• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5316 -
  • ۱۴۰۱ دوشنبه ۱۱ مهر

رو در رو با خبر

شيوه‌هاي اجراي گشت امنيت اخلاقي بايد اصلاح شود
خانه ملت| رييس مجلس گفت: اولين مساله چرايي و چگونگي جان باختن خانم اميني است. در اين باره همان‌طور‌كه در هر سه قوه مطرح شده موضوع بايد پيگيري و با هر تقصير و قصور احتمالي برخورد شود. محمدباقر قاليباف در نطق پيش از دستور خود در جلسه علني ديروز مجلس تصريح كرد: نكته بعدي در اين ماجرا ناكارآمدي دستگاه‌هاي فرهنگي و تربيتي است كه وظيفه اصلي را در زمينه فرهنگ عفاف و حجاب داشته‌اند. از كميسيون‌هاي تخصصي مجلس در اين حوزه مي‌خواهم گزارشي از عملكرد اين دستگاه‌ها به عنوان پاسخگويان رديف اول تهيه و اين موضوع را به صحن مجلس و مردم ارايه كنند. البته خيلي روشن عرض كنم كه مساله اصلي مردم و جامعه هنوز اقتصاد است و در اين باره گله‌هاي كاملا برحقي وجود دارد كه ما با رفع آنها فاصله داريم و بايد كوشش خود را چند صد باره كنيم.


شروين حاجي‌پور در بازداشتگاه اطلاعات ساري است
 اعتمادآنلاين| در پي تكذيب خبر بازداشت شروين حاجي‌پور از سوي برخي خبرگزاري‌ها، امير رييسيان وكيل مطلع از پرونده اين خواننده اعلام كرد: شروين حاجي‌پور در بازداشتگاه اطلاعات ساري است و روز شنبه با خانواده‌اش تماس گرفته است. امير رييسيان، وكيل مطلع از پرونده شروين حاجي‌پور، در توييتي با اشاره به استوري خواهر او در مورد آخرين وضعيت اين خواننده نوشت: ‌‎شروين حاجي‌پور با قرار بازداشتي كه دادسراي ساري صادر كرده در بازداشتگاه اداره اطلاعات ساري است و ديروز (شنبه) از همانجا با خانواده تماس كوتاهي گرفته است. پيش از اين خبرگزاري برنا بازداشت شروين حاجي‌پور را تكذيب كرده و نوشته بود: «شروين حاجي‌پور خواننده بازداشت نشده است و صرفا طي احضاري به او بابت تشويق به اعتراض تذكر داده شده است.» شروين حاجي‌پور خواننده‌اي است كه در روزهاي اخير قطعه «براي...» او پربازديد شد.


استقبال كيهان از فيلترينگ و محدود كردن فضاي مجازي
كيهان| روزنامه كيهان به استقبال تداوم فيلترينگ و محدوديت‌هاي اينترنتي اخير رفت و خواستار تداوم آن شد. اين روزنامه نوشت: چند روزي است كه به علت وقوع اغتشاشات و آشوبگري در برخي مناطق كشور، محدوديت‌هايي در دسترسي به پيام‌رسان‌هاي خارجي همچون واتس‌آپ و اينستاگرام و... وضع شده است، كاري كه با توجه به سبقه مسووليت‌ناپذيري اين پيام‌رسان‌ها و نمونه‌هاي مشابه آنها شايد اجتناب‌ناپذير باشد. عقل حكم مي‌كند كه هرچه بيشتر و سريع‌تر به سمت ارتقاي توان داخلي در حوزه پيام‌رسان‌ها و شبكه‌هاي اجتماعي و استقلال در فضاي مجازي حركت كنيم. طي روزهاي اخير با محدوديت‌هاي ايجادشده براي پيام‌رسان‌هاي خارجي باز هم موج استقبال مردم از پيام‌رسان‌هاي داخلي ايجاد شده و بسياري از افراد يك يا چند نمونه از پيام‌رسان‌هاي ايراني را مورد استفاده قرار مي‌دهند.


جزييات آزادي حاجي ايراني بازداشت‌شده در عربستان
 ايسنا| براساس اخبار منتشرشده، برخي از ايرانيان بازداشت‌شده در عربستان آزاد شده‌اند. پدر خليل دردمند يكي از افراد بازداشت‌شده در عربستان گفت: شب گذشته پسرم پس از آزادي با ما تماس گرفت و حال او خوب است و در صحت و سلامت به سر مي‌برد. او اكنون در هتلي در عربستان است و با هماهنگي‌هاي انجام‌شده به زودي به كشور باز مي‌گردد.


ممنوعيت فروش آيفون ۱۴ در مشهد!
 شهرآرانيوز|طبق تصوير اطلاعيه‌اي كه توسط اتحاديه صنف خدمات تلفن همراه و تجهيزات مخابراتي مشهد به فروشگاه‌هاي فروش تلفن همراه اعلام شده، فروش آيفون ۱۴ در اين شهر تا اطلاع ثانوي ممنوع است. يكي از فروشندگان اپل استور مشهد ضمن تاييد ممنوعيت فروش آيفون ۱۴ توسط اتحاديه گفت: طبق اطلاعيه‌اي كه اتحاديه اعلام كرده فروش آيفون ۱۴ در مشهد تا اطلاع ثانوي ممنوع است و اين گوشي ريجستر نمي‌شود.


قطعا انقلاب اسلامي از حجاب عقب‌نشيني نمي‌كند
تابناك| نماينده ولي فقيه در خوزستان گفت: در بحث حجاب، بحث من سر آن نيست كه شال و روسري دارد اما آن‌كه هنجارشكني مي‌كند و حجاب را برمي‌دارد در واقع در نقطه مقابل قانون ايستاده است. وظيفه و رسالت ما در بحث حجاب، تذكر زباني است. شهداي ما هر كدام توصيه به حجاب كرده‌اند و البته بحث فقط حجاب خاص نيست؛ اينكه دشمنان فكر كردند انقلاب اسلامي از اين موضوع عقب‌نشيني مي‌كند، قطعا اين اتفاق نخواهد افتاد.


اينترنت آمده كه  انقلاب اسلامي را نجات دهد
جماران|ضرغامي وزير ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي گفت: اينترنت آمده كه انقلاب اسلامي را نجات دهد و من برخلاف كساني كه فضاي مجازي را تهديد مي‌دانند معتقدم بزرگ‌ترين فرصت فضاي ‌مجازي است و اگر اين فضا نبود بسياري از شعارهاي انقلاب اسلامي مثل آزادي، آزدي بيان، آزادي انديشه و آرمان‌هايي كه انقلاب معرفي كرده است و رهبر انقلاب هم بارها روي آن تاكيد كرده است رسانه‌هاي رسمي توان تحقق اين آرمان‌ها را نداشتند تا تضارب آرا كنند و ما بايد قدرشناس باشيم و اين‌ را حفظ كنيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون