي انباشته در كف پاركينگ خودروسازها خبر داد و گفت: در پنج‌ماهه نخست سال جاري نسبت به مدت مشابه سال گذشته، تعداد خودروهاي موجود در پاركينگ كاهش داشت. وي با اعلام اينكه توليد خودروي كامل پس از قريب به 3سال در دو خودروساز اصلي كشور تثبيت شده است، گفت: انتظار مي‌رود ميزان عبور مستقيم همچنان روند صعودي داشته باشد. وي به افزايش 283درصدي توليد خودروي كامل توسط دو شركت ايران خودرو و سايپا از 82447 به 315815 دستگاه در پنج‌ماهه نخست امسال در مقايسه با مدت مشابه سال قبل اشاره كرد و افزود: همچنين در اين مدت شاهد كاهش 85درصدي توليد خودروي ناقص توسط اين دو خودروساز از 276491 به 41562 دستگاه هستيم.


پاسخ وزير صمت به چگونگي محاسبه تعرفه واردات خودرو
در حالي آيين‌نامه واردات خودرو ابلاغ شده كه در آن ميزان تعرفه مشخص نشده؛ اما در اين رابطه وزير صمت تاكيد كرده است كه تعرفه‌ها شناور خواهد بود و محدوده آن باز و بسته به اينكه خودرو چگونه فروخته شود، متغير خواهد بود. سيدرضا فاطمي امين، وزير صنعت، معدن و تجارت، در پاسخ به سوالات پيرامون چگونگي محاسبه تعرفه واردات خودرو و زمان اعلام آن اظهار كرد: آيين‌نامه مشخص شده و دو هفته زمان (تا ۱۹ شهريور ماه) در نظر گرفته شده تا واردكنندگان واجد شرايط (اين امكان وجود ندارد كه هر شخصي بتواند خودرو وارد كند)، درخواست خود را به دفتر صنايع خودرويي وزارت صمت تحويل دهند.


استفاده از رمزارز براي واردات خودرو امكان‌پذير است
محمد لاهوتي، رييس كنفدراسيون صادرات با بيان اينكه استفاده از رمزارز براي واردات خودرو امكان‌پذير است، گفت: در دنيا هنوز رمزارز براي تجارت به رسميت شناخته نشده لذا براي واردات بايد توافق دوجانبه صورت گيرد. رييس كنفدراسيون صادرات ايران افزود: استفاده از رمزارزها در حوزه واردات تقريبا موفق هم بوده و طبق اعلام سازمان توسعه تجارت ايران، سه هفته پيش ۱۰ ميليون دلار رمزارز در حوزه واردات استفاده شد. لاهوتي افزود: نكته حايز اهميت اين است كه فعلا در دنيا تنها كشوري كه در تجارت خارجي رمزارز را به رسميت شناخته ايران است و به همين جهت در حوزه واردات كمك‌كننده تامين ارز باشد.


فروش ارز اربعين  در ۹۰۰ شعبه بانكي
امير هاموني، مديرعامل بازار متشكل ارزي گفت: ارز اربعين به ‌نرخ توافقي در ۹۰۰ شعبه منتخب بانك‌هاي عامل و صرافي‌هاي عضو بازار متشكل ارز ايران عرضه مي‌شود. وي افزود: به همين منظور با همكاري بانك مركزي و بازار متشكل ارزي و با هماهنگي بانك‌ها و صرافي‌هاي عضو بازار متشكل ارزي بيش از 900 شعبه بانكي و صرافي را براي خدمات‌رساني به مردم تجهيز كرده است. مديرعامل بازار متشكل ارزي گفت: سرفصل جداگانه‌اي با عنوان ارز اربعين و به ‌ازاي هر نفر 100دلار در نظر گرفته شده است و صرافي‌ها از يك هفته قبل كار را شروع و بانك‌ها هم از ديروز دوشنبه كار خود را آغاز كردند.


استقبال بورس از افزايش  يك درصدي دامنه نوسان
شاخص كل بورس تهران ديروز با يك هزار و ۴۹ واحد افزايش در ارتفاع يك ‌ميليون و ۴۴۵ هزار واحدي ايستاد. شاخص هم‌وزن با ۲ هزار ۷۵ واحد افزايش به ۴۱۰ هزار و ۶۳۳ واحد و شاخص قيمت با يك هزار ۲۴۲ واحد رشد به ۲۴۵ هزار و ۷۳۵ واحد رسيد. شاخص بازار اول، ۵۴۷ واحد و شاخص بازار دوم، ۲ هزار و ۷۸۰ واحد افزايش را ثبت كرد. در اين روز در معاملات بورس تهران، بيش از پنج ميليارد و ۶۰۶ ميليون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۶ هزار و ۶۷۰ ميليارد ريال معامله شد.


فروش گوشت اسب و الاغ
محمد آقاميري، رييس سازمان دامپزشكي در مورد كشتار دام‌هاي مكروه و غيرحلال و فروش آن به سازمان اظهار داشت: گزارش فروش اسب و الاغ به دست ما رسيده است ولي در زمينه فروش سگ گزارشي به ما نداده‌اند. از مردم تقاضا داريم كه از خريد گوشت در واحدهايي كه كشتارها آنها خارج از پروسه دامپزشكي است، اجتناب كنند. معاون وزير كشاورزي با اشاره به كوتاه شدن تاريخ واردات نهاده دامي تصريح كرد: ترخيص نهاده دامي طي بازه زماني 25 تا 3 ماه انجام مي‌شد اما واردات آن 5 روزه شده است و اگر مديري از اين تاريخ عدول كند با آن برخورد قاطع خواهيم كرد. وي اظهار داشت: مجوز صادرات 40 تا 45 هزار راس دام براي جام جهاني فوتبال از ايران داده شده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون