• ۱۴۰۳ شنبه ۲۲ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5319 -
  • ۱۴۰۱ يکشنبه ۱۷ مهر

خبرخوان

تابلوي بورس سبز شد
شاخص كل بورس تهران در معاملات ديروز، نسبت به روز كاري قبل 2 هزار و 868 واحد رشد كرد و به رقم يك ميليون و 316 هزار و 720 واحد رسيد. شاخص هم وزن بورس با صعود هزار و 298 واحدي در سطح 381 هزار و 648 واحدي ايستاد. همچنين شاخص كل فرابورس (آيفكس) 42 واحد بالا آمد و در سطح 17 هزار و 962 واحد قرار گرفت. در جدول پرتراكنش‌ترين نمادهاي بورس شستا صدرنشين است و شپنا و خگستر در رتبه‌هاي بعدي هستند. در فرابورس نيز نمادهاي دي، فرابورس و سبزوا پرتراكنش‌‌ترين نمادها هستند. در معاملات شنبه 58 نماد صف خريد داشتند و 61 نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌هاي خريد با رشد 52 درصدي به 201 ميليارد تومان رسيد و مجموع ارزش صف‌هاي فروش 45 درصد كاهش يافت و 132 ميليارد تومان بود.


۸كالاي جديد در بورس كالا عرضه مي‌شود
بورس كالاي ايران از پذيرش ۸ كالا و محصول متعلق به ۱۰ شركت در بازار اصلي و فرعي بورس كالا خبر داد. براساس اطلاعيه‌هاي جديد مديريت پذيرش بورس كالاي ايران ميلگرد فولادي، شمش فولادي، سنگ آهن دانه‌بندي و نرمال بوتانول ۴شركت براي عرضه در بازار اصلي پذيرش شد.


قطع آب مشتركان بدمصرف در هفته سوم پاييز
به دنبال بي‌توجهي مشتركان بدمصرف آب به اخطارها، آب اين دسته از مشتركان از امروز يكشنبه ۱۷ مهرماه در ساعاتي از روز قطع خواهد شد. سيد رسول باقري، معاون امور مشتركين شركت آب و فاضلاب استان تهران گفت: بر اساس بند «ي» تبصره ۸ قانون بودجه و همچنين ضرورت حفاظت از منابع آب كه در سال‌هاي اخير به علت تداوم خشكسالي با محدوديت مواجه شده است، آب مشتركان بدمصرف در ساعاتي از روز قطع مي‌شود. سيد رسول باقري گفت: در شرايطي كه تهران با كمبود جدي منابع آبي و كاهش محسوس بارش‌ها مواجه است، عدالت حكم مي‌كند كه شهروندان، مسووليت اخلاقي خود را در مديريت مصرف آب در نظر داشته باشند تا دسترسي تمامي شهروندان به آب شرب بهداشتي كه با كمبود مواجه است پايدار بماند.


سكه امامي به قيمت ۱۵ ميليون تومان رسيد
روز گذشته قيمت سكه امامي به ۱۵ ميليون تومان رسيد، همچنين قيمت دلار توافقي در بازار آزاد به ۳۱۴.۹۵۰ ريال رسيده و قيمت هر اونس طلا نيز در بازار جهاني ۱۷۰۶ دلار بوده و هر گرم طلاي ۱۸ عيار نيز ۱۳.۷۷۱.۰۰۰ ريال قيمت‌گذاري شده است.


رشد ۱۵ درصدي مصرف برق صنايع در تابستان امسال
مصطفي رجبي مشهدي، سخنگوي صنعت برق با اعلام اينكه بخش خانگي در تابستان امسال هزار و ۵۰۰ مگاوات صرفه‌جويي برق داشت، گفت: در تابستان سال جاري به اذعان فعالان بخش صنعت رشد مصرف برق با وجود محدوديت‌ها اتفاق افتاد. وي ادامه داد: مراجعه به اين پايگاه‌هاي اطلاع‌رساني و ملاحظه رشد مصرف آنها براي هركسي امكان‌پذير است. به عنوان نمونه در بخش فولاد در مردادماه امسال رشد ۶۵ درصدي اتفاق افتاده و در ماه قبل‌تر نيز رشد ۳۵ درصدي به ثبت رسيده است. رجبي مشهدي ادامه داد: علاوه بر اين صنعت برق نيز براي بخش صنعت نسبت به پارسال ۱۵ درصد انرژي بيشتري تامين كرده كه اين امر به رشد مصرف آنها انجاميده است.


نابودي يك‌سوم درآمد شركت پست در اين دو هفته
محمود ليايي، مديرعامل شركت ملي پست خاطرنشان كرد: بسياري از كسب‌وكارهاي خرد كه متصل به اينترنت بين‌الملل بودند به‌خصوص فعالان اقتصادي كه كسب‌وكار خود را در پلتفرم اينستاگرام دنبال مي‌كردند دچار اختلال شدند و در اين 2 هفته اخير حدود يك‌سوم از درآمدها شركت ملي پست از دست رفت. وي سرانه پستي در ايران را عدد 7 عنوان كرد و افزود: حدود 50 درصد از فعاليت‌هاي پستي در ايران توسط شركت ملي پست انجام مي‌شود. به گفته اين مقام مسوول؛ شركت ملي پست درآمد هزينه‌اي است و اگر نتواند درآمد ايجاد كند نمي‌تواند زيرساخت‌هاي خود را به روز و به مردم خدمات ارايه دهد.


ارايه معافيت‌هاي فله‌اي در مناطق آزاد
سعيد توتونچي، معاون توسعه مديريت و منابع سازمان امور مالياتي اظهار داشت: عام شدن معافيت‌ها باعث شده كه افرادي با انگيزه بازرگاني مبتني بر واردات، وارد مناطق شوند و در همين روند بسياري از درآمدهاي مالياتي در اين مناطق ضايع مي‌شوند. معاون سازمان امور مالياتي تاكيد كرد: البته برخي از مراودات مناطق آزاد مشمول ماليات مضاعف مي‌شوند يعني مشمول ماليات انتقال از كشور خارج به منطقه و از منطقه به سرزمين اصلي مي‌شوند و به عبارت ديگر دو بار مشمول ماليات مي‌شوند. از اين رو براي اينكه مشكل ماليات مضاعف حل شود، سازمان امور مالياتي پيشنهاداتي براي اصلاح تبصره‌هاي 2 و 3 ماده 17 قانون ماليات بر ارزش افزوده مصوب سال 1400 را به دولت ارايه كرده و بررسي اين پيشنهادات هم در دستور كار كميسيون اقتصادي مجلس قرار دارد تا كمك كنيم مراودات مناطق آزاد شمول ماليات مضاعف نشود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون