• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5314 -
  • ۱۴۰۱ شنبه ۹ مهر

بيانيه وزارت اطلاعات درباره جزييات حوادث اخير كشور منتشر شد

رونمايي از كشفيات و دستگيري‌هاي صحنه و پشت صحنه

وزارت اطلاعات در بيانيه‌اي تحليلي به جزييات بيشتري از پشت پرده حوادث روزهاي اخير در برخي نقاط كشور پرداخت. در متن اين بيانيه پيرامون حوادث اخير كشور آمده است: به استحضار مردم شريف و سرافراز ايران اسلامي مي‌رساند: حوادث روزهاي اخير در برخي نقاط كشور، پوسته‌اي آشكار و محسوس و لايه‌هاي پنهان متعددي در پشت صحنه‌هاي خود داشت. سربازان گمنام امام زمان(عج) براي شكار هدفمند عناصر اصلي ترور و تخريب، ضمن حضوري ناملموس در صحنه‌ اغتشاشات و كمك به برادران و خواهران فداكار، مقتدر و سربلند خود در فرماندهي انتظامي جمهوري اسلامي و همراهي با نيروهاي بسيجِ جان بركف و هميشه حاضر در صحنه‌هاي دفاع از كشور، در عين حال بخش اصلي ماموريت، توجه و توان خويش را معطوف به رصد و رديابي سازمان‌دهندگان و آتش بياران اصلي پشت صحنه، اعم از كشورهاي بيگانه تا تروريست‌هاي آلباني‌‌نشين و ساير گروهك‌هاي معاند و فرقه‌هاي دست‌پرورده‌ استعمار و عناصر سرسپرده‌ داخلي آنها نمودند. در روزهاي عبرت‌آموز گذشته كه فعاليت لايه‌هاي پنهان فتنه‌گر تشديد شده بود، به همان نسبت امكان شناسايي عوامل مخرب و تروريست نيز افزايش يافت. از سوي ديگر، به نسبت افزايش فعاليت حاميان بيگانه و ساير سازمان‌دهندگان ترور و تخريب، مزدوران داخلي آنها عنان از كف داده، سر از چاه و چاله‌هاي استتاري خويش برآوردند و بدين‌سان، امكان شناسايي و بازداشت آنها بيش از پيش فراهم آمد تا ماموريت مهم وزارت اطلاعات در حد بالايي تحقق يابد. طُرفه آنكه ميدان رويارويي مدافعين وطن و حافظان نظم و امنيت كشور در روزهاي گذشته، با مجموعه‌هايي از عناصر متنوع گروهكي، عوامل سازمان‌هاي جاسوسي بيگانه، دخالت مستقيم دولت‌هاي امريكا و انگليس و دنباله‌روهاي سعودي آنها تا عناصر ناآگاه و فريب خورده اغتشاشگر در كف خيابان‌ها مواجه بود. اينك بنا به مقتضاي شرايط عمومي كشور و تا آنجا كه ملاحظات امنيتي اجازه مي‌دهد، بخشي از كشفيات و دستگيري‌هاي صحنه و پشت صحنه را به آگاهي ملّت فهيم، صبور و مقاوم ايران اسلامي مي‌رساند: 
۱- در روزهاي گذشته، ۴۹ نفر از عوامل و مرتبطين گروهك منافقين بازداشت شده‌اند. نامبردگان بنا به دستور تروريست‌هاي آلباني‌نشين، از توليد اخبار جعلي تحريك‌كننده‌ اغتشاشگران تا سازماندهي ترور و تخريب، جهت‌دهي به شعارها، حضور مستقيم در صحنه‌هاي اغتشاشات خياباني و تخريب اموال عمومي، تامين تجهيزات مختلف براي مقابله با پليس و مواد محترقه براي به آتش كشيدن اماكن و خودروهاي عمومي و شخصي، فعاليت داشته‌اند.
۲- بازداشت ۷۷ نفر از عوامل گروهكي كردستان، اعم از مزدوران رسمي گروهك‌هاي صهيونيستي موسوم به كومله، دموكرات، پاك، پژاك تا تعدادي از كادرهاي رده بالاي اين گروهك‌ها كه در دو سوي مرزهاي غربي كشور مشغول توطئه عليه مردم مظلوم كردستان بودند. در ميان بازداشت‌شدگان، يك كادر برجسته و عضو مركزيت يكي از گروهك‌هايي كه مقيم اقليم كردستان عراق است نيز حضور دارد. وي آموزش‌هاي نظامي را در پايگاه‌هاي امريكايي- صهيونيستي اقليم مذكور فراگرفته و به عنوان فرمانده مبرز نظامي شناخته مي‌شود. او در حال طراحي، سازماندهي و هدايت هسته‌هاي آشوبگر براي منطقه غرب كشور بود كه طي يك عمليات غافلگيرانه، دستگير و به محل‌هاي از پيش تعيين شده منتقل و هم‌اكنون در زندان است.
۳- دستگيري ۵ عضو گروهك‌هاي تكفيري- تروريستي همراه با ۳۶ كيلوگرم مواد منفجره كه با استفاده از فرصت اغتشاشات، درصدد بمب‌گذاري در محافل مردمي و نيز در جمع آشوبگران و انتساب انفجارها به طرف‌هاي مقابلِ هر يك، براي تشديد نزاع و درگيري طرفين بودند. تروريست‌هاي يادشده علاوه بر طرح ترور يكي از مسوولان ارشد كشور، طرح‌هاي بمب‌گذاري در يكي از هيات عزاداري شيراز و در ميدان شهداي مشهد را داشتند كه با عنايت اهل‌بيت (عليهم‌السلام) خنثي شدند.
۴- سازمان جاسوسي بهاييت بنا به دستور مركزيت مستقر در حيفاي اشغالي، ورود پرحجمي به صحنه‌ آشوب و اغتشاش و تشويق به خرابكاري و تخريب اماكن عمومي داشت. بر اين مبنا در روزهاي اخير هسته اصلي و سرّي بهاييت شامل سه نفر از سران بهاييت و دو نفر از تيم رسانه‌اي آنها بازداشت شدند.
۵- ۹۲ نفر از وابستگان رژيم منحوس پهلوي و از سلطنت‌طلبان نشان‌دار در صحنه‌هاي اغتشاش و پشت صحنه‌ها شناسايي و بازداشت شدند.
۶- ۹ تبعه‌ بيگانه از اتباع آلمان، لهستان، ايتاليا، فرانسه، هلند، سوئد و... در صحنه اغتشاشات يا در پشت صحنه‌هاي توطئه بازداشت شدند.
۷- شناسايي عناصر مرتبط با رسانه‌هاي بيگانه در تهران و استان‌هاي مختلف كشور كه تعدادي از آنها بازداشت، تعدادي احضار و براي عده‌‌اي ديگر فعلا تشكيل سابقه شد تا پس از دريافت مجوز مرجع قضايي، احضار يا بازداشت شوند.
 ۸- ضمن زيرنظر داشتن سفارتخانه‌هايي كه عوامل آنها كوچك‌ترين دخالت يا ورود به صحنه‌ اغتشاشات داشتند، تذكر لازم به شكل مقتضي به ديپلمات‌هاي ذي‌ربط داده شد. من‌جمله سفارت‌هاي آلمان، فرانسه، انگليس، سوئد و...
۹- شناسايي و بازداشت ۲۸ نفر از اراذل و اوباشي كه سابقه زندان، خريد و فروش و مصرف مواد مخدر، اوباش‌گري، تجاوز به عنف و... را دارا هستند در صحنه‌ اغتشاشات. حمله نامبردگان به نيروهاي حافظ امنيت كشور و مجروح نمودن آنها مستند مي‌باشد. همچنين دو كارگاهِ توليد كوكتل مولوتف از آنها كشف شده است.
۱۰- تعداد قابل توجهي كلت كمري، انواع مسلسل، فشنگ‌هاي مربوطه و تفنگ‌هاي ساچمه‌زن نيز كشف و ضبط شده است. همچنان‌كه گفته شد، فهرست فوق‌الاشاره صرفا شامل عوامل گروهكي، فرقه‌اي، سازماني و بيگانه مي‌باشد و دربردارنده‌ بازداشت ده‌ها عنصر اغتشاشگر كه به‌ صورت هدفمند (و به اصطلاح تك‌زني در صحنه) نمي‌باشد. اما تحقيقات اوليه از متهمان اشاره شده، نشان‌دهنده‌ سازماندهي و آمادگي پيشيني گروهك‌هاي مختلف و آدمكشان حرفه‌‌اي براي بهره‌گيري از هر واقعه‌‌اي، فارغ از نوع واقعه، محل وقوع آن، طبيعي يا مصنوعي بودن حادثه مي‌باشد. همچنان‌كه درگذشت غمبار مرحومه اميني در اين مقطع را صرفا دستاويزي براي پروژه و توطئه‌ بزرگِ طراحي شده براي تحريك اقشاري از مردم، وارد كردن گروهك‌هاي تروريستي و تكفيري به صحنه، انجام خرابكاري و كشته‌سازي در چارچوب «مدل صهيونيستي حداكثر خشونت» قرار دادند. اما پيش از واقعه‌ مذكور و در خلال روزهاي اغتشاش نيز، وقايع ديگري به عنوان مقدمات شورش يا مكمل و مقوّم آن اتفاق افتاده است كه به برخي از آنها اشاره مي‌شود: 
الف) در چند ماه گذشته، برخي سرويس‌هاي جاسوسي غربي و رژيم صهيونيستي، دوره‌هاي «آموزش مربيان براندازي» براي تعدادي از عناصرِ مرتبط و از پيش نشان شده برگزار كرده بودند. در اين دوره‌ها كه برخي در كشورهاي منطقه و تعدادي خارج از منطقه برگزار مي‌شدند، آموزش‌هاي نحوه‌ مبارزه با نظام مقدس جمهوري اسلامي، نافرماني مدني و براندازي تدريس مي‌شد و قرار بر اين بود كه افراد آموزش‌ديده، آموخته‌ها را به عناصر ديگري در داخل كشور منتقل نمايند. اما تعدادي از اين افراد از همان ابتدا توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) شناسايي و چند نفر از آنها ظرف ماه‌هاي گذشته بازداشت شده و سناريوي جبهه‌ استكبار را تشريح كرده بودند. ادامه در صفحه 2

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون