• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3280 -
  • ۱۳۹۴ دوشنبه ۸ تير

محسن رضايي:

مسوولان به جاي دادن اعتماد به نفس به مردم، به بيرون چشم دوخته‌اند

گروه سياسي| محسن رضايي با انتقاد از دولت، تنها 30 درصد مشكلات كشور را مربوط به تحريم‌ها دانست و گفت: مي‌توان براي اين ميزان راهبندان هم چاره‌انديشي كرد. به گزارش انتخاب گزيده اظهارات محسن رضايي در برنامه نگاه يك با موضوع اقتصاد مقاومتي به شرح زير است:
   اقتصاد مقاومتي براي عبور از مشكلات و متفاوت با مقاومت اقتصادي است؛ در مقاومت اقتصادي مردم مقاومت مي‌كنند در حالي كه در اقتصاد مقاومتي خود اقتصاد سپر مردم مي‌شود. پيام اصلي اقتصاد مقاومتي بازگرداندن مردم به اقتصاد است.
   جمع‌بندي ما تا الان اين است كه دولت در ابلاغ بخشنامه‌ها و توجيه استانداران و فرمانداران خوب عمل كرده اما اينكه در بعد اجرا چه اتفاق افتاده است بايد صبر كرد تا گزارش دبيرخانه مجمع تشخيص مصلحت نظام منتشر شود.
   در حال حاضر كشور در بعد اقتصاد خوب اداره مي‌شود يعني از نظر سياستگذاري، اما در بعد مديريتي يعني پياده‌سازي آن سياست‌ها خوب مديريت نمي‌شود.
  بخش مهم چشم دوختن بعضي‌ها به دست امريكا از بعد فرهنگي است يعني خودباوري و اعتماد به نفس در جامعه ما در اقتصاد فوق‌العاده ضعيف شده است و بخشي هم مربوط به رفتار دولت‌ها، مجلسي‌ها و مسوولان است كه به جاي دادن اعتماد به نفس به مردم به بيرون چشم دوخته‌اند.
   قبول ندارم اينكه مي‌گويند در حال حاضر نمي‌توان اقتصاد مقاومتي را اجرا كرد چرا كه اتفاقا تحريم‌ها زنگ بيدار باشي بود كه نخبگان و مسوولان كشور را متوجه كرد امكانات دروني بسيار گسترده‌اي داريم.
  اگر اقتصاد مقاومتي به درستي اجرا شود درآمد مردم دو سه برابر افزايش مي‌يابد اينقدر نبايد به رفع تحريم‌ها چشم بدوزيم؛ اصلا فردا تحريم‌ها برطرف شد چه اتفاقي مي‌افتد؟ خوشحالي زيادي به وجود مي‌آيد و بعد از پنج ماه باز مردم مي‌پرسند براي ما چه كار كرديد؟
  عده‌اي كه وسط اقتصاد ايران چادر زده‌اند و ترديد ايجاد مي‌كنند بايد پاي‌شان را از اقتصاد بيرون بكشند. مردم مي‌توانند با زحمت طاقت‌فرسايي كه رهبر انقلاب در بحث اقتصاد مقاومتي كشيدند، مشكلات اقتصادي را حل و فصل كنند.
  مذاكرات هسته‌اي دو بعد دارد كه يكي از آنها كسب سرمايه حاصل از استفاده انرژي هسته‌اي است بعد ديگر آن اين است كه با اين مذاكرات براي نخستين بار بعد از جمهوري اسلامي ايران، سنگ بناي سياست خارجي كشور گذاشته خواهد شد؛ امري كه در زمان مذاكرات قطعنامه 598 نيز انجام نشد بنابراين هر نوع رويه‌اي كه در پيش ‌گيريم روي بقيه مسائل و پرونده‌هاي ايران هم اثر خواهد گذاشت.
  مشاهده مي‌كنيد كه حتي سامانه اس -300 را به ما تحويل نداده‌اند و منتظرند ببينند در مذاكرات به چه نتيجه‌اي مي‌رسيم. بده بستان مذاكرات بايد كاملا دقيق و عادلانه باشد اگر در اين مذاكرات دست پاييني براي ما ثبت كردند در آينده هم بر اساس آن با ما عمل و رفتار مي‌كنند.
   به نظر من امريكايي‌ها چند مساله جدي با ما دارند كه نخست رژيم صهيونيستي، دو محدود بودن مرزهاي ما، دست از نظام اسلامي كشيدن و چهار منحل كردن برخي نهادهاي انقلابي از جمله سپاه پاسداران است.
   بازرسي‌ها اقدامي تحقيرآميز است كه جنبه رواني دارد و در خصوص بازجويي از دانشمندان و برخي شخصيت‌هاي كشور از جمله خودم بايد بگويم كه امريكا جرات نمي‌كند با من وارد صحبت شود. آنها اگر مي‌خواهند با ملت ايران دوست شوند نبايد بر اساس بي‌اعتمادي رفتار كنند.
   در مورد مصاحبه با آژانس هم، جرات نمي‌كنند وارد مصاحبه با من بشوند، لذا من را در ليست نگذاشتند.
    همه اقتدارمان را در اشغال خرمشهر و بازپس‌گيري آن به دست آورديم اگر تحريم‌ها ادامه يابد همه ملت بايد در صحنه حاضر شوند و از تحريم‌ها براي شكوفايي اقتصاد ايران استفاده كنند.
   فابيوس، وزير خارجه فرانسه هم دنبال امتياز‌گيري ازايران است، دنبال دلالي مي‌گردد. او آدم خاصي است كه نمي‌خواهد شركت‌هاي امريكا يي بعد از تحريم‌ها جلوتر از شركت‌هاي آنها بيفتد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون