• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5317 -
  • ۱۴۰۱ سه شنبه ۱۲ مهر

خبرخوان

به چند نفر ارز اربعين داده شد؟

امير هاموني، مدير بازار متشكل معاملات ارز ايران با بيان اينكه طي مدت ۲۰ روز تعيين شده براي دريافت ارز اربعين، يك ميليون و ۱۷۰ هزار نفر نسبت به دريافت ارز اربعين اقدام كردند، از همكاري و همراهي شبكه صرافي‌ها و بانك‌ها در اين باره قدرداني كرد.هاموني، در آيين رونمايي از سامانه يكپارچه اعلام نرخ صرافي‌ها گفت: پيش از اين نرخ صرافي‌ها تنها روي ويترين‌هاي صرافي‌ها موجود بود و مردم بايد با مراجعه حضوري صرافي مدنظر خود را انتخاب مي‌كردند.

خبرهاي خوش درباره آزادسازي منابع ارزي اعلام مي‌شود

علي صالح‌آبادي، رييس كل بانك مركزي در خصوص آزادسازي هفت ميليارد دلار منابع ارزي بلوكه ‌شده كشور گفت: پيشرفت‌هاي عملي در اين زمينه ايجاد شده و به زودي خبرهاي خوشي اعلام مي‌شود. اين منابع متعلق به بانك مركزي و صندوق توسعه ملي است و بانك مي‌تواند از آن استفاده كند. وي افزود: با هماهنگي وزارت امور خارجه پيشرفت‌هاي خوبي در زمينه آزادسازي ارز انجام شده است و نمي‌توانم جزييات بيشتري ارايه دهم؛ اما در روزهاي آينده خبرهاي خوبي در اين خصوص منتشر مي‌شود. حساب‌هايي نيز براي واريز ارز معرفي شده است. وي افزود: منابع ارزي، جزيي از دارايي‌هاي ملت ايران است و بايد در راستاي منافع كشور مورد استفاده قرار بگيرد. در همين راستا هم بانك مركزي با همكاري دستگاه ديپلماسي از ابتداي استقرار دولت، پيگيري اين موضوع را به‌طور جدي در دستور كار قرار داد كه در يك مرحله، خوشبختانه منجر به آزادسازي بخشي از منابع مسدودي در انگليس پس از بيش از ۴۰ سال شد كه رسما هم در اين خصوص اطلاع‌رساني شد.

سكه امامي  ۱۵ ميليون و ۳۴۴ هزار تومان

قيمت سكه روز گذشته 11 مهر ماه نسبت به روز ماقبل آن با ريزش همراه شد، اما با توجه به افزايش انس طلا در بازار جهاني قيمت هر گرم طلا افزايشي شد. قيمت هر سكه امامي در اين روز به 15 ميليون و 344 هزار تومان و قيمت نيم سكه به 8 ميليون و 350 هزار تومان و قيمت ربع سكه نيز به 5 ميليون و 350 هزار تومان رسيد. همچنين قيمت دلار توافقي در بازار آزاد به ۳۱۴,۲۸۰ ريال رسيد و قيمت انس طلا نيز در بازار جهاني ۱۶۶۴ دلار بوده و هر گرم طلاي ۱۸ عيار نيز ۱۳,۸۵۷,۰۰۰ ريال قيمت‌گذاري شده است.

ارسال حساب‌هاي داراي ۱۰۰ تراكنش به سازمان مالياتي

اشكان هراتي، رييس اداره اجرايي مركز تنظيم مقررات نظام پايانه‌هاي فروشگاهي با بيان اينكه براساس قانون، بانك مركزي مسوول اعلام حساب‌هاي مشكوك به تجاري است، گفت: حساب‌هاي مشكوك به تجاري هر ماه به سازمان امور مالياتي معرفي مي‌شود.
وي افزود: مبناي تفكيك حساب‌ها مصوبه شوراي پول و اعتبار است كه بر اساس مصوبه اين شورا حساب‌هاي متعلق به يك كد ملي با تعداد دفعات واريز بيش از 100 مورد و مجموع واريز بيش از 35 ميليون تومان (هر دو شرط بايد احراز شود) به عنوان حساب‌هاي مشكوك به تجاري شناخته مي‌شوند و در حال حاضر توسط بانك مركزي هر ماه اين حساب‌ها به سازمان امور مالياتي معرفي مي‌شود.

سواري‌ها در فرش، سنگين‌هاي تجاري در عرش!

طبق آمار اعلام شده توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) در چهار ماهه ابتدايي امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، در مجموع توليد انواع سواري ۱.۷ درصد رشد داشته كه كمترين ميزان رشد خودروهاست و تجاري‌هاي (باري كاميون، كاميونت و كشنده) با رشد ۱۴۸ درصدي بيشترين رشد را به خود اختصاص داده است؛ اين در حالي است كه توليد سواري در تير ماه ۱۹ درصد كمتر از خرداد بوده است. طبق آمارهاي وزارت صمت، در چهار ماه نخست سال جاري، خودروسازان داخلي ۲۹۷ هزار و ۴۰۰ دستگاه خودرو از انواع سواري‌ها توليد كرده‌اند كه در مقايسه با ۲۹۵ هزار و ۵۰۰ دستگاه توليدي در چهار ماه ابتدايي سال گذشته، تنها ۱.۷ درصد افزايش يافته كه كمترين ميزان افزايش توليد انواع خودروها در اين مقايسه آماري است. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون