• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5324 -
  • ۱۴۰۱ شنبه ۲۳ مهر

برنده‌ها و بازنده‌هاي جذاب‌ترين بازي هفته چهارم ليگ قهرمانان

دستاورد بارسا از قمار بزرگ: رفتن به ليگ اروپا

گروه ورزش

بارسلونا آينده خود را با هزينه‌هاي كلان در طول تابستان گذشته قمار كرد. اما اين تيم اسپانيايي با تساوي 3-3 مقابل اينتر در هفته چهارم ليگ قهرمانان احتمالا راهي ليگ اروپا خواهد شد. 

روبرت لواندوفسكي در تساوي هيجان‌انگيز 3-3 بين بارسلونا و اينتر امتيازات را در نيوكمپ تقسيم كرد. اما شانس ميزبان براي رسيدن به دور حذفي ليگ قهرمانان به يك نخ آويزان است. 
پس از باخت بحث برانگيز يك بر صفر هفته گذشته در سن سيرو فشار زيادي روي تيم ژاوي بود تا در زمين خودي بازگردند. آنها پس از تلاش‌هاي نااميدانه براي باز كردن دروازه اينتر توسط لواندوفسكي و پدري درست قبل از پايان نيمه نخست به گل رسيدند.
با اين حال نيكولو بارلا توانست در ابتداي نيمه دوم از ترديد جرارد پيكه مدافع بارسلونا استفاده كند و بازي را به تساوي بكشاند. قبل از اينكه لائورتارو مارتينز دقايقي بعد با ضربه‌اي كه به هر دو تيرك دروازه برخورد كرد اينتر را جلو بيندازد. 
ناگهان بارسلونا دچار بحران شد و نيوكمپ در سكوت فرو رفت. اين تا زماني بود كه لواندوفسكي با ضربه‌اي كه در ميان راه به باستوني برخورد كرد هيجان را به اوج رساند و بازي باز هم مساوي شد.
اما باز هم اين اينتر بود كه با يك شروع مجدد عالي از اومانيا و فرار مارتينز و پاس او توسط گوزنس از بارسلونا پيش افتاد. با اين نتيجه بارسا كاملا از دور خارج مي‌شد. 
با اين حال لواندوفسكي يك بار ديگر در وقت‌هاي اضافه اين‌بار با يك ضربه سر عالي بازي را به تساوي كشاند تا حداقل از نظر رياضي هم شانسي براي صعود از گروه داشته باشد.  با تمام اين تفاسير و درخشش لوا، اينتر فقط بايد در خانه، ويكتوريا پلژن را ببرد تا اطمينان حاصل كند كه آنها به مرحله يك هشتم نهايي صعود مي‌كنند. درست در زماني كه بارسا دارد با بايرن مونيخ ديدار مي‌كند. 

برندگان: 
سيمونه اينزاگي: پس از شروع وحشتناك در فصل سري آ موقعيت مربي تيم متزلزل شد اما اين دو بازي مقابل بارسا شرايط او را تغيير داد. پس از برد در سن سيرو او تيمش را به نيوكمپ برد و نمايش تاكتيكي قابل توجهي داشت. در واقع آنها با ضد حملات تند و تيز خود يك تهديد دايمي روي دروازه بارسلونا بودند و اگر درخشش ماشين گلزني لهستاني نبود آنها با شايستگي برنده مي‌شدند. 
فشار روي اينزاگي آن قدر زياد بود كه به خاطر اعتراض به داور براي به صدا درآوردن سوت پايان بازي در ثانيه‌هاي آخر كارت قرمز گرفت. اما در نهايت اين يك نتيجه خوب براي اينتر بود. اين يك امتياز به اين معني است كه نراتزوري با يك پيروزي در خانه مقابل ويتوريا پلژن به دور حذفي مي‌رود كه دستاورد بزرگي براي اينزاگي خواهد بود. 
لائوتارو مارتينز: در نبود روملو لوكاكو لائورتارو مارتينز نشان داد چقدر گزينه مناسبي است. نمايش هيولاوار او در نيمه دوم نشان داد كه وقتي در بهترين حالت خود باشد چقد مرگبار است. 
مهاجم آرژانتيني از اشتباهات دفاعي به خوبي بهره برد. خوب پيش‌بيني كرد و با يك گل درخشان پاداش تلاش‌هايش را گرفت. در چند سال گذشته وضعيت براي مارتينز يكنواخت نبوده. حتي در اين فصل نيز نمايش‌هاي او بالا و پايين داشته. اما نمايش او در چنين بازي عظيمي بر كلاس بالاي او تاكيد داشت. 
رابرت لواندوفسكي: يك‌گل ديرهنگام كه نود و يكمين گل او در ليگ قهرمانان اروپا بود بارسلونا را در ليگ قهرمانان اروپا زنده نگه داشت. قبل از دو گلي كه به ثمر رساند لوا شب سختي را در نيوكمپ سپري كرده بود. او نمي‌توانست از خط دفاعي اينتر خلاص شود و به خوبي هم تغذيه نمي‌شد.
با اين حال بازي باز شد و زماني كه بارسا مستقيم حمله كرد اين لوا بود كه گل‌ها را به ثمر رساند تا اميدهاي ضعيف خود را براي حضور در يك هشتم زنده نگه دارد. 

بازنده‌ها: 
ماركوس آلونسو: اگر متوجه نشديد آلونسو كي از بازي بيرون رفت اشكالي ندارد چون حتي كسي نديده بود كه او در زمين حضور دارد. 
از زمان انتقال از چلسي اين بازيكن اسپانيايي تا حد زيادي شكست خورده است. اين شكست در برابر اينتر ادامه يافت و او نه در حمله و نه در دفاع قانع‌كننده نبود. 
اينتر مرتبا در مناطقي وسيع مدافعان كناري بارسلونا را كه خيلي بازي مي‌كردند را پشت سر مي‌گذاشت و آلونسو هرگز نتوانست دويدن‌هاي ريكاوري انجام دهد.اين يك شب بسيار بد براي آلونسو بود. 
جرارد پيكه: پيكه به دليل مصدوميت برخي بازيكنان به تركيب اصلي برگشت اما شكوهي از خودش نشان نداد. از آنجايي كه بارسا از نظر مالكيت توپ مسلط بود اين بازيكن 35 ساله چندان به بازي گرفته نشد و تنها كاري كه او بايد انجام مي‌داد اين بود كه تمركزش را حفظ كند ولي او چند دقيقه بعد از شروع نيمه دوم اجازه داد بارلا پشت سر مدافعان صاحب توپ شود و گل تساوي را زد. 
پيكه يك اسطوره واقعي است اما زمان براي هيچ مردي منتظر نمي‌ماند و زماني كه شما برتري‌تان را از دست بدهيد به ندرت برگرديد. 
خوان لاپورتا: تمام پولي كه ممكن است خرج كند خرج شده است. تمام اهرم‌هاي اقتصادي كه مي‌توانست فعال كند فعال شده‌اند. حال بارسلونا به كجا مي‌رود؟ به ليگ اروپا! حتي درخشش لواندوفسكي در اواخر بازي هم نتوانست هرج و مرج دفاعي تيم را جبران كند و سه امتياز از دست رفت. 
مطمئنا بارسلونا در لاليگا در سطح بالايي قرار دارد اما درآمد واقعي در ليگ قهرمانان به دست مي‌آيد. باشگاه امروز با كمبود نقدينگي مواجه است و ممكن است چند بازيكن را از دست بدهد. ناكامي در رسيدن به مرحله حذفي پس از ولگردي و خرج‌هاي تابستان امسال براي بارسلونا يك فاجعه ورزشي و مالي خواهد بود. 

رتبه بازيكنان بارسلونا در دفاع: 
مارك آندره ترشتگن (6 از 10): ترشتگن در خوردن سه گل نتوانست كار خاصي انجام دهد اما چند سيو خوب داشت. او در دقيقه پايان بازي توانست يك 
تك به تك فوق‌العاده از كريستين اصلاني بگيرد تا بارسلونا را در رقابت‌ها نگه دارد. 
سرخي روبرتو (6 از 10): او در اين بازي بسيار مهم توانست ارتباط خوبي با رافينيا برقرار كند. او در حركت به سمت داخل از سمت راست عملكرد قابل قبولي داشت و درنهايت پاس گل نخست تيمش را به دمبله داد.
جرارد پيكه (3 از 10): پيكه قرار نبود در مالكيت توپ كمكي كند. او وظيفه داشت از تجربيات خود استفاده كند و هنگامي كه تيمش سراپا حمله است شرايط را حفظ كند. او اين كار را نكرد و در اثر اشتباه او اينتر به گل نخست رسيد. 
اريك گارسيا (4 از 10): بدشانس بود كه در نيمه اول پاس گل نداد. زماني كه سانتر كوتاه او از مقابل پاي پدري گذشت. با اين حال هر چقدر در حمله خوب بود در دفاع يك تسليم شده محض بود. وقتي اينتر حمله مي‌كرد به راحتي به دروازه بارسلونا مي‌رسيد. 
ماركوس آلونسو (3 از 10): او به دنزل دونفرانيس فضاي كافي داد تا به راحتي نفوذ كند و اين بسيار نگران‌كننده بود. او در مالكيت توپ خوب عمل كرد اما به اندازه سرخي روبرتو موثر يا مطمئن ظاهر نشد. 

 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون