• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5318 -
  • ۱۴۰۱ شنبه ۱۶ مهر

در ميان دود و اعتراض آبي‌ها رقم خورد

تساوي استقلال و فولاد در آزادي

گروه ورزش

استقلال پس از اينكه فصل را با شكست مقابل سپاهان آغاز كرد، در 6 هفته اخير روند خوبي داشت و توانست دو مساوي و چهار پيروزي داشته باشد. آبي‌ها براي اينكه در كورس رقابت با پرسپوليس بمانند و شانس صدرنشيني پيدا كنند، عصر ديروز در رقابتي جذاب و سخت به مصاف فولاد خوزستان رفتند اما در نهايت به نتيجه‌اي بهتر از تساوي يك بر يك دست پيدا نكردند. 

در اين ديدار كه به قضاوت حميد حاج ملك و بدون حضور تماشاچيان برگزار شد ابتدا فولاد به گل نخست دست پيدا كرد و استقلال در نيمه دوم به گل تساوي رسيد. 
بازي با حملات ميزبان آغاز شد. در ثانيه 50 محمد محبي با سرعت بالا از سمت راست نفوذ كرد كه قبل از ورود به محوطه جريمه فولاد در برخورد با آقاسي سرنگون شد و توپ او به بيرون رفت كه داور در اين صحنه اعتقادي به گرفتن خطا نداشت.  در دقيقه 16ارسال بلند مهدي شيري به بعد از تيرك دوم را حميد بوحمدان با ضربه سر زد كه در ادامه دفع ناقص محمد محبي را محمد آبشك با ضربه سر پاس داد تا مجيد علياري با فرار از خط آفسايد، و ضربه سر چرخشي به گوشه دروازه، فولاد را به گل اول برساند. 
در دقيقه 21 دفع ناقص دوباره توسط مدافعان استقلال و ضربه قيچي برگردان مجيد علياري، عرض زمين را طي كرد و ثمري نداشت.
در دقيقه 25 شوت بيرون پاي فني آرش رضاوند از پشت محوطه جريمه پس از برخورد به يك مدافع فولاد به كرنر رفت.
در دقيقه 32 شوت محكم زميني پيمان بابايي از پشت محوطه جريمه را كريستوفر نت به شكل ناقص دفع كرد كه ضربه محمد محبي در ريباند پس از برخورد به مدافع فولاد تبديل به گل نشد.
در دقيقه 33 دو ارسال پياپي مهدي مهدي‌پور از كرنر ثمري نداشت و توسط مدافعان فولاد به كرنر دفع شد.
در دقيقه 34 اشتباه عجيب در خط دفاعي فولاد و پاس رو به جلوي رضاوند با ضربه سر موجب شد تا محمد محبي در موقعيت تك به تك با كريستوفر نت قرار بگيرد كه شوت مهاجم جوان فولاد بي‌دقت بود و با واكنش خوب گلر فولاد به دروازه اين تيم راهي پيدا نكرد.
در دقيقه 37 شوت تماشايي پيمان بابايي بازهم با بدشانسي او و استقلالي‌ها تبديل به گل نشد و اين‌بار ضربه زميني او به تيرك عمودي دروازه فولاد اصابت كرد و به بيرون رفت.
در دقيقه 49 ضربه ايستگاهي مهدي‌پور دقت و قدرت لازم را نداشت و خطري دروازه فولاد را تهديد نكرد.
در دقيقه 55 نزديك بود دروازه فولاد روي شوت مهدي قايدي باز شود كه شهاب‌گردان توپ را به شكل ناقص دفع كرد و در برگشت نيز ضربه نه‌چندان خوب يامگا را دروازه‌بان فولاد دفع كرد كه در ريباند مجدد شوت رضاوند در برخورد با مدافعان حريف دور شد.
در دقيقه 61 (محمد محبي): ارسال مهدي قايدي از روي كرنر سمت چپ زمين با عبور از روي دست شهاب گردان كه خروج اشتباهي از دروازه داشت، به محمدحسين مرادمند رسيد كه پاس اين بازيكن با ضربه سر را محمد محبي با يك مهار و ضربه راحت به تور دروازه فولاد چسباند.
در دقيقه 68 پس از ارسال كرنر آبي‌ها، پيمان بابايي در محوطه جريمه فولاد سرنگون شد كه داور در اين صحنه مشكوك پنالتي نگرفت و بازي را دنبال كرد.
در دقيقه 70 ضربه آكروباتيك علي قرباني در محوطه جريمه استقلال ثمري نداشت.
در دقيقه 72 شوت ابوالفضل جلالي به تور كنار دروازه فولاد اصابت كرد و تبديل به گل نشد.
در دقيقه 75 ضربه سر كولي‌بالي با اختلاف كمي از كنار دروازه استقلال به بيرون رفت.
در دقيقه 77 رضا ميرزايي با فرار عالي به محوطه جريمه فولاد در موقعيت تك به تك با گردان قرار گرفت، اما در برخورد با مهدي شيري سرنگون شد كه داور در اين صحنه اعلام پنالتي نكرد و تمارض مهاجم ريزنقش آبي‌ها را تشخيص داد!
در دقيقه 79 ميرزايي براي دومين بار در محوطه جريمه استقلال و پس از تكل كوشكي، وينگر فولاد سرنگون شد كه داور بازهم اعتقادي به گرفتن پنالتي نداشت.
در دقيقه 5+90 پاس جلالي پشت مدافعان فولاد را گردان به شكل ناقص دفع كرد كه در برگشت هم شوت مهري بي‌دقت بود و قبل از رسيدن به دروازه دفع شد.
دقيقه 5+90: شوت روي پاي عجيب و بي‌دقت مرادمند از ميانه زمين حمله استقلال را بي‌نتيجه گذاشت تا توپ به بيرون برود. اين بازي علاوه بر صحنه‌هاي حساس حواشي جالب توجهي هم داشت: وريا غفوري، كاپيتان سابق استقلال و بازيكن كنوني فولاد پيش از شروع بازي به سمت هم‌تيمي‌هاي سابق خود و نيمكت‌نشينان حريف رفت و برخورد صميمانه‌اي با آنها ازجمله زبير نيك‌نفس داشت.
به دليل آتش گرفتن يك سوله در اطراف مجموعه ورزشي آزادي، دود سياه رنگي آسمانِ بيرون از استاديوم را پوشانده و جلب‌توجه زيادي مي‌كرد. خالي بودن ورزشگاه آزادي از تماشاگر موجب شد تا صداي بازيكنان و مربيان دو تيم به گوش برسد.
مرادمند پس از اينكه اولين كرنر بازي را در دقيقه 4 به فولاد داد، به كمك داور اول معترض بود كه خطاي ساسان انصاري روي او را اعلام نكرده است.
در دقيقه 15 شوت مجيد علياري در محوطه جريمه استقلال به رضاوند برخورد كرد كه فولادي‌ها در اين صحنه اعتقاد به خطاي هند پنالتي داشتند، اما داور دستور به ادامه بازي داد.
مهدي هاشمي‌نسب در زمان ارسال‌هاي بازيكنان استقلال با فريادهاي خود نحوه يارگيري توسط مدافعان فولاد را به آنها گوشزد كرد.
سيد مهدي رحمتي، سرمربي و وحيد فاضلي، مربي آلومينيوم كه تيم‌شان دو هفته ديگر در ورزشگاه آزادي مقابل استقلال بازي دارد، از نزديك ديدار آبي‌پوشان برابر فولاد را تماشا مي‌كنند.
مرادمند در يك صحنه به خاطر سر و صداي ساسان انصاري براي گرفتن خطا به او معترض شد كه البته درگيري بين آنها شكل نگرفت . 
ساپينتو، سرمربي استقلال كه به خاطر محروميت از روي سكوها بازي را تماشا مي‌كند، همراه با يكي از دستياران خود كه لپ‌تاپ به دست است، به آناليز عملكرد بازيكنان خود پرداخت و البته در بين دو نيمه به رختكن رفت تا نكات لازم را به شاگردانش گوشزد كند.
كريستوفر نت، گلر فولاد كه در نيمه اول روي يك صحنه مصدوم شده بود، در شروع نيمه دوم جاي خود را به شهاب گردان داد.
ساپينتو پس از عدم اعلام پنالتي براي استقلال در دو صحنه مختلف، با عصبانيت از روي سكوها بازي را دنبال كرد.
روزبه چشمي، بازيكن استقلال كه تعويض شده بود، از روي نيمكت به‌شدت نسبت به عملكرد داور معترض بود.
خسرو حيدري، مربي استقلال به خاطر اعتراض به داور كارت زرد گرفت.
استقلال با اين تساوي ۱۵ امتيازي شد و فولاد هم با كسب ۱۱ امتياز به كارش در هفته هشتم پايان داد. آبي‌ها در هفته نهم بايد در اصفهان به مصاف ذوب‌آهني بروند كه خيلي سخت مي‌بازد و ممكن است باز هم بتواند از يك تيم بزرگ ديگر امتياز بگيرد. فولاد و جواد نكونام نيز بايد در اهواز از پيكان پذيرايي كنند. فولاد اگر مي‌خواهد در كورس قهرماني قرار بگيرد بايد علاوه بر نباختن بردن را هم تمرين كند. 
 حجت كريمي كه براي تماشاي مسابقه استقلال وفولاد به ورزشگاه آزادي رفته بود، بعد از تساوي يك بر يك اين مسابقه بيان كرد: ‌بچه‌ها خوب بازي كردند و موقعيت‌هاي زيادي داشتيم. بايد كارشناس نظر بدهد، اما داور حدود 5، 6 پنالتي به نفع ما نگرفت. با اين حال بازي خوبي داشتيم و ان‌شاءالله در بازي‌هاي بعدي به برتري مي‌رسيم.
او درباره شايعاتي كه هفته گذشته پيرامون جدايي مصطفي آجورلو از باشگاه استقلال مطرح شده، گفت: ‌در يك مصاحبه هم گفتم كه اينها شايعه است و شايعات زياد مي‌آيند. آقاي آجورلو فعلاً هستند و اميدوارم مثل سال گذشته با كمك بچه‌ها و هيات‌مديره تيم را قهرمان كنند.
كريمي درباره جلسه كميته انضباطي باشگاه استقلال درباره رفتارهاي ريكاردو ساپينتو افزود: در اين خصوص مديريت باشگاه تصميم مي‌گيرد. ساپينتو هيجان خاصي دارد و ما دخالتي در كارهاي فني نمي‌كنيم.
منبع: ورزش ۳

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون