• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5299 -
  • ۱۴۰۱ پنج شنبه ۱۷ شهريور

همه دستگاه‌ها تلاش خود را براي مهار تورم به كار گيرند

مهر|رييس‌جمهور از همه دستگاه‌ها خواست تمام تلاش خود را براي مهار تورم، ارتقاي بهره‌وري، ايجاد اشتغال واقعي و تداوم روند فعال‌سازي واحدهاي توليدي و صنعتي در كشور به كار گيرند. سيد ابراهيم رييسي در جلسه ديروز هيات دولت گفت: همه دستگاه‌ها و بخش‌ها بايد ارتقاي بهره‌وري را با هدف افزايش كارآمدي دولت و دستيابي به رشد اقتصادي پيگيري كنند و هيچ دستگاهي نبايد خود را از اين مسووليت مستثني بداند. وي رشد اقتصادي را در گرو افزايش سرمايه‌گذاري و بهره‌وري دانست و رييس سازمان امور اداري و استخدامي را مكلف كرد گزارشي از فعاليت سازمان بهره‌وري در پيگيري ماموريت‌هايش براي ارتقاي بهره‌وري در كشور ارايه دهد. وي رشد اشتغال را ديگر ماموريت مهم دولت عنوان كرد و اظهار داشت: ايجاد اشتغال واقعي و پايدار از تاكيدات مهم مقام معظم رهبري، شعار سال، تكليف قانون و وعده دولت مردمي است كه همه دستگاه‌ها بايد آن را با احساس مسووليت پيگيري كنند.

اصلاح يارانه‌ها شروع خوبي براي دولت نوپاي رييسي نبود
ايلنا| عضو كميسيون صنايع و معادن مجلس گفت: دولت بايد جراحي اقتصادي را از بخش توليد آغاز مي‌كرد و توسعه توليد، صادرات و افزايش درآمد براي دولت در دستور كار قرار مي‌گرفت كه مجبور نباشيم در گام ابتدايي سياست‌هاي انقباضي را دنبال كنيم. روح‌الله ايزدخواه در خصوص عملكرد يك‌ساله دولت سيزدهم در حوزه اقتصادي گفت: ما يك نقد اساسي‌اي به دست‌فرمان اقتصادي دولت داريم كه آن هم اين است كه بحث جراحي اقتصادي را از جاي مناسبي شروع نكرد و بحث اصلاح يارانه‌ها در فرآيند جراحي اقتصادي در زمان مناسبي انجام نشد. ايزدخواه افزود: اين بحث اصلاح يارانه‌ها شروع خوبي براي دولت نوپاي آقاي رييسي نبود. به همين دليل من هم جزو مخالفان اصلاح نظام يارانه‌اي بودم و در زمان بررسي آن در موعد رسيدگي به لايحه بودجه صحبت‌ها و دلايل خودم را مطرح كردم كه اين اتفاق شروع خوبي نيست.

«شهرام وثوقي‌راد»، معاون ارتباطات و اطلاع‌رساني دفتر رييس‌جمهور شد
پاد|رييس دفتر رييس‌جمهور در حكمي شهرام وثوقي‌راد را به عنوان «معاون ارتباطات و اطلاع‌رساني دفتر رييس‌جمهور» منصوب كرد. آيين توديع و معارفه شهرام وثوقي‌راد و عباس هنرمند معاونين جديد و سابق ارتباطات و اطلاع‌رساني دفتر رييس‌جمهور نيز پيش از ظهر ديروز برگزار شد. در اين مراسم علاوه بر رييس دفتر رييس‌جمهور، جمعي از معاونين و مديران دفتر رييس‌جمهور، رييس و دبير شوراي ‌اطلاع‌رساني دولت و معاون مطبوعاتي وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامي نيز حضور داشتند. اسماعيلي همچنين در حكمي عباس هنرمند را به سمت مشاور رييس دفتر رييس‌جمهور منصوب كرد.

واكنش وزارت كشور عراق به شايعات درباره سه زائر ايراني
مهر| در پي انتشار يك شايعه در شبكه‌هاي اجتماعي درباره كشتن شدن يك زائر عراقي به دست سه زائر ايراني در كربلا، وزارت كشور عراق، حقيقت ماجرا را توضيح داد. وزارت كشور عراق در بيانيه‌اي اعلام كرد: شبكه‌هاي اجتماعي خبري با اين محتوا منتشر كردند كه سه زائر ايراني يك عراقي را در منطقه طويريج مورد تعدي قرار داده كه بر اثر آن اين عراقي كشته شده است. پس از تحقيقات به عمل آمده درباره صحت و سقم اين خبر و رايزني‌هاي انجام شده با فرماندهي پليس كربلا مشخص شد كه اين خبر نادرست و بي‌اساس است و فرماندهي پليس كربلا هم اعلام كرد كه در حوزه استحفاظي اين فرماندهي چنين حادثه‌اي رخ نداده است. واحد مبارزه با شايعات در عراق نيز نسبت به انتشار اينچنين اخباري پيش از اطمينان از منبع آن، باتوجه به مراسم اربعين حسيني هشدار داد و از مردم خواست در صورت برخورد با چنين شايعاتي كه افكار عمومي را تحريك خواهد كرد، پليس را در جريان قرار دهند.
زمان هاشمي، خاتمي يا روحاني نظام با حاكميت هماهنگ نبود
خبرآنلاين| دبيركل حزب جمعيت فداييان اسلام گفت: زمان خاتمي نيز اختلاف فكري نظام و دولت وجود داشت. خاتمي در حرف مخالفت داشت اما در عمل رعايت مي‌كرد. مرحوم آيت‌الله هاشمي برعكس آن بود، در جمع سكوت مي‌كرد اما نظرات خود را در عمل اجرا مي‌كرد. محمدمهدي عبدخدايي در پاسخ به اين سوال كه ارزيابي شما از نقاط قوت و ضعف دولت آقاي رييسي در طول يك‌سال گذشته چيست، گفت: ‌اگر دولت بتواند چرخ اقتصادي را به حركت در بياورد و تورم را مهار كند، مي‌توان گفت اقدام مثبتي انجام داده است. منتها تنها يك‌سال از عمر دولت گذشته و بايد ببينيم كارنامه دولت در وحدت بين دولت و نظام چگونه خواهد بود تا بعدا بتوانيم داوري كنيم. او ادامه داد: از ابتداي انقلاب دولت و نظام اختلاف داشته، نگاه نظام كه انقلاب را انجام داده با نگاهي كه دولت به انقلاب داشته متفاوت بوده است، مثلا بني‌صدر مي‌گفت اطاعت مي‌كند اما بعدا مشخص شد از لحاظ فكري با امام اختلاف دارد. شهيد رجايي تنها دو ماه رييس‌جمهور بود و بعد از او نيز بين رياست‌جمهوري و نخست وزيري از لحاظ فكري اختلاف وجود داشت، هر دو نيز معتقد به داشتن نظريه درست بودند كه بايد نظريه خودشان اجرا شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون