• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5321 -
  • ۱۴۰۱ سه شنبه ۱۹ مهر

ويژه

جهاد آبرساني  در روستاهاي استان مركزي  تنش آبي را التيام مي‌بخشد
آبرساني به روستاهاي بي‌بهره از آب پايدار و سالم كشور يكي از مهم‌ترين دغدغه‌هاي دولت سيزدهم از ابتداي فعاليت و مورد تاكيد رياست محترم جمهور بود و بر همين اساس وزير محترم نيرو با تشكيل شورايي به نام «شوراي جهاد آبرساني» كار مهم آبرساني به 10 هزار روستا را در كشور آغاز كرد.
به گزارش روابط عمومي شركت آب و فاضلاب استان مركزي، پروژه آبرساني به روستاهاي داراي تنش آبي در اين استان تحت عنوان «جهاد آبرساني» شامل آبرساني به 67 روستاي استان مركزي طي هشت ماه گذشته آغاز شده است.
عمليات اجرايي طرح جهاد آبرساني در قالب 7 مجتمع و آبرساني به دو تكروستايي در شهرستان‌هاي ساوه، خمين، شازند، خنداب و كميجان با اعتباري بالغ بر 2337 ميليارد ريال با مشاركت و همكاري شركت آبفا استان و قرارگاه امام حسن مجتبي(ع) در دست اجراست.
منوچهر شجاعي معاون بهره‌برداري و توسعه آب در شركت آب و فاضلاب استان مركزي در اين رابطه عنوان نمود: خوشبختانه با جديت و سرعت عمل قرارگاه امام حسن مجتبي(ع) وضعيت پيشرفت فيزيكي پروژه‌هاي جهاد آبرساني رضايت‌بخش است.
وي افزود: مدت زمان اجراي اين پروژه‌ها طبق قرارداد 30 ماه است و اين در حالي است كه با گذشت 8 ماه از آغاز اجرا، پيشرفت فيزيكي تاكنون به 47 درصد رسيده است.
شجاعي در تشريح اقدامات انجام شده بيان داشت: عمليات اجرايي در همه 67 روستاي هدف طرح آغاز شده و تاكنون عمليات اجرايي در 5 روستاي شهرستان خمين شامل روستاهاي آشيانه عليا و سفلي، ورچه، مزارع و دره‌شهر و دو روستاي شهرستان ساوه شامل سليجرد و باعشاهي به‌طور كامل اجرا شده و در مدار بهره‌برداري قرار گرفته است.


بيمه حوادث تمامي خانه‌هاي ‌روستايي آذربايجان غربي توسط بنياد بركت
مديرعامل بنياد بركت ستاد اجرايي فرمان امام از بيمه حوادث تمامي خانه‌هاي ‌روستايي آذربايجان غربي خبر داد. محمد تركمانه در بازديد از مناطق زلزله‌زده خوي ضمن اعلام اين خبر افزود: از آنجا كه آذربايجان غربي يكي از مناطق حادثه‌خيز كشور است طي تفاهم با استانداري، تمامي خانه‌هاي روستايي استان تا سقف يك ميليارد ريال بيمه حوادث مي‌شوند.
مديرعامل بنياد بركت خاطرنشان كرد: نيمي از هزينه‌ بيمه منازل روستايي در استان آذربايجان غربي توسط بيمه بركت ستاد اجرايي فرمان حضرت امام (ره) تامين مي‌شود. اين منازل تا سقف يك ميليارد ريال براي تعمير و بازسازي و تامين لوازم خانگي آسيب‌ديده بيمه حوادث خواهند شد.
تركمانه از آمادگي بنياد بركت براي بيمه خانه‌هاي روستايي سراسر كشور خبر داد و گفت: بيمه بركت تاكنون بيش از ۲ ميليون خانه روستايي را تحت پوشش بيمه حوادث شامل آتش‌سوزي، زلزله، انفجار، صاعقه، سيل، طغيان آب رودخانه‌ها، آتش‌فشان، توفان، تندباد، گردباد و ضايعات ناشي از آب برف و باران قرار داده است. وي اظهار داشت: تا به امروز خانه‌هاي روستايي استان‌هاي مختلف كشور از جمله لرستان، خوزستان، خراسان شمالي، كهگيلويه و بويراحمد، كردستان، كرمان، گيلان، يزد و هرمزگان از حمايت‌هاي بيمه‌اي بنياد بركت برخوردار شده‌اند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون