• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5303 -
  • ۱۴۰۱ سه شنبه ۲۲ شهريور

نوپا

پنجمين شماره مجله ادبي «نوپا» با پرونده‌اي در اهميت نقد منتشر شد. 
در اين شماره يازده داستان كوتاه از حميد نامجو و ده نويسنده جوان ايران و افغانستان آمده است.
طرح جلد مجله ميز شامي است با حضور منتقدين ادبي ايران، از صادق هدايت و پرويز ناتل خانلري گرفته تا رضا براهني و عنايت سميعي و...
اين طرح جلد كاري است از حميدرضا بابابيگي و شيوا بابا بيگي. در پنجمين شماره مجله نوپا فصل اول دو رمان آمده است. نخست، رمان جديد و در دست نگارشِ مهيار رشيديان كه قرار است توسط نشر نيلوفر به‌ چاپ برسد و دوم، فصل نخست جديدترين رمان بختيارعلي ترجمه مريوان حلبچه‌اي كه قرار است به‌زودي توسط نشر ثالث راهي بازار كتاب شود. در بخش ترجمه اين شماره ابتدا داستاني منتشرنشده از ارنست همينگوي را مي‌خوانيد. اين داستان دو سال پيش در ميانِ كاغذپاره‌هاي همينگوي توسط نوه‌اش كشف و براي نخستين‌بار در مجله نيويوركر منتشر شد. فضاي داستان ما را به رمان «پيرمرد و دريا» مي‌برد و گويي طرحي اوليه باشد پيش از خلق «پيرمرد و دريا» كه با ترجمه ليدا قهرمانلو كه در شماره چهارم مجله داستاني از اين نويسنده و مترجم منتشر شده  بود.
در بخش بازچاپ مقاله‌اي پر مغز، با اهميت و آموزنده در بابِ ترجمه داستان به قلم نجف دريابندري آمده است. مقاله‌اي كه سال 1345 ايراد شد و امروز بعد از گذشت 56 سال هنوز نكاتي تازه و كاربردي مي‌توان درونش يافت و گمان برد طي همين سال‌ها به نگارش درآمده است.
پنجمين شماره فصلنامه «نوپا» بهار  و  تابستان ۱۴۰۱ به سردبيري مجتبا نريمان با  قيمت ۱۰۰ هزار تومان روانه كتاب‌فروشي‌ها  شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون