• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5295 -
  • ۱۴۰۱ يکشنبه ۱۳ شهريور

اخبار ايران و جهان

علت قتل رييس اسبق پزشكي قانوني مشخص شد

رييس پليس پايتخت اعلام كرد: «براساس بررسي‌هاي انجام شده دو عامل اصلي قتل، فرد ضارب را براي قتل دكتر محفوظي، رييس اسبق سازمان پزشكي قانوني اجير كرده بودند.» سردار حسين رحيمي، از دستگيري ۳ نفر از عاملان قتل رييس اسبق پزشكي قانوني خبر داد و گفت: «فرد ضارب در يكي از استان‌هاي غربي كشور دستگير شد.» سردار حسين رحيمي درباره دستگيري افرادي كه در اين قتل معاونت و ‌مشاركت داشتند، گفت: «۳۰ مرداد ماه سال جاري دكتر محفوظي كه رييس اسبق سازمان پزشكي قانوني بوده است در محله سعادت‌آباد به قتل رسيد كه در ادامه رسيدگي به اين موضوع و دستگيري عامل يا عاملان قتل به سرعت در دستور كار كارآگاهان پليس آگاهي پايتخت قرار گرفت.» او با اشاره به دستگيري ۳ نفر در رابطه با وقوع اين قتل گفت: «2 نفر كه در واقع عاملان اصلي اين قتل بودند در شهرهاي تهران و ملارد دستگير شدند. فرد ديگري كه ضارب بود نيز به يكي از استان‌هاي غربي كشور متواري و مخفي شده بود كه او نيز با تحقيقات پليس شناسايي و دستگير شد.» رييس پليس پايتخت گفت: «براساس بررسي‌هاي انجام شده دو عامل اصلي قتل، فرد ضارب را براي قتل دكتر محفوظي، رييس اسبق سازمان پزشكي قانوني اجير كرده بودند.»

بازداشت عامل زورگيري از ۳ زن در تهران

رييس پايگاه ششم پليس آگاهي تهران بزرگ از دستگيري فردي كه اقدام به زورگيري از زنان كرده بود، خبر داد.
سرهنگ سيدقاسم موسوي‌فر در اين باره گفت: «به دنبال وقوع سه فقره سرقت گوشي تلفن همراه به شيوه زوگيري از زنان سبب شد تا ماموران پليس پي‌جويي‌هاي لازم براي كشف پرونده را در دستوركار خود قرار دهند. در همين راستا نيز تحقيقات ماموران پليس مشخص كرد كه سارق پس از ضرب و جرح مالباختگان اقدام به سرقت گوشي آنها كرده و متواري شده ‌است.» او با اشاره به وصول پرونده‌ها به پايگاه ششم پليس آگاهي گفت: «در بررسي اين پرونده‌ها مشخص شد كه هر سه فقره سرقت به شيوه مشابه و توسط يك نفر انجام شده است. همچنين در تحقيقات و بررسي محل وقوع سرقت‌ها سرنخ و ردپاي سارقان نيز كشف شد.» موسوي‌فر گفت: «كشف ادله متقن و جمع‌بندي آن منجر به كشف هويت سارق به نام معلوم با ۳۳ سال سن شد. در ادامه با ارسال پرونده به دادسرا هماهنگي با مرجع قضايي هم انجام شده و متهم در يك عمليات غافلگيرانه دستگير و به مقر انتظامي منتقل شد. ماموران همچنين محل اختفاي اين فرد را مورد بررسي قرار دادند كه در جريان بازرسي از آن يك دستگاه گوشي مسروقه متعلق به يكي از مالباختگان نيز كشف شد.» رييس پايگاه ششم پليس آگاهي تهران بزرگ گفت: «متهم با پذيرش جرم انتسابي به ارتكاب سه فقره دزدي با شيوه زورگيري اعتراف كرد و گفت كه گوشي‌هاي مسروقه را براي تامين مايحتاج زندگي به افراد عبوري فروخته است و قادر به معرفي مالخر نيست.»


حريق در icu يك مركز درماني در محدوده خيابان كريمخان

سخنگوي سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهر تهران از وقوع حريق در بخش icu يك مركز درماني در مركز تهران خبر داد. سيد جلال ملكي در اين باره گفت: «ساعت 9 و 42 دقيقه صبح ديروز يك مورد حادثه آتش‌سوزي در يك مركز درماني در خيابان عضدي به سامانه ١٢۵ سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهر تهران اطلاع داده شد كه بلافاصله پس از آن چهار ايستگاه آتش‌نشاني به همراه خودرو‌هاي حامل تجهيزات تنفسي به محل حادثه واقع در خيابان كريمخان، خيابان عضدي اعزام شدند.» او با بيان اينكه اولين ايستگاه به دليل نزديك بودن به محل در عرض يك دقيقه در موقعيت حاضر شد، گفت: «در ادامه ايستگاه‌هاي ديگر نيز به محل رسيدند. پس از حضور عوامل آتش‌نشاني در محل مشاهده شد كه حريق در طبقه سوم يك ساختمان پنج طبقه درماني رخ داده است.» سخنگوي سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهر تهران با بيان اينكه حريق در بخش icu اين بيمارستان اتفاق افتاده بود، گفت: «برابر شواهد موجود اتصالي برق سبب وقوع اين حريق شده بود. آتش‌سوزي در اين بخش از يك ميز چوبي كه پرستاران در آن حضور داشتند آغاز شده و به يك يا دو تخت نيز سرايت كرده بود كه خوشبختانه با اقدام به‌موقع عوامل آتش‌نشاني، حريق اطفا و از گسترش آن جلوگيري شد.» ملكي گفت: «آتش‌نشانان با حضور در محل نسبت به اطفاي حريق اقدام كردند كه خوشبختانه از گسترش آن به اطراف جلوگيري شد. حدود ۴٠ يا ۵٠ نفر از بيماران نيز توسط آتش‌نشانان به محل امن انتقال داده شدند.»


بيشتر قربانيان سيل پاكستان در شبانه‌روز گذشته كودك بودند

بنابر گزارش رسانه‌هاي محلي پاكستان، سيل و گل و لاي بيشتري از كوه‌هاي منطقه دادو در ايالت سند به سمت مناطق مسكوني سرازير شده و دست‌كم ۲۵۰ هزار نفر را در اين منطقه در معرض خطر قرار داده است.
مقامات محلي مي‌گويند: «80درصد اين منطقه در حال حاضر زير آب است و شمار بيشتري كه اكثريت آنها را كودكان تشكيل مي‌دهند طي شبانه‌روز گذشته غرق شده‌اند.»
ارتش پاكستان در تلاش است تا ساكنان روستاهاي كم‌ارتفاع در سند را به مناطق مرتفع‌تر منتقل كند.
گزارش‌ها حاكي است كه در سراسر پاكستان تاكنون بيش از ۱۲۰۰ نفر در بدترين سيل تاريخ اين كشور، جان خود را از دست داده‌اند.
به گزارش شبكه خبري بي‌بي‌سي، همچنين نزديك به ۳۳ ميليون نفر نيز تحت تاثير اين فاجعه قرار گرفته و تقريبا نيمي از محصولات پاكستان از بين رفته است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون