• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5316 -
  • ۱۴۰۱ دوشنبه ۱۱ مهر

خبرخوان

بررسي افزايش حقوق كارمندان در سال ۱۴۰۲
 در جلسه مسوولان ارشد سازمان برنامه و بودجه افزايش حقوق سال ۱۴۰۲ در قالب ساختار و مباني اقتصادي بخشنامه بودجه سال ۱۴۰۲ بررسي شد. در اين نشست ساختار و مباني اقتصادي بخشنامه بودجه، افزايش حقوق سال 1402، جهت‌گيري‌هاي اصلي منابع و مصارف بودجه و تبصره‌هاي لايحه بودجه سال 1402، از سوي معاون امور اقتصادي و هماهنگي برنامه و بودجه و روساي امور اين معاونت، براي حاضران در نشست تشريح شد. مطابق برنامه زمان‌بندي اعلام‌شده در اين نشست، پس از تصويب خط‌مشي‌ها و سياست‌هاي بخشنامه بودجه در شوراي اقتصاد، بخشنامه بودجه توسط رييس‌جمهور ابلاغ مي‌شود و در ادامه با اعلام بودجه پيشنهادي دستگاه‌ها به سازمان برنامه و بودجه كشور تا پايان مهرماه و جمع‌بندي اين پيشنهادها تا 25 آبان‌ ماه، لايحه بودجه سال 1402 تا 10 آذر ماه در دولت نهايي شده و لايحه تا 15 آذر ماه به مجلس شوراي اسلامي تقديم خواهد شد.


كاهش 8855 واحدي شاخص بورس تهران
روز گذشته بورس در يك روند رو به كاهشي قرار گرفت، به گونه‌اي كه شاخص كل در پايان معاملات با كاهش 8855 واحد به رقم يك ميليون و 322 هزار و 23 واحد رسيد. همچنين شاخص كل با معيار هم‌وزن با كاهش 4023 واحد به رقم 382 هزار و 114 واحد رسيد. ارزش بازار در بورس تهران كه ناشي از ارزش 535 شركت بورسي است، به 4 ميليون و 975 هزار ميليارد تومان رسيد. در صورتي كه در سال 99 ارزش روز بازار به حدود 7 ميليون ميليارد تومان رسيده بود. معامله‌گران در اين روز بيش از 4.5 ميليارد سهام و اوراق مالي در قالب 233 هزار فقره معامله و به ارزش 2 هزار و 42 ميليارد تومان داد و ستد كردند.


سهم ۳ دهم درصدي ايران  از بازار لبنان
ابراهيم محمد رضازاده، رايزن بازرگاني ايران در لبنان خاطرنشان كرد: بيشترين عدد واردات به لبنان حدود 19 تا 20 ميليارد دلار بوده است كه بعد از اپيدمي كرونا اين عدد كاهش يافت. آخرين آمار ارايه شده از ميزان واردات لبنان در سال 2020 ميلادي منتشر شد كه در اين سال حدود 11.3 ميليارد دلار واردات صورت گرفته است. اين كارشناس اقتصاد بين‌الملل با بررسي سهم كشورها در بازار لبنان در 20 سال گذشته، افزود: چين 9.2 دهم درصد، امريكا 8.3درصد، ايتاليا 8.2درصد، فرانسه و آلمان 6.4درصد، تركيه 4.1درصد، روسيه 3.8درصد و يونان 3.7درصد از بازار لبنان را در انحصار خود قرار داده‌اند و در 5 سال گذشته چين، ايتاليا، امريكا، يونان، آلمان و تركيه بيشترين سهم از اين بازار را تصاحب كردند و ايران نيز سهم ۳ دهم درصدي از بازار لبنان دارد.


كاهش ۱۰درصدي قيمت انواع روغن خوراكي
محمد قرباني، معاون وزير جهاد كشاورزي اعلام گفت: اكنون قيمت انواع روغن‌هاي خوراكي ۱۰درصد و روغن‌هاي صنف و صنعت ۱۵درصد كاهش يافته است. بنا بر اين گزارش، اكنون در فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي و خرده‌فروشي‌ها قيمت روغن سرخ كردني صنعتي وزن ۱۶ كيلوگرم قيمت قديم يك ميليون و ۸۰۰ هزار تومان بود كه اكنون با قيمت جديد ۹۰۰ تا ۹۱۸ هزار تومان، روغن سرخ‌ كردني با قيمت قبلي ۱۱۲ هزار و ۸۰۰ تومان اكنون با قيمت ۱۰۵ هزار تومان، روغن پخت و پز با قيمت قبلي ۱۱۵ هزار و ۱۰۰ تومان به قيمت ۱۰۷ هزار تومان، روغن سرخ كردني با قيمت قبلي ۲۱۱ هزار و ۴۰۰ تومان به قيمت جديد ۱۹۵ هزار تومان به فروش مي‌رسد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون