• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5324 -
  • ۱۴۰۱ شنبه ۲۳ مهر

كتاب‌هاي طلايي براي بچه‌ها

داستاهاي «اسپارتاكوس»، «سفيدبرفي و گل‌سرخ»، «شاهزاده و گدا» با ترجمه محمدرضا جعفري و «خياط كوچولو» با ترجمه هومان قشقايي از مجموعه كتاب‌هاي طلايي در قالبي خاطره‌انگيز منتشر شده‌اند. 
محمدرضا جعفري، مدير نشر نو، درباره اين مجموعه نوشته است: «اين آرزوي من بود تا آنكه شروع به آموختن زبان‌انگليسي كردم، سپس وارد دنياي قصه‌هايي از اين زبان شدم و ديدم كه بسياري از آنها جالب و نكته‌آموز است. فكر كردم اگر ترجمه‌ فارسي تعدادي از بهترين‌ اين قصه‌ها در كتاب‌هاي مخصوصي گردآوري و ترجمه شود براي كودكان بي‌نهايت مفيد خواهد بود. به اين جهت تصميم گرفتم، ضمن خواندن، ترجمه آنها را به شما تقديم كنم و اين چند سري كتاب به اين ترتيب فراهم شد.
بايد توجه داشت كه بسياري از اين قصه‌ها را از زبان‌هاي ديگر به انگليسي ترجمه كرده‌اند، چنان‌كه در بين قصه‌هاي ايراني همنظير بعضي از آنها ديده مي‌شود و نيز چون نويسندگان اين قصه‌ها، در كتاب‌هاي‌شان، انشاي خود را با معلومات كودكان در سنين مختلف منطبق كرده‌اند، اغلب اين قصه‌ها تفاوت‌هايي هم با قصه‌هاي نظير خود دارد و گاهي مختصرتر و گاهي ساده‌تر نوشته شده؛ اما قصه، در هر حال، قصه است و كم و بيش نتيجه‌هاي خوب و پندها و نكته‌هاي مفيد با خود همراه دارد.» 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون