• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5315 -
  • ۱۴۰۱ يکشنبه ۱۰ مهر

نگاهي به وضعيت ۳۲ تيم حاضر در جام جهاني بعد از آخرين فيفادي (بخش دوم)

بازگشت كي‌روش هوشمندانه بوده

گروه ورزش

در صفحه ورزش روز گذشته «اعتماد» وضعيت ۱۶ تيم از مجموع ۳۲ تيم حاضر در جام جهاني بعد از آخرين فيفادي را بررسي كرديم. در صفحه امروز به بررسي ۱۶ تيم بعدي پرداخته‌ايم. 

۱۷-كانادا
پس از شكست دادن قطر در جمعه گذشته شكست اين تيم برابر اروگوئه با نتيجه دو بر صفر در براتيسلاوا كه روز سه‌شنبه رقم خورد، نشان داد كه آنها مي‌توانند يك تيم رقابتي داشته باشند. جان هردمن اعتراف كرد كه بازيكنانش در راه آماده‌سازي براي جام جهاني انتظار فرصتي براي رويارويي با تيم‌هايي خارج از امريكاي شمالي و مركزي را داشتند و آنها اميدوارند آزمايش ديگري در آخرين آماده‌سازي خود مقابل ژاپن داشته باشند. 
۱۸-  ولز
پس از اينكه آنها موفق شدند نخستين تجربه صعود به جام جهاني را از سال ۱۹۵۸ به اين سو تجربه كنند، شكست برابر بلژيك و لهستان در ليگ ملت‌ها كه باعث شد شاگردان رابرت پيج در گروه خود با يك امتياز از ۶ بازي در انتهاي جدول قرار بگيرند و سقوط كنند، روياهاي آنها را خراب كرد. البته اگر آنها بتوانند از گروه بي‌جام جهاني به مرحله حذفي صعود كنند همه اين شكست‌ها بي‌معني خواهد شد. 
۱۹-  مراكش
بعد از اخراج وحيد خليلهوژيچ در ماه آگوست، دومين باري كه اين سرمربي كهنه‌كار بعد از راهيابي به جام جهاني بركنار شد، خوش‌بيني جديدي ميان هواداران شيرهاي اطلس به وجود آمده است. حكيم زياش در پيروزي دو بر صفر تيمش مقابل شيلي كه جمعه گذشته مقابل ۲۵۰۰۰ هوادار مراكشي عمدتا مهاجر در زمين اسپانيول رقم خورد، درخشيد. شاگردان وليد رگراگي سرمربي جديد تيم جمعه برابر پاراگوئه به تساوي بدون گل رسيدند. 
۲۰-  ژاپن
عملكرد خوب سامورايي‌ها در برد دو بر صفر مقابل ايالات متحده امريكا و تساوي بدون گل با اكوادور به تيم هاجيمه مورياسو قبل از آخرين بازي تداركاتي تيم برابر كانادا كه ۱۷ نوامبر در دوبي برگزار مي‌شود اعتماد به نفس بيشتري داده است. اما چالش بزرگ آنها اين است كه بايد در گروه خود با آلمان و اسپانيا بازي كنند. ژاپن بايد تاثيرگذارتر بازي كند تا شانس رسيدن به مرحله حذفي براي چهارمين بار را داشته باشد. 
۲۱-  اكوادور
هيچ كس با تساوي بدون گل مقابل عربستان سعودي و ژاپن نمي‌تواند به صورت عاقلانه به آينده اين تيم اميدوار باشد جز اينكه به اين نتيجه برسد كه نبايد به تيم گوستاوو آلفارو براي آتش‌بازي اعتماد كرد. انر والنسيا اگر پنالتي را در بازي دوم از دست نمي‌داد مي‌توانست تيم را از اين شرايط رها كند. اكوادور در ۵ بازي آخر خود گلي دريافت نكرده است و مي‌تواند بازيكنان خوب و جواني نظير مويزس كايسدو از برايتون را وارد زمين كند اما بي‌دنداني آنها نگران‌كننده است. 
۲۲-   مكزيك
پيروزي با درخشش هيروينگ لوزانو در مقابل پرو اميدهاي اين تيم را زياد كرد و وقتي آنها در نيمه اول بازي با كلمبيا دو بر صفر پيش افتادند، خوش‌بيني‌ها در مورد ال‌تري به اوج رسيد. هر چند مكزيك درنهايت با نتيجه سه بر دو مقابل كلمبيا شكست خورد. در شبي كه بازي به دليل شعارهاي همجنسگرا  ،هراسانه در ميان جمعيت سانتاكلارا در دقيقه ۸۲ متوقف شد. مكزيك با اين نتايج نشان داد نياز به بهبود دارد؛ هم در داخل زمين هم در خارج از زمين. 
۲۳-  ايالات متحده
ادامه نمايش بد اين تيم مقابل ژاپن كه با شكست دو بر صفر آنها در جمعه شب همراه بود، به يك نمايش ضعيف ديگر و تساوي بدون گل برابر عربستان سعودي كشيده شد تا بتوان گفت آنها اصلا آماده‌سازي خوبي براي جام جهاني پشت سر نگذاشته‌اند. گرگ بر هالتر سرمربي ايالات متحده همچنان به دنبال پاسخ براي چند سوال كليدي است. با اين شرايط امريكا با وضعيت سختي براي صعود از گروه در جام جهاني قطر مواجه خواهد شد. 
۲۴-  ايران
كارلوس كي‌روش در ماه اخير در تلاشي براي بازگشت به دوران اوج خود در هشت سالي كه پيش از اين در ايران كار كرده بود به عنوان مربي بازگردانده شد. پيروزي برابر اروگوئه و تساوي برابر سنگال كه هر دو مسابقه در اتريش برگزار شد نشان مي‌دهد بازگشت او تصميم درستي بوده. اين مسابقات با پس‌زمينه‌اي از اعتراضات در داخل كشور ايران به انجام رسيد و بازيكنان ايران بعد از رويارويي با قهرمان آفريقا بيانيه‌اي عليه خشونت‌هاي صورت گرفته صادر كردند. سردار آزمون مهاجم تيم ملي به عنوان اولين نفر اين كار را كرد و گفت از عواقب آن نمي‌ترسد. 
۲۵-  استراليا
دو برد پشت سر هم برابر نيوزيلند كه دومي با تركيبي متفاوت و تجربي به دست آمد كمي خوش‌بيني بيشتري اطراف كانگوروها ايجاد كرده است. اما آنها همچنان هم ناخوشايند به نظر مي‌رسند و تركيب نهايي سرمربي تيم يعني گراهام آرنولد در هاله‌اي از ابهام است. اين تيم به سختي به اهدافش در زمين مي‌رسد اگرچه اولين بازي جيسون كامينگز در برابر نيوزيلند دلگرم‌كننده بود و با وجود نداشتن تجربه سطح بالايي از پيشرفت چشمگير را به نمايش گذاشت. 
۲۶-كره‌جنوبي
كره‌جنوبي تحت هدايت پائولو بنتو سرمربي سابق پرتغال با كسب ۷ پيروزي و دو تساوي از 10 بازي مرحله مقدماتي جام جهاني به ‌طور مقتدرانه‌اي به جام جهاني رسيد، اما از آن به بعد فرم متفاوتي داشته است. تساوي كم‌رمق برابر كاستاريكا و برد يك بر صفر مقابل كامرون تصوير واضحي از شرايط اين تيم به نمايش در نياورده است. 
۲۷-كامرون
دو شكست نااميدكننده در بازي‌هاي دوستانه مقابل ازبكستان و كره‌جنوبي ريگوبرت سونگ و تيمش را از اعتماد به نفس در آستانه جام جهاني خالي كرده است. برايان امبومو اولين بازي خود را براي كامرون بعد از انتخاب تابعيت ميان فرانسه و كامرون برابر ازبكستان انجام داد. همچنين نيكلاس انكولو مدافع كهنه‌كار كامرون پنج سال بعد از بازنشستگي از زمان قهرماني در جام ملت‌هاي آفريقا در سال ۲۰۱۷ در تركيب تيم قرار گرفت. 
۲۸- تونس
پس از سه پيروزي متوالي همراه با كلين‌شيت كه تا ماه مارس ادامه داشت، شكست پنج بر يك اين تيم مقابل برزيل كه سه‌شنبه در پارك دو پرنس رقم خورد، به معناي شكست كامل تيمي بود كه تمام موفقيت‌هاي اخيرش را برمبناي دفاع مستحكم بنا كرده است، اما همچنان در ميان اعضاي تيم عقاب‌هاي كارتاژ اين باور وجود دارد كه جليل كادري در حال ساختن تيمي است كه مي‌تواند در گروه سي شگفتي‌ساز شود. 
۲۹-  غنا
شكست سه بر صفر آنها برابر برزيل در ديداري كه طارق لمپتي ستاره برايتون براي اولين‌بار از روي نيمكت كار را آغاز كرد يك شرمساري بزرگ نبود. ستارگان سياه سه روز بعد نيكاراگوئه را يك بر صفر شكست دادند كه نشان داد تيم در خط حمله مشكلاتي دارد، اما اضافه شدن ايناكي ويليامز بازيكن اتلتيك بيلبائو كه نخستين بازي خود را براي غنا مقابل نيكاراگوئه به انجام رساند، در صورتي كه بتواند خيلي سريع جا بيفتد مي‌تواند تفاوت‌ها را رقم بزند. 
۳۰-  قطر
آيا قطر ضعيف‌ترين ميزبان تاريخ جام‌هاي جهاني خواهد بود. شكلي كه آنها بازي مي‌كنند استدلال قانع‌كننده‌اي براي اين فرضيه ارايه مي‌دهد. شكست دو بر صفر مقابل كانادا در وين باعث شد كه آنها خيلي زود عقب‌نشيني كنند قبل از اينكه بتوانند يك نمايش هجومي خوب ارايه دهند. باخت سه بر صفر آنها برابر تيم زير ۲۳ ساله‌هاي كرواسي از اين هم بدتر بود. آنها اگر نتوانند انگيزه قابل توجهي در شرايط ميزباني پيدا كنند با وضعيت خيلي سختي مواجه خواهند شد. 
۳۱-كاستاريكا
يازده روز پيش جويسون بنت از روي نيمكت ساندرلند در بازي برابر واتفورد به بازي رفت و گل تساوي تيمش را به ثمر رساند. سپس او براي كاستاريكا مقابل كره‌جنوبي از ابتدا در زمين بازي به ميدان رفت و هر دو گل تيمش را در تساوي دو-دو به ثمر رساند. اين نخستين گل‌هاي او براي كاستاريكاست. او تنها ۱۸ سال سن دارد و در حالي كه در پيروزي تيمش مقابل ازبكستان به ميدان نرفت اما در حال حاضر بزرگ‌ترين اميد كاستاريكا به نظر مي‌رسد. او مي‌تواند ظرافتي را به تيم اضافه كند كه كارگشا باشد. 
۳۲-  عربستان
عربستان سعودي زيرنظر هروه رنار، تنها مربي‌ كه تا امروز توانسته جام ملت‌هاي آفريقا را با دو كشور مختلف فتح كند به ‌شدت ثبات داشته. آنها از ده بازي مرحله سوم گروهي خود تنها يكي را باختند. با اين حال فرم آنها از ابتداي دسامبر و بعد از حذف در مرحله گروهي عرب كاپ، وحشتناك بوده است؛ دو برد در يازده بازي اخير و تنها ۴ گل زده. منبع: گاردين

 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون