• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5317 -
  • ۱۴۰۱ سه شنبه ۱۲ مهر

خبرخوان

5 قطار ترانزيتي روسيه  در راه ايران

مديرعامل راه آهن جمهوري اسلامي ايران با اشاره به ورود ۲ قطار ترانزيتي روسيه به ايران گفت: ۵ قطار ديگر از روسيه بارگيري شده و در مسير ايران در حال سير است. ميعاد صالحي با يادآوري اينكه دولت سيزدهم در ادامه ديپلماسي حمل‌ونقل فعال كه در پيش گرفته، موضوع ترانزيت را در اولويت نخست خود در حوزه حمل‌ونقل ريلي قرار داده است، اظهار كرد: تاكنون با كشور‌هاي همسايه كه امكان همكاري ريلي و ترانزيتي وجود دارد، جلسات مختلفي را برگزار كرديم كه يكي از اين كشورها، كشور روسيه است. وي با اشاره به نخستين قطار ترانزيتي كه از مبدا روسيه و از مسير كريدور ريلي ايران به ‌مقصد هندوستان سير كرده بود، اظهار كرد: اين قطار كانتينري بود و حدود ۳ هزار و ۸۰۰ كيلومتر را از مسكو تا سرخس طي كرده بود. واگن‌هايي كه با قطار در كشورمان در حال سير هستند، فله‌بر است و محموله آن كود شيميايي است. وي ادامه داد: ۵ قطار ديگر نيز از روسيه و از ايستگاه سولين كامز بارگيري شده و در مسير ايران در حال سير است كه اين موضوع نويدبخش ترانزيتي پيوسته براي كشورمان است.

 هزينه تلفن ثابت چگونه  افزايش يافت؟

مشتركان تلفن ثابت در شهريور ماه با افزايش عجيب قبض‌هاي تلفن ثابت روبه‌رو شدند. به گزارش خبرآنلاين، شركت مخابرات اقدام به فعال كردن خدماتي براي همه مشتركان، بدون استعلام از صاحبان خط كرده كه بر اساس آن هزينه قبض آنها حداقل بيست هزار تومان افزايش يافته است.اين بيست هزار تومان كه در قبوض تحت عنوان خدمات مكالمه صوتي لحاظ شده است، حتي براي خطوط ثابتي كه مكالمه از آن صورت نمي‌گيرد، لحاظ شده است. پيش از اين شركت مخابرات اعلام كرده بود كه مشتركان تهراني از ابتداي شهريور با توجه به مصوبه ستاد تنظيم بازار و براساس مصوبه كميسيون تنظيم مقررات مبني بر دستورالعمل هزينه ماهانه خدمات مكالمه صوتي مشتركان تلفن ثابت مي‌توانند با پرداخت ۲۰ هزار تومان هزينه ماهانه خدمات مكالمات صوتي، ۴۴۴۴ دقيقه مكالمه رايگان درون شهري يا به همان ميزان مكالمات بين شهري و همراه دريافت كنند.


تصويب طرح توسعه 7 نيروگاه گازي در شوراي اقتصاد 

محمد رمضاني، معاون توسعه طرح‌هاي شركت برق حرارتي گفت: در حال حاضر بيش از 7 هزار مگاوات واحد گازي قابليت تبديل به سيكل ‌تركيبي دارند كه براي امسال مجوز تبديل دو هزار و ۵۰۰ مگاوات واحد گازي در هفت ساختگاه از سوي شوراي اقتصاد دريافت شده است.  وي تبديل واحدهاي گازي به سيكل ‌تركيبي را جزو اولويت‌هاي اصلي صنعت برق حرارتي برشمرد و افزود: در حال حاضر بيش از 7 هزار مگاوات واحد گازي قابليت تبديل به سيكل ‌تركيبي دارند كه براي امسال مجوز تبديل دو هزار و ۵۰۰ مگاوات واحد گازي در هفت ساختگاه از سوي شوراي اقتصاد دريافت شده است.


ارزان‌ترين و گران‌ترين قيمت هر متر آپارتمان در تهران

طبق آمار بانك مركزي، بالاترين قيمت هر متر آپارتمان در تهران ۸۷ ميليون و ۱۳۰ هزار تومان و پايين‌ترين قيمت ۲۱ ميليون و ۵۰۰ هزار تومان در شهريور ماه ثبت شده كه فاصله ۶۵ ميليون و ۶۳۰ هزار توماني قيمت در گران‌ترين و ارزان‌ترين منطقه را نشان مي‌دهد. متوسط قيمت هر متر خانه در تهران به ۴۳ ميليون و ۲۱۶ هزار تومان رسيده كه بيشترين قيمت هر متر خانه ۸۷ ميليون و ۱۳۰ هزار تومان در منطقه يك و كمترين آن با ۲۱ ميليون و ۵۰۰ هزار تومان در منطقه ۱۹ بوده است؛ بنابراين، فاصله قيمت هر متر آپارتمان در گران‌ترين و ارزان‌ترين منطقه تهران حدود ۶۵ ميليون و ۶۳۰ هزار تومان است.همچنين، مناطق سه و دو بعد از منطقه يك، جزو گران‌ترين مناطق تهران گزارش شده‌‌اند؛ به‌طوري كه متوسط قيمت در منطقه سه، ۷۵ ميليون و ۹ هزار تومان و در منطقه دو، ۶۵ ميليون و ۴۸۱ هزار تومان است.علاوه بر اين، مناطق ۱۸ و ۲۰، پس از منطقه ۱۹ ارزان‌ترين منطقه پايتخت گزارش شده‌اند و متوسط قيمت خانه در اين مناطق به ترتيب ۲۲ ميليون و ۱۰ هزار تومان و ۲۳ ميليون و ۶۶۹ هزار تومان است.

جزييات حذف فروش خودرو در سامانه يكپارچه خودرو

منوچهر منطقي، معاون صنايع حمل و نقل وزارت صنعت گفت: قرار شده فروش خودرو توسط خودروسازان انجام شود و فقط ايران خودرو بايد قرعه‌كشي‌ها را براي متعادل‌سازي عرضه و تقاضا انجام دهد، اما بايد تاكيد كنم كه سامانه بخش نظارتي خود را بر عملكرد خودروسازان انجام مي‌دهد.
وي در رابطه با حذف فروش خودرو در سامانه يكپارچه خودرو به ارايه توضيحاتي پرداخت و گفت: پيش از اين فروش‌هاي غيرمنطقي از سوي خودروسازان انجام مي‌شد به نحوي كه فروش خودروها متناسب با توليد نبود و در نهايت محصولات در زمان مقرر به دست مصرف‌كننده نمي‌رسيد. ما در سامانه نظارتي تاكيد كرديم بايد فروش مطابق با توليد باشد تا خودروساز بتواند در زمان مقرر به تعهدات خود عمل كند.وي افزود: اين سامانه يكپارچه خودرو براي رصد خودروسازان در تحويل محصولات است به نحوي كه بررسي مي‌شود آيا محصولات در زمان مشخص به مصرف‌كننده تحويل داده شده است يا خير.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون