• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5306 -
  • ۱۴۰۱ يکشنبه ۲۷ شهريور

واكنش ورزشكاران به مرگ تلخ مهسا اميني

چه به روزگار اين سرزمين آورديد؟

ورزشكاران سرشناس كشور در دو روز گذشته نسبت به درگذشت مهسا اميني دختر سنندجي كه بعد از بازداشت توسط گشت ارشاد دچار عارضه مغزي شد و در بيمارستان جانش را از دست داد، واكنش نشان دادند. 
علي دايي، اسطوره فوتبال ايران و دومين گلزن ملي برتر تاريخ با انتشار ويديويي شامل دو تصوير ميكس شده از مهسا اميني يكي در حالت عادي و يكي روي تخت بيمارستان با آهنگ «لالا كن دختر زيباي شبنم» علي زندوكيلي نوشت: «چه به روزگار اين سرزمين آورديد. دخترم مي‌پرسد چه اتفاقي افتاده. چه پاسخي دارم. به كدامين گناه؟»
علي كريمي، جادوگر فوتبال آسيا نيز با انتشار تصويري طراحي شده از مهسا اميني روي تخت بيمارستان در استوري نوشت: «فرزندان آنها مي‌روند. فرزندان ما مي‌ميرند.» استوري علي كريمي علاوه بر اينكه مساله مرگ مهسا اميني را مطرح مي‌كرد كنايه‌اي هم به زندگي بسياري از آقازاده‌ها در خارج از كشور داشت. كريمي در استوري ديگري نوشت: «آغاز به مردن مي‌كنيم آنگاه كه در مقابل آنچه مهم است، سكوت مي‌كنيم.» اين ستاره بازنشسته فوتبال كشورمان همچنين پستي ويديويي از تصاوير مهسا با آهنگ يكي از خواننده‌هاي خارج‌نشين با مضمون وطن به اشتراك گذاشت. 
عليرضا جهانبخش يكي از سه كاپيتان تيم ملي كشورمان هم كه پيش از اين به مساله ورود زنان به استاديوم و در انتقاد به نحوه برخورد با زنان تماشاچي در بازي ايران و لبنان در مشهد واكنش نشان داده بود اين ‌بار با انتشار يك استوري موضع‌گيري كرد. جهانبخش عكسي مفهومي از تلفيق تصوير يك زن با برج آزادي در استوري اينستاگرامش گذاشت و نوشت: «موهاي دختران‌مان با كفن پوشيده مي‌شود...!» جهانبخش هشتگ مهسا اميني را نيز در اين استوري درج كرد. مشابه استوري عليرضا جهانبخش را مهدي طارمي ستاره فوتبال ايران و باشگاه پورتو نيز منتشر كرد. سردار آزمون ديگر مهاجم تيم ملي كشورمان نيز با درج هشتگ مهسا اميني نوشت: «اگر اينان مسلمانند، يارب كافرم گردان.»
رسول خادم، قهرمان سابق المپيك و جهان كه نوشته‌هاي انتقادي‌اش را به‌روز و با توجه به اتفاقات جامعه با امضاي «قمارباز» منتشر مي‌كند در رابطه با درگذشت مهسا اميني نوشت: «مهسا (ژينا) اميني هم ارشاد شد! هيچ ‌كس پاسخگو نيست. چه كسي پاسخ مي‌دهد؟ چه كسي پاسخ مي‌دهد؟ چه كسي...» خادم در ادامه نوشت: «اكنون كه سوز عشق جگرخون نموده است/ يا رب مدد رسان كه مرا نيست طاقتش».
همچنين سيدجلال حسيني، مسعود شجاعي و احمدرضا عابدزاده، كاپيتان‌هاي سابق تيم ملي فوتبال ايران در استوري اينستاگرام‌شان به درگذشت مهسا اميني واكنش نشان دادند. مسعود شجاعي و جلال حسيني يك استوري مشترك را منتشر كردند و نوشتند: «جانش فداي يك تار مويش شد.» عابدزاده نيز با انتشار طرح مفهومي تلفيق نام مهسا اميني با نوار قلبي كه به سمت صاف شدن حركت مي‌كند و زيرش به كنايه درج شده «ارشاد شد» نوشت: «و دوباره ايرانم تسليت. متاسفم.» همين طرح را اميررضا خادم، نماينده مجلس و معاون سابق وزير ورزش و قهرمان پرآوازه كشتي هم منتشر كرد. خادم همچنين كليپي از سخنراني شهيد مطهري در رابطه با شيوه صحيح امر به معروف و نهي از منكر به اشتراك گذاشت. 
يحيي گل‌محمدي سرمربي پرسپوليس، مهدي قايدي ستاره استقلال، وريا غفوري كاپيتان ملي‌پوش سابق با سابقه كاپيتاني استقلال كه هم‌اكنون در فولاد توپ مي‌زند به همراه حسين ماهيني كاپيتان سابق پرسپوليس و نجمه خدمتي ملي‌پوش المپيكي تيراندازي و بسياري از ورزشكاران ديگر دست‌كم با انتشار يك عكس يا درج هشتگ و هر يك به شيوه‌اي نسبت به درگذشت مهسا واكنش نشان دادند. 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون