• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5316 -
  • ۱۴۰۱ دوشنبه ۱۱ مهر

«اعتماد» از برخي تجمعات اعتراضي در دانشگاه‌ها گزارش مي‌دهد

تجمع اعتراض‌آميز در دانشگاه شريف

گروه سياسي|حدود ساعت 19 روز گذشته بود كه خبرگزاري تسنيم از برگزاري تجمع اعتراض‌آميز در دانشگاه صنعتي شريف خبر داد. خبري كه قبل از انتشار در اين خبرگزاري در شبكه‌هاي اجتماعي نيز بازتاب پيدا كرد و بحث و تبادل نظر در خصوص آن حسابي گرم شد. تجمعي كه دقايقي بعد پاي وزير علوم را به اين دانشگاه كشاند و تلاش براي مهار آن در دستور كار قرار گرفت. در ادامه اين گزارش آمده است: محمدعلي زلفي گل وزير علوم ساعتي قبل در دانشگاه شريف حاضر شد و با مسوولان دانشگاه و نيروهاي پليس اطراف دانشگاه گفت‌وگو كرد. وي همچنين با برخي دانشجويان معترض گفت‌وگو كرد. در پي تجمع عصر ديروز در دانشگاه شريف و برخي گزارش‌ها مبني بر درگيري در اين دانشگاه، وزير علوم براي پيگيري اوضاع در اين دانشگاه حاضر شده است. هم‌اكنون محدوده دانشگاه شريف جوي آرام دارد و دانشجويان در حال خارج شدن از دانشگاه هستند.
در شرايطي كه فضاي كلي دانشگاه صنعتي شريف عصر روز گذشته ملتهب گزارش شده بود، رييس دانشگاه شريف اعلام كرد: چهار دانشجوي دانشگاه شريف كه دوشنبه هفته قبل بازداشت شده بودند با پيگيري مستمر رييس اين دانشگاه و مسوول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه، تا ساعاتي ديگر به جمع خانواده خويش باز مي‌گردند. رسول جليلي رييس دانشگاه شريف در ويديويي كه شامگاه جمعه ۸ مهر ۱۴۰۱ در كانال خبري اين دانشگاه منتشر شد، درباره آخرين پيگيري‌ها براي آزادي دانشجويان بازداشتي اين دانشگاه گفت: تلاش‌هاي زيادي را در دو روز گذشته داشتيم تا بتوانيم دانشجويان را از بازداشتگاه آزاد كنيم. رييس دانشگاه شريف افزود: چند ساعتي را در وزارت علوم بودم و تماس‌هاي زيادي با وزير علوم داشتم و آقاي وزير هم انصاف تلاش‌هاي زيادي داشتند و قرار شد نتايج پيگيري‌ها را به من اطلاع دهند؛ اميدوارم هرچه زودتر خبر خوبي براي شما داشته باشم. جليلي در اين ويديو تاكيد كرد: تماس‌هايي با نفراتي از هر سه قوه شب گذشته داشتم و اميدوارم همه همكاري كنيم به نحوي كه هيچ اشكالي در فرآيندي كه دنبال مي‌كنم، به وجود نيايد.
آزادي 9 دانشجوي  علامه
از سوي ديگر مدير حوزه رياست و روابط عمومي دانشگاه علامه طباطبايي نيز از آزاد شدن ۹ نفر از دانشجويان بازداشت‌شده اين دانشگاه خبر داد. محسن حبيبي گفت: با تلاش‌هاي مستمر و همه‌جانبه هيات‌رييسه دانشگاه به ويژه عبدالله معتمدي رييس دانشگاه علامه طباطبايي، ۹ نفر از دانشجويان بازداشت‌شده دانشگاه آزاد شدند. به نوشته خبرگزاري دولت، ايرنا، وي با بيان اينكه پيگير آزاد كردن ديگر دانشجويان هستيم، افزود: رييس دانشگاه علامه طباطبايي روز گذشته در جمع دانشجويان از پيگيري‌هاي شبانه‌روزي هيات‌رييسه دانشگاه براي آزادي دانشجويان بازداشت‌شده خبر داد و به دانشجويان اطمينان خاطر داد كه هر چند همه دانشجويان در فضاي بيرون از دانشگاه دستگير شده‌اند ولي هيات‌رييسه دانشگاه همه تلاش خود را براي آزاد شدن آنها به كار مي‌گيرد. مدير حوزه رياست و روابط عمومي دانشگاه علامه طباطبايي تاكيد كرد: از روزهاي نخست دستگيري دانشجويان، هيات‌رييسه دانشگاه در بخش‌ها و قسمت‌هاي مختلف در تلاش و پيگير امور بودند. در روزها و شب‌هاي گذشته با دوستاني كه مي‌توانستند كمك كنند در تماس بودند تا همه دانشجويان بازداشت‌شده آزاد شوند. حبيبي يادآور شد: ما تا جايي كه امكان دارد، پيگيري مي‌كنيم، حتي اگر نياز به وثيقه بود، تلاش مي‌كنيم وثيقه تامين شود تا زمينه آزادي همه دانشجويان بازداشتي فراهم شود. وي گفت: با خانواده همه دانشجويان دستگير شده دانشگاه در تماس هستيم و خبر آزادي دانشجويان آزادشده را به خانواده آنها داده‌ايم. همه ما از نگراني دانشجويان و شرايط موجود ناراحت هستيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون