• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5332 -
  • ۱۴۰۱ دوشنبه ۲ آبان

مديريت دانشگاه شريف خبر داد

ممنوعيت ورود شماري از دانشجويان به دانشگاه

اساتيد از عدم تدبير وزير علوم و روساي دانشگاه گلايه دارند

ادامه از صفحه اول| جهت مصلحت دانشگاه و خودشان به صورت موقت از حضور در دانشگاه منع شده‌اند.»  اين خبري است كه در كانال تلگرامي دانشگاه شريف منتشر شد و بلافاصله در فضاي مجازي و رسانه‌ها بازتاب‌هاي وسيعي پيدا كرد. برخي از دانشجويان اين دانشگاه در واكنش به اين نوع ممنوعيت‌ها اعلام كردند، خواستار حضور همكلاسيان خود در دانشگاه‌ها هستند و تا زمان تحقق اين خواسته به اعتراضات خود ادامه مي‌دهند. دانشگاه صنعتي شريف در كانال خود در فضاي مجازي اعلام كرد: «تعداد معدودي از دانشجوياني كه در ارزيابي اوليه انجام شده در ايجاد فضاي ناآرام در دانشگاه نقش داشته‌اند جهت مصلحت دانشگاه و خودشان به صورت موقت از حضور در دانشگاه منع شده‌اند.» اين دانشگاه تاكيد كرد «اين تصميم، با سخنراني و حضور در تجمع‌هاي داراي مجوز دانشگاه ارتباطي ندارد و بديهي است بررسي دقيق و عنداللزوم ارجاع پرونده ايشان به كميته انضباطي در دستور قرار خواهد گرفت.» در اين زمينه خبرگزاري ايسنا نوشته است «گفته مي‌شود پس از برگزاري جلسه تريبون آزاد دانشجويان شريف با رييس و معاونين اين دانشگاه، از ورود محمد ملانوري، دانشجوي دكتراي اقتصاد اين دانشگاه ممانعت شد.»
پيگيري‌ها حاكي از آن است كه در پي درگيري لفظي اين دانشجو با حراست دانشگاه، حراست با پليس تماس گرفته و لحظاتي بعد اين دانشجو توسط پليس بازداشت شده است. در نهايت ساعاتي بعد آزاد شد. هرچند خبرنگار ايسنا تلاش مي‌كند بازداشت اين دانشجو را بي‌ارتباط به حضور در تجمعات اعتراضي و انتقاد از وزير علوم مرتبط سازد اما پيگيري‌هاي خبرنگار اعتماد از دانشجويان دانشگاه شريف نشان مي‌دهد، شكايت حراست دانشگاه برآمده از انتقاداتي است كه اين دانشجو نسبت به رفتار مسوولان وزارت علوم با دانشجويان داشته است.

بي‌تدبيري‌ها در دانشگاه‌ها
آغاز تنش‌ها در شريف به 10مهرماه و يكشنبه پرماجرايي باز مي‌گردد كه باعث حضور وزير علوم و جليلي رييس دانشگاه شريف در اين دانشگاه شد. اظهارات زلفي‌گل در جريان گفت‌وگو با دانشجويان نه تنها باعث آبي نبود كه آتش را خاموش كند، بلكه باعث افزايش خشم دانشجويان شد؛ خشمي كه به نظر مي‌رسد هنوز فروكش نكرده است. بر اين اساس بسياري از تحليلگران نسبت به تدابير روساي دانشگاه‌هاي كشور و شخص وزير علوم در جريان رخدادهاي اخير، انتقادات جدي مطرح مي‌كنند. حتي نمايندگان مجلس نيز نسبت به اين بي‌تدبيري‌ها نقدهاي جدي دارند و خواستار احضار وزير علوم به مجلس شدند. در همين خصوص انجمن اسلامي شريف ماجراي حضور وزير علوم در دانشگاه شريف را اينگونه شرح مي‌دهد: «وزير علوم با حرف‌هايي تكان‌دهنده و برخوردي كاملا نامحترمانه با دانشجويان معترض و اعتصاب‌كننده، آنها را متهم به بي‌قانوني و هدر دادن بيت‌المال مي‌كند و با لحني تند و ناشايست، به دانشجويان تاكيد مي‌كند كه به‌ خاطر هدردادن بيت‌المال بايد در دنيا و آخرت جوابگو باشيد و هرگز نيز گمان نكنيد كه مي‌توانيد هرچه دل‌تان خواست بگوييد و ما با شما برخوردي نكنيم، بي‌شك برخورد جدي و قاطعانه صورت خواهد گرفت.»


اظهارات زلفي گل در جريان گفتگو با دانشجويان دانشگاه شريف نه تنها باعث آبي نبود كه آتش را خاموش كند، بلكه  باعث افزايش خشم دانشجويان شد؛ خشمي كه به نظر مي رسد، هنوز فروكش نكرده است.  بر اين اساس بسياري از تحليلگران نسبت به تدابير روساي دانشگاه هاي كشور و شخص وزير علوم در جريان رخدادهاي اخير، انتقادات جدي مطرح مي كنند. حتي نمايندگان مجلس نيز نسبت به اين بي تدبيري ها نقدهاي جدي دارند و خواستار احضار وزير علوم به مجلس شدند

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون