• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5293 -
  • ۱۴۰۱ پنج شنبه ۱۰ شهريور

خبرخوان

منطقي: در طراحي خودرو جزو بهترين‌هاي آسيا هستيم!
منوچهر منطقي معاون صنايع حمل‌ونقل وزارت صمت با بيان اينكه توليد خودرو يك فرآيند دانش بنيان است، گفت: در حوزه خودروسازي طراحي محصول را در داخل انجام مي‌دهيم و در اين راستا دو مركز خيلي قوي در طراحي محصول داريم كه نمي‌گويم معادل بهترين‌هاي اروپا است، اما معادل بهترين‌هاي آسيا است. منطقي در مصاحبه تلفني با راديو گفت‌وگو از بازار‌هاي بين‌المللي محصولات داخلي گفت و اظهار كرد: چند محصول را به روسيه برده‌ايم كه خودرو‌هاي تارا، دنا و شاهين مورد توجه قرار گرفت و به احتمال زياد بخشي از حجم صادراتي خودرو‌ها مربوط به همين محصولات خواهد بود.


سهميه ۶۰ ليتري بنزين همچنان پابرجاست

جليل سالاري، مديرعامل شركت ملي پالايش و پخش فرآورده‌هاي نفتي گفت: كاهش ۱۰۰ ليتري اعتبار كارت‌هاي سوخت ۳۰۰۰ توماني، هيچ تاثيري بر مقدار سهميه اصلي خودروهاي شخصي ندارد. وي افزود: در حال حاضر ۱۹ ميليون خودروي سواري در كشور داريم كه اين خودروها داراي يك سهميه ۶۰ ليتري با قيمت هزار و ۵۰۰ تومان هستند كه قابليت ذخيره‌سازي تا ۹ ماه را دارد. وي گفت: در كنار اين سهميه اصلي، يك اعتبار سوخت هم براي كارت‌هاي خودروهاي شخصي ايجاد كرده‌ايم كه بين مردم به همان بنزين آزاد يا ۳ هزار توماني مشهور است با ظرفيت ۲۵۰ ليتر كه در صورت استفاده نشدن، اين اعتبار از بين مي‌رود.


نارضايتي مشاوران املاك از شرايط حاكم بر اتحاديه
كارشناس مسكن با اشاره به ثبت‌نام بيش از ۱۰۰ نفر براي عضويت در هيات‌مديره اتحاديه املاك گفت: مشاوران املاك از شرايط حاكم بر اتحاديه ناراضي هستند. مهدي محرمي شام‌اسبي اظهار كرد: وفق مفاد تبصره 3 ماده 22 قانون نظام صنفي، انتخابات اتحاديه‌ها در دور اول با حضور حداقل يك‌سوم اعضا و در صورت عدم‌دستيابي به حد نصاب مذكور، در دور دوم با حضور حداقل يك‌چهارم اعضا رسميت مي‌يابد. وي با اشاره به اينكه انتخابات نبايد در روز كاري و وسط هفته برگزار مي‌شد، تصريح كرد: يكي ديگر از موارد، نارضايتي نسبي اعضاي اتحاديه مشاوران املاك از شرايط حاكم بر اتحاديه به ويژه در حمايت اتحاديه از اعضا در مقوله نرخ حق‌الزحمه و ماليات بر ارزش افزوده نيز يكي ديگر از دلايل مشاركت پايين در انتخابات است.


خانه كلنگي در پايتخت متري چند؟
در آخرين گزارش رسمي منتشر شده از سوي مركز آمار، با عنوان نتايج طرح گردآوري اطلاعات قيمت و اجاره مسكن شهر تهران در زمستان ١٤٠٠، آمده است كه متوسط قيمت فروش هر مترمربع زمين يا زمين ساختمان مسكوني كلنگي معامله شده در زمستان ١٤٠٠ از طريق بنگاه‌هاي معاملات ملكي در شهر تهران، ۵۲ ميليون و ۱۷۴هزار تومان با ميانگين مساحت ٢٣٨ مترمربع بوده است كه نسبت به فصل قبل ٤,٨درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ١٧.١ درصد افزايش داشته ‌است.متوسط قيمت فروش هر مترمربع زيربناي مسكوني معامله شده در زمستان١٤٠٠ از طريق بنگاه‌هاي معاملات ملكي در شهر تهران ۳۶ ميليون و ۷۷۱ هزار تومان با ميانگين مساحت ٨٦ مترمربع و متوسط عمر بناي ١٣ سال بوده است كه نسبت به فصل قبل ٩.٨ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ١٤.٥ درصد، افزايش داشته است.


فرسودگي ناوگان هوايي، ناشي از عدم آزادسازي نرخ‌ها است
مقصود اسعدي ساماني، دبير انجمن شركت‌هاي هواپيمايي معتقد است بخش‌ عمده‌اي از مشكلات صنعت هواپيمايي كه منجربه افزايش سن ناوگان و افزايش تاخيرات پروازها شده، ناشي از تصميمات فراقانوني و جلوگيري از آزادسازي نرخ بليت است. اسعدي خاطرنشان كرد: كشور ما به بيش از ۳۰۰ فروند هواپيماي عملياتي نياز دارد، در حالي كه الان تنها حدود ۱۷۰ هواپيماي فعال داريم، فشاري كه براي سركوب بليت هواپيما وارد مي‌شود، هم سن ناوگان را افزايش داده و هم ناوگان موجود هم به‌تدريج زمين‌گير شده است. بنابراين اگر مي‌خواهيم صنعت هواپيمايي نجات پيدا كرده و سن ناوگان كاهش يابد، تنها راهش اين است كه قانون مجلس درباره آزادسازي نرخ بليت را بپذيريم و در آن صورت، بسياري از مشكلات صنعت حل مي‌شود.


دليل صف‌هاي طولاني  در جايگاه‌هاي سوخت شمال
علي‌اكبر نژادعلي، مديرعامل شركت ملي پخش فراورده‌هاي نفتي گفت: احتمال دارد كه نفتكش‌ها به واسطه ترافيك دير به مقصد برسند ولي تمهيدات لازم  ديده شده تا جايگاه‌ها به نحو مطلوب سوخت‌رساني كنند و مشكل خاصي نيست. مديرعامل شركت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي تصريح كرد: بنده در بازيدي كه از منطقه داشتم، به حدي مسافر و حجم تردد وسايل نقليه در جاده‌ها زياد بود كه نفتكش‌ها مسير يك تا دو ساعت را ۵ ساعت طول مي‌كشد تا به مقصد برسند.وي يادآور شد: احتمال دارد كه نفتكش‌ها به واسطه ترافيك دير به مقصد برسند ولي تمهيدات لازم ديده شده تا جايگاه‌ها به نحو احسنت سوخت‌رساني كنند و مشكل خاصي نيست.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون