• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5293 -
  • ۱۴۰۱ پنج شنبه ۱۰ شهريور

ويژه

 افتتاح پروژه‌هاي G5 همراه اول در تبريز، اهواز و كيش

 آيين افتتاح پروژه‌هاي ارتباطات و فناوري اطلاعات كشور، عصر ديروز سه‌شنبه ۸ شهريور ۱۴۰۱، با حضور عيسي زارع‌پور وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات، مصطفي طاهري رييس كميسيون صنايع و معادن مجلس و جمعي از مديران اپراتورهاي ارتباطي برگزار شد. همزمان با اين مراسم، سايت‎هاي G5 همراه اول در تبريز، اهواز و كيش افتتاح شد. در مراسم ديروز همچنين اعلام شد كه از ۲۸ ارديبهشت تا ۳۱ مرداد دسترسي ۳۵۹ روستاي جديد به شبكه ملي اطلاعات برقرار شده كه از اين تعداد ۲۳۰ روستا توسط همراه اول انجام شده است. مهدي اخوان بهابادي مديرعامل همراه اول گفت: هم‌اكنون در هفت استان كشور سايت نسل ۵ داريم و تا پايان سال به باقي استان‌ها نيز ورود خواهيم كرد. وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات: ۱۱۰۰ ميليارد تومان اپراتورهاي تلفن همراه را به خاطر كمي افزايش تعرفه جريمه كردند كه اين در حق آنها روا نبود؛ ۵ سال جلوي افزايش تعرفه و توسعه شبكه را گرفتند. رييس رگولاتوري هم در اين مراسم گفت: اگر افزايش تعرفه‌اي در حوزه سيار نداشته باشيم، در آينده شبكه‌اي براي سرويس‌دهي به مردم نخواهد ماند.


فروش مرزي منطقه كردستان افزايش 202 درصدي واريزي به خزانه دولت را در برداشته است
در راستاي نظارت بر فرآيند كنترل و پايش كاميون‌هاي ترانشيپي و پايش عملكرد كنترلي ‏كاركنان شاغل در جايگاه مرزي، مدير شركت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي منطقه كردستان از ‏بازارچه مرزي سيرانبند بانه بازديد كرد.‏جهانبخش ‏نوكاني استفاده از خدمات الكترونيك، سامانه فروش مرزي، ساماندهي نيروهاي كنترلي ‏متصدي كنترل باك كاميون‌هاي ورودي به بازارچه و.... را در جهت تسهيل صادرات و جلوگيري ‏از قاچاق و عرضه خارج از شبكه فرآورده‌هاي نفتي عنوان نمود. ‏نوكاني با اشاره به افزايش تردد كاميون‌هاي ترانشيپي عراقي و رونق كسب‌وكار در اين ‏بازارچه بر آماده نمودن زيرساخت‌هاي لازم جهت ارايه خدمات مطلوب به رانندگان تاكيد و ‏افزود: از ابتداي سال جاري تاپايان مرداد ماه از محل فروش جايگاه‌هاي مرزي استان و پايش ‏و كنترل فروش در باك بيش از‎ 167 ‎ ميليارد تومان به خزانه دولت واريز شده است كه اين ‏ميزان نسبت به مدت مشابه سال قبل با افزايش 202 درصدي همراه بوده است.‏اين مقام مسوول استقرار دو باب جايگاه سيار عرضه نفتگاز در بازارچه جهت تحويل سوخت ‏به كاميون‌هاي عراقي ورودي به بازارچه سيرانبند را در همين راستا عنوان و اظهار داشت: ‏اقدامات عملياتي و كنترل صورت‌گرفته در مرز سيرانبند در راستاي جلوگيري از قاچاق ‏فرآورده و ايجاد درآمد براي كشور موثر است.


بهره‌برداري از دو طرح در فارسان با حضور استاندار چهارمحال‌وبختياري
با حضور استاندار چهارمحال‌وبختياري و همزمان با افتتاح 19 پروژه مهم در بخش‌هاي مختلف، سالن بوكس شهر جونقان و زمين چمن شهر باباحيدر در شهرستان فارسان مورد بهره‌برداري قرار گرفتند. به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع‌رساني اداره كل راه و شهرسازي چهارمحال‌وبختياري، مديركل راه و شهرسازي استان در حاشيه اين مراسم گفت: سالن بوكس جونقاندر زميني به مساحت يك‌هزار و 500متر مربع و با زيربناي 500 متر مربع احداث شده است. حسينعلي مقصودي شروع ساخت اين سالن را از سال 1387 عنوان كرد و افزود: اين پروژه با اعتبار بيش از 23 ميليارد ريال ساخته شده است. وي ادامه داد: ساختمان سالن بوكس جونقان داراي قسمت اداري به صورت يك طبقه، سالن بوكس، سالن يونيت هيتر و موتورخانه است. مديركل راه و شهرسازي چهارمحال‌وبختياري زمين چمن باباحيدر را ديگر پروژه آماده بهره‌برداري خواند كه ساخت آن از سال 1385 آغاز و با اعتبار بيش از 50 ميليارد ريال تكميل شده است. مقصودي گفت: اين مجموعه ورزشي در زميني به مساحت 20 هزار متر مربع احداث شده كه زمين چمن آن 7 هزار متر مربع و داراي پيست دوميداني به متراژ دوهزار و 500 متر مربع است.


افتتاح ساختمان فرمانداري شهرستان كوهرنگ
همزمان با چهارمين روز از هفته دولت و با حضور استاندار چهارمحال‌وبختياري، ساختمان فرمانداري شهرستان كوهرنگ به بهره‌برداري رسيد. به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع‌رساني اداره كل راه و شهرسازي، مديركل راه و شهرسازي استان در حاشيه اين مراسم گفت: احداث ساختمان فرمانداري شهرستان كوهرنگ از سال 1382 در زميني به مساحت 5 هزار متر مربع و با زيربناي 3 هزار متر مربع آغاز و در هفته دولت سال جاري آماده بهره‌برداري شد.حسينعلي مقصودي اعتبار هزينه‌شده براي اين ساختمان را بيش از 121 ميليارد ريال دانست و افزود: ارزش بروز ساخت اين پروژه بيش از 700 ميليارد ريال است.وي ادامه داد: ساختمان فرمانداري كوهرنگ در 4 طبقه و با سيستم سازه‌اي اسلكت فلزي همراه با ديوار بتني ساخته شده است.مديركل راه و شهرسازي چهارمحال‌وبختياري به ساير پروژه‌هاي راه و شهرسازي در اين شهرستان نيز اشاره كرد و گفت: در حال حاضر 350 كيلومتر راه اصلي و 30 كيلومتر در دست احداث در شهرستان كوهرنگ وجود دارد. مقصودي افزود: به منظور حذف گردنه‌هاي خطرناك و نقاط متعدد حادثه‌خيز و سهولت در تردد از مركز استان به سمت خوزستان تونل‌هاي چري و هوني به طول 4 هزار و 732 متر نيز در اين شهرستان در حال ساخت است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون