• ۱۴۰۳ جمعه ۲۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5319 -
  • ۱۴۰۱ يکشنبه ۱۷ مهر

روي موج خبر

روايت پليس از قتل راننده پرايد در ناآرامي‌هاي سنندج
ايرنا| استاندار كردستان 29 شهريور ماه اعلام كرد: سه نفر به طرز مشكوكي در اعتراضات سنندج كشته شده‌اند. فرمانده انتظامي استان كردستان گفت: يك راننده پرايد كه حوالي ظهر روز شنبه در حال عبور در ميان آشوبگران در خيابان پاسداران سنندج بود توسط ضد انقلاب كشته شد. سردار آزادي افزود: نيروهاي ضد شورش سلاح جنگي در اختيار ندارند و بررسي‌هاي ما نشان مي‌دهد اساسا نيروهاي پليس در زمان حادثه در اين نقطه حضور نداشته‌اند، اين موضوع نشان مي‌دهد اين فرد در قالب پروژه كشته‌سازي توسط ضد انقلاب كشته شده است. او با اشاره به اينكه ضد انقلاب، تجزيه‌طلب‌ها و معاندين درصدد كشته‌سازي هستند، گفت: اين اقدام ضد انقلاب قبلا هم سابقه داشته است به‌طوري كه در ابتداي ناآرامي‌هاي اخير در كردستان، چهار نفر در شهرهاي سقز، ديواندره و دهگلان توسط ضد انقلاب كشته شدند. وي به خانواده‌ها هشدار داد با توجه به نفوذ ضد انقلاب و گروه‌هاي تروريستي در ميان افراد معترض، مواظب باشند فرزندان آنها در اين تجمعات شركت نكنند تا خداي نكرده طعمه ضد انقلاب و جريانات تروريستي نشوند.


تمام دانشجويان دانشگاه شريف آزاد شدند
فرارو|دانشگاه صنعتي شريف در اطلاعيه‌اي از آزادي تمام دانشجويان اين دانشگاه كه در تجمعات دانشگاه دستگير شده بودند، خبر داد. در اين اطلاعيه آمده است: با پيگيري‌هاي مسوولان اين دانشگاه، تمامي دانشجويان دانشگاه شريف كه در حاشيه تجمعات دانشگاه دستگير شده بودند، آزاد شدند. دانشگاه صنعتي شريف در ادامه اين اطلاعيه يادآور شد: تعداد محدودي از دانشجويان اين دانشگاه در تجمعات خارج از دانشگاه و حتي خارج از تهران بازداشت شده‌اند كه دانشگاه پيگير آزادي اين دانشجويان نيزهست.


نامه به نمايندگان كشورهاي اروپايي براي وصل شدن اينترنت در ايران
 انتخاب| رييس كميسيون امنيت ملي مجلس در پاسخ به اين پرسش كه چه زماني اينترنت در ايران وصل خواهد شد؟ گفت: به زودي نامه‌اي را به همتايان خود در اروپا مي‌فرستم مبني بر اينكه شما شبكه‌هاي معاند عليه ايران در فضاي مجازي را قطع كنيد تا اينترنت در ايران وصل شود. وحيد جلال‌زاده اظهار كرد: برخي مي‌خواهند بگويند اگر تسخير لانه جاسوسي اتفاق نمي‌افتاد، امريكا با ما دشمني نداشت در حالي كه اين طور نيست. اين دشمني امريكا به قبل از انقلاب برمي‌گردد. نقش امريكا در حوادث اخير برجسته است. دستگاه‌هاي مختلف بايد نقش امريكا در تزريق مالي به تروريست‌ها در اين حوادث را گوشزد كنند.


قانون اساسي ما برگزاري راهپيمايي را به رسميت شناخته است
 جماران| اين روزها بسياري از تحليلگران در ريشه‌يابي حوادث اخير از ضرورت توجه به حق عمومي شهروندان براي بيان اعتراضات خود صحبت مي‌كنند و آن را شاه كليد عبور از چالش‌هاي پيش رو ارزيابي مي‌كنند. در همين زمينه سخنگوي شوراي نگهبان گفت: قانون اساسي ما حق برگزاري راهپيمايي و تشكيل اجتماعات را به رسميت شناخته و براساس قانون هم بالاخره اعتراض سازوكارهاي خودش را دارد. هادي طحان نظيف با اشاره به اينكه قانون اساسي ما حق برگزاري راهپيمايي و تشكيل اجتماعات را به رسميت شناخته است، گفت: ممكن است اين امكان وجود داشته باشد كه مجلس بخواهد مصاديق قيود اصل 27 را بيان كند. طبيعتا اين كليات موضوع است ولي ما اگر چيزي را دريافت كنيم نسبت به متن اظهارنظر مي‌كنيم؛ اگر مواردي مغاير قانون اساسي بود اعلام مي‌كنيم و اگر مطابق قانون اساسي بود هم طبيعتا مورد تاييد شوراي نگهبان قرار خواهد گرفت. سخنگوي شوراي نگهبان افزود: آنچه اتفاق مي‌افتد اگر در چارچوب قانون باشد مانعي ندارد ولي اگر برخلاف قانون باشد، مجاري خودش را دارد.


قاليباف، رييسي و ضرغامي فيلترينگ را دور زدند
 قرن نو|در اين روزهايي كه اينترنت ملي شده است و تنها در ساعتي از شبانه‌روز به سختي مي‌توان به اينترنت جهاني دست پيدا كرد و براي دسترسي به برخي سايت‌ها و پلتفرم‌ها بايد از فيلترشكن استفاده كرد، برخي از مسوولان در فضاي مجازي حضوري فعال دارند. در روزهايي كه اينستاگرام و واتس‌آپ به دلايل امنيتي فيلتر شده‌اند، برخي مسوولان حضوري فعال در اين پلتفرم‌ها داشتند. ابراهيم رييسي، محمدباقر قاليباف، ناصر كنعاني، حسين اميرعبداللهيان، عزت‌الله ضرغامي و سارا فلاحي ازجمله سياستمداراني هستند كه در اينستاگرام فيلتر شده، فعال بودند. گويي مسوولاني كه بر فيلترينگ مُهر تاييد زده و بر طرح صيانت و استفاده از اينترنت ملي اصرار مي‌ورزند، خود اين قانون را نقض كرده و استوري و پست‌هاي‌شان همانند گذشته به راه است.


ممنوع‌التدريس شدن زيباكلام طبق درخواست حراست دانشگاه تهران
 ايلنا| يك استاد دانشگاه تهران درباره ممنوع‌التدريس شدن در اين دانشگاه گفت: به من گفته شد كه حراست دانشگاه من را ممنوع‌التدريس كرده است. صادق زيباكلام درباره ممنوع‌التدريس شدنش در دانشگاه تهران گفت: سال ۹۷ از دانشگاه علوم تحقيقات اخراج شدم، البته به صورت پاره‌وقت آن زمان در دانشگاه تهران بودم كه بازنشسته شدم، منتها گروه حقوق و علوم سياسي تقاضاي استاد ممتازي را براي من درخواست داد و پرونده هم تشكيل شد اما امروز با گذشت ۴ سال هنوز تصميمي براي اين مساله گرفته نشده است و مشخص نيست بالاخره چه پاسخي مي‌خواهند به درخواست دانشكده حقوق و علوم سياسي بدهند.
 اين استاد دانشگاه ادامه داد: بسياري از دانشجويان علاقه‌مند بودند كه كلاسي با من داشته باشند و گروه علوم سياسي براي من اين ترم، يك درس با عنوان تحولات سياسي و اجتماعي درنظر گرفت و گفتند ۴۰ دانشجو هم اين درس را برداشته بودند اما تصميم گرفته شد به استاد ديگري داده شود. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون