• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5307 -
  • ۱۴۰۱ دوشنبه ۲۸ شهريور

نايب‌رييس كميسيون كشاورزي در مجلس:

از مجموعه‌هايي نظير كروز بايد حمايت شود

نماينده مردم پارس‌آباد در مجلس شوراي اسلامي گفت: از مجموعه‌هايي نظير شركت صنايع توليدي كروز كه توانسته بيش از 3 هزار قطعه را داخلي‌سازي كند و اشتغالزايي براي بيش از 12 هزار نفر را فراهم آورد بايد حمايت شود.
عباس جهانگيرزاده، نايب‌رييس كميسيون كشاورزي در مجلس شوراي اسلامي در حاشيه بازديد از نمايشگاه خودكفايي صنايع توليدي كروز با بيان اينكه قطعات اين شركت از كيفيت خوب و بالايي برخوردار است، افزود: در چنين شرايطي ضمن رقابت با كشورهاي حوزه خليج فارس مي‌توانيم قطعات ساخت داخل را نيز صادر كنيم.
وي با بيان اينكه قطعه‌سازان به حمايت عملي متوليان از جمله نمايندگان ملت نياز دارند، بيان داشت: تنها با حرف زدن كشور به خودكفايي نخواهد رسيد؛ از اين‌رو براي حمايت از قطعه‌سازان و رفع موانع و مشكلات‌شان بايد اقداماتي جدي صورت گيرد.نماينده پارس‌آباد در مجلس شوراي اسلامي در ادامه اظهار داشت: قطعا از مجموعه‌هايي نظير شركت صنايع توليدي كروز كه توانسته بيش از 3 هزار قطعه را داخلي‌سازي كند و اشتغالزايي براي بيش از 12 هزار نفر را فراهم آورد حمايت خواهيم كرد. 
جهانگيرزاده خاطرنشان كرد: پيشنهاد مي‌كنم ساير نمايندگان مجلس نيز از اين مجموعه‌ها بازديد كنند و توليد‌كنندگان بدانند از طرف قوه مجريه، مقننه و قضايي حمايت خواهند شد. 
گفتني است؛ شركت صنايع توليدي كروز به عنوان بزرگ‌ترين و پيشرفته‌ترين كارخانه توليد قطعات خودرو در كشور، اقدام به برگزاري نمايشگاه خودكفايي كرد. هدف از برگزاري اين نمايشگاه بازديد قطعه‌سازان داخلي از دستاوردهاي اين شركت بود و با قطعه‌سازاني كه آماده همكاري داشتند، عقد قرارداد انجام شد.
بر اساس اين گزارش؛ شركت كروز در ۲۶۰ هزار متر سالن توليد و ۱۳ هزار نفر پرسنل براي توسعه هر چه بيشتر با شركت‌هاي توليد‌كننده قطعات همكاري مي‌كند. در واقع اين گروه توليدي براي اينكه چرخه توليد داخلي در بالاترين سطح انجام گيرد، از توان ديگر شركت‌ها با استانداردهاي خاص خود بهره مي‌گيرد تا سرعت داخلي‌سازي و توليد در مجموعه افزايش يابد. تعداد قطعاتي كه شركت صنايع توليدي كروز تاكنون داخلي‌سازي كرده است بيش از ۳۹۰۰ قطعه در ۱۸ گروه محصول است؛ همچنين تعداد تامين‌كنندگان داخلي طرف قرارداد با اين شركت توليدي، ۳۰۰ شركت و كارگاه توليدي است. بيش از ۵۰۰ ميليون عدد قطعه طي يك‌سال اخير خريداري شده است كه باعث شده از خروج ۶ ميليون يورو جلوگيري شود.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون