• ۱۴۰۳ جمعه ۲۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5319 -
  • ۱۴۰۱ يکشنبه ۱۷ مهر

وزير ارتباطات در خصوص مشكلات ارتباطي در كشور:

هيچ محدوديت اينترنتي‌اي وجود ندارد

گروه سياسي| «وقتي پلتفرم قواعد را رعايت نمي‌كند در سياست‌ها تجديدنظر مي‌كنيم.» اين پاسخي است كه وزير ارتباطات در خصوص وعده رييس‌جمهوري در خصوص عدم مسدودسازي اينستاگرام به خبرنگاران مي‌دهد. وعده‌اي كه رييسي آن را در ايام انتخابات سال1400 مطرح كرد اما يك‌سال بعد با اجراي طرح صيانت و محدود‌سازي و مسدودسازي اپليكيشن‌ها ارتباطي خلاف آن عمل كرد. 
اين روزها و در شرايطي كه اكثر اقشار مردمي در خصوص فيلترينگ گسترده اينترنت در ايران گلايه‌هاي فراواني دارند و مسدودسازي اپليكيشن‌هايي چون اينستاگرام، واتس‌اپ، لينكدين و...را باعث وارد ساختن خسارت‌هاي فراواني به كسب و كار خود مي‌دانند، زارع‌پور، وزير ارتباطات در آيين افتتاح عملياتي مركز كنترل و عمليات ماهواره‌هاي سنجش مي‌گويد: محدوديت‌هاي اينترنت طي روز‌هاي گذشته برطرف شده و دو روز است كه هيچ محدوديتي جز براي دو پيام‌رسان امريكايي وجود ندارد. 
او گفت: پلتفرمي كه قوانين جمهوري اسلامي را به رسميت نمي‌شناسد بستر مناسب براي كسب و كارها نيست. او همچنين در خصوص آينده محدوديت‌هاي اينترنتي در كشور افزود: تصميم‌گيري در رابطه با رفع محدوديت اينستاگرام و واتس‌اپ به تصميم مراجع ذي‌صلاح و تغيير رفتار اين دو اپليكيشن بستگي دارد. پلتفرمي كه قوانين جمهوري اسلامي را به رسميت نمي‌شناسد بستر مناسب براي كسب و كارها نيست. وزير ارتباطات در جمع خبرنگاران زماني كه با اين پرسش مواجه شد كه آيا برآوردي از حجم خسارت‌هاي عمومي بر اثر اين محدوديت‌ها دارد؟ اعلام كرد: هنوز برآورد دقيقي از ميزان خسارتي كه اپراتورهاي همراه و ثابت از كاهش پهناي باند برايشان ايجاد شده فعلا ندارند، اما برنامه‌هايي براي جبران خسارت خواهند داشت. عيسي زارع‌پور در پاسخ به اين سوال كه قرار است برنامه ويژه‌اي براي همكاري با ياندكس داشته باشيم، گفت: امكان ويژه‌اي براي ياندكس در نظر نگرفته‌ايم و هر پلتفرمي كه قواعد ما را رعايت كند، مي‌تواند فعاليت كند. اينستاگرام اگر به قواعد ما و خودش درباره تجارت اسلحه و دعوت به خشونت پايبند باشد، مشكلي براي فعاليت ندارد. زارع‌پور در پاسخ به اين سوال كه رييس‌جمهور گفته بود اينستاگرام را نمي‌بنديم، گفت: وقتي پلتفرم قواعد را رعايت نمي‌كند در سياست‌ها تجديدنظر مي‌كنيم. وزير ارتباطات در پاسخ به اين سوال كه آيا قرار است روبيكا جايگزين اينستاگرام شود، گفت: برنامه‌اي در اين زمينه نداريم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون