• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5313 -
  • ۱۴۰۱ پنج شنبه ۷ مهر

بوم

درهاي گالري‌ها باز است؟

اين روزها اختلال در دسترسي به اينترنت و در ادامه فيلتر شبكه‌هاي مجازي خارجي به ‌ويژه اينستاگرام، اطلاع از برنامه‌هاي گالري‌ها را با دشواري همراه كرده است. بر اين اساس خبرنگار ايسنا در تماسي تلفني با مدير چند گالري در شهر تهران، روند برگزاري و افتتاح نمايشگاه‌ها در روزهاي پاياني هفته را جويا شده است.
بر اساس گفت‌وگو با مدير چند گالري در شهر تهران، مطلع شديم كه با وجود تعطيلي برخي مراكز فرهنگي و هنري در ساعت‌هاي منتهي به شب، اغلب گالري‌ها اين روزها باز هستند و البته برخي هم ادامه فعاليت را به فضاي مناسب‌تر موكول كرده‌اند.
مدير گالري «او» در گفت‌وگويي با ايسنا با اعلام باز بودن اين گالري، اعلام كرد كه فعلا نمايشگاه جديدي ندارند. گالري شيرين نيز اين روزها با نمايشگاهي كه در تاريخ ۱۸ شهريور ماه با عنوان «چاپ شده» افتتاح كرده بود، ميزبان علاقه‌مندان به هنرهاي تجسمي  است.
مدير گالري گلستان هم در گفت‌وگويي با اشاره به شرايط فعلي بيان كرد كه اين گالري تا ايجاد فضاي مناسب‌تر، تعطيل است.
همچنين گالري هما كه مرحله اول داوري «منتخب نسل نو» را به پايان رسانده بود، به گفته هنگامه معمري، مدير اين مكان فرهنگي و هنري تا اطلاع ثانوي بسته خواهد بود.
با نگاهي به سايت «گالري اينفو» كه معمولا اخبار مربوط به گالري‌ها را منتشر مي‌كند، مي‌توان نتيجه گرفت كه بيشتر گالري‌ها ميزبان نمايشگاه‌هاي انفرادي و گروهي هستند كه رو به اتمام است و با آغاز فصل پاييز بايد ديد ديوارهاي گالري‌ها چه آثاري را انتظار خواهند كشيد.

 

نقاشي داريوش هوشمند در نياوران 

نمايشگاهي از آثار نقاشي داريوش هوشمند با عنوان «جادوي رنگ‌ها» در گالري شماره ۱ فرهنگسراي نياوران برگزار مي‌شود. به گزارش مهر و به نقل از روابط عمومي فرهنگسراي نياوران، در اين نمايشگاه كه از روز جمعه ۸ مهر، ساعت ۱۴، در گالري شماره ۱ اين مجموعه بازگشايي مي‌شود، ۸۰ تابلو از آثار داريوش هوشمند در قالب آبستره‌هايي شاعرانه از طبيعت در معرض ديد هنردوستان قرار خواهد گرفت.
داريوش هوشمند در سال ۱۳۱۴، در شهر بابل، ديده به جهان گشود. بعد از گذراندن دوران دبستان و دبيرستان در زادگاهش، دوره پزشكي را در شهر تبريز به اتمام رساند و پس از آن جهت تكميل تحصيلات، به امريكا مهاجرت كرد. او در امريكا هنر نقاشي را دنبال و تكنيك‌هاي مختلفي را تجربه كرد، تا امروز كه كارهاي اخير او با جوهرهاي رنگي (اكولين) روي مقوايي مخصوص ادامه دارد. او فضاي خيال‌انگيز نقاشي را به شكل غريزي از دوران كودكي آموخت و در فرآيند شكل‌دهي و يافتن زباني مخصوص خويش، از مكاتب و تكنيك‌هاي متعددي بهره جسته است. ثمره تمامي اين سال‌ها تابلوهاي شگفت‌انگيزي است كه در نمايشگاه‌هاي امريكا و خارج از آن به نمايش درآمدند.
جادوي رنگ‌ها، دومين نمايشگاه انفرادي داريوش هوشمند است كه در ايران برگزار مي‌شود. اين نمايشگاه به مدت يك هفته، تا ۱۵ مهر، هر روز از ساعت ۱۰ تا ۱۷ و در روز جمعه (۱۵ مهر) از ساعت ۱۴ تا ۱۷ ميزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون