• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5332 -
  • ۱۴۰۱ دوشنبه ۲ آبان

روي خط خبر

واكنش پليس به شليك منج  ر به فوت غزاله چلاوي در تجمع آمل

فارس| روز گذشته ويديويي در شبكه‌هاي اجتماعي ضد انقلاب در دوپلان منتشر شد كه در پلان نخست فردي مسلح از بالاي چند پله و بلندي تيري شليك مي‌كند. با آنكه نوع سلاح و جنگي و غيرجنگي بودن آن مشخص نيست، اما در همين اثنا و در پلان دوم تلفن همراه شخصي كه در حال فيلم گرفتن از تجمع مردم آمل است به زمين مي‌افتد و اطرافيان در حالي كه دوربين گوشي هنوز روشن مانده و ضبط انجام مي‌دهد، مي‌گويند كه وي (مالك گوشي) گلوله خورده و به زمين افتاده است. برخي جريانات با مرتبط دانستن اين دو فريم به يكديگر مدعي شده‌اند كه فرد متوفي (مرحومه چلاوي) بر اثر اصابت شليك از اسلحه فرد فريم نخست كشته شده است. در همين خصوص سرهنگ علي قيصري، رييس پليس آگاهي استان مازندران گفت: در اين فيلم ادعا شده كه فرد مورد اصابت آن گلوله مرحومه چلاوي بوده است در صورتي كه بررسي‌هاي ما نشان مي‌دهد ويديو پخش شده تقطيع شده است. وي ادامه داد: همان‌طور كه در فيلم مشخص است زاويه تيراندازي از بالا و ارتفاع به سمت پايين بوده در حالي كه رد گلوله بر پيكر مرحوم چلاوي نشان مي‌دهد كه گلوله از جلو به عقب، از راست به چپ و از پايين به بالا به وي شليك شده است كه اين سه زاويه نشان مي‌دهد هيچ كدام از گلوله‌ها از بالا شليك نشده، بلكه فردي از بين جمعيت (همتراز با خانم چلاوي) به وي شليك كرده است. نكته ديگري كه سرهنگ قيصري بدان اشاره مي‌كند، آن است كه موارد متعددي از اصابت تير به ماموران امنيتي از بين جمعيت معترضان (مانند آنچه براي مرحوم چلاوي رخ داده) در تجمعات مشابه به وقوع پيوسته است.


تعريف سطوح دسترسي اقشار مختلف در حوزه اينترنت
ايلنا| بر اساس اعلام سخنگوي كميسيون فرهنگي مجلس، نمايندگان در حال برنامه‌ريزي براي تعريف سطوح دسترسي اقشار مختلف به اينترنت هستند. اقدامي كه به نوعي مردم را براي دسترسي به اينترنت طبقه‌بندي و در اين زمينه نيز رانت ايجاد مي‌كند. احمد راستينه همچنين از احتمال خريد يك نرم‌افزارهاي خارجي ارتباطي در صورت تداوم معايب پلتفرم‌هاي داخلي سخن مي‌گويد. اين نماينده در رابطه با محدوديت‌هاي اخير ايجاد شده در حوزه اينترنت و مشكلاتي كه براي كسب و كارهاي اينترنتي ايجاد شده و لزوم رفع اين محدوديت‌ها گفت: در تمام دنيا سطوح دسترسي تعريف شده است، من فكر مي‌كنم هيچ‌ كس نمي‌پذيرد كه اگر كسي كار بازرگاني و تجارت بين‌المللي انجام مي‌دهد، سطح دسترسي‌اش به فضاي مجازي و اينترنت محدود باشد. حتما آن فردي كه تجارت بين‌المللي انجام مي‌دهد، نياز دارد كه سطح دسترسي مشخصي براي مبادلات تجاري در اختيارش قرار گيرد. همين‌طور استاد دانشگاهي كه بايد از ظرفيت‌هاي كتابخانه‌هاي ديجيتال سراسر دنيا، پژوهشكده‌ها و وبگاه‌هاي آماري در دنيا استفاده كند، نمي‌توانيم سطح دسترسي‌اش را محدود كنيم. اما دانش‌آموزي كه نيازمند اين سطح از دسترسي نيست، خب سطح دسترسي براي دانش‌آموز بايد مشخص و محدود باشد.

نتيجه پيگيري كليپ رفتار نامناسب يك مامور با يك زن بازداشتي

ايسنا| انسيه خزعلي در خصوص گزارش نهايي در خصوص رفتار نامناسب يك مامور با يك بانو در ميدان آرژانتين كه برخي از آن با عنوان تعرض ياد كرده بودند، گفت: اين دستگيري طبق روش متداول پليس نسبت به كسي كه مشكوك به حمل سلاح است انجام شده و پس از مشخص شدن عدم وجود سلاح، ايشان رها شده است. به گفته معاون امور زنان و خانواده رييس‌جمهوري، در مجموع كمتر از يك دقيقه بازداشت اين خانم به طول انجاميده بوده است و اين امر بيانگر آن است كه همه داستان‌سرايي‌ها «در اين زمينه «خنده‌دار» و «غيرقابل تصور» است چه برسد به باور و البته نشانگر شدت «خباثت» دشمن در اشاعه دروغ و افتراست. خزعلي با بيان اينكه شايد يكي از دلايل اين شايعات و مظلوميت نيروي انتظامي، خود نيروي انتظامي است كه لازم است اطلاع‌رساني به موقع و بهنگام روايت هر حادثه را عهده‌دار شود، افزود: اميدوارم همان‌طور كه قبلا گفتم شأن و جايگاه اين نيروي مقتدر براي حفظ امنيت مال و جان و ناموس مردم حفاظت شود و بي‌شك مردم عزيزمان قدردان اين زحمات بوده و خواهند بود.


توضيح سازمان انرژي اتمي درباره «دسترسي غيرمجاز از مبدا يك كشور خارجي»

تسنيم| يك گروه هكري به نام «بلك ريوارد» (پاداش سياه) مدعي شده بود با رخنه اطلاعاتي به شركت مادر نيروگاه هسته‌اي بوشهر به اسناد و اطلاعاتي از جزييات فعاليت‌هاي هسته‌اي ايران دست يافته است. اداره كل ديپلماسي عمومي و اطلاع‌رساني سازمان انرژي اتمي ايران اعلام كرد: دسترسي غيرمجاز از مبدا يك كشور خارجي مشخص، به سامانه پست الكترونيك اين شركت منجر به انتشار محتواي برخي پست‌هاي الكترونيكي در فضاي مجازي شد. در پي اين امر، واحد فناوري اطلاعات شركت توليد و توسعه انرژي اتمي بر اساس ترتيبات پيش‌بيني شده و در كوتاه‌ترين زمان ممكن ضمن انجام اقدامات لازم و پيشگيرانه، موضوع را از ابعاد مختلف مورد بررسي قرار داد و گزارش اوليه خود را به مسوولان سازمان انرژي اتمي ارايه كرد. لازم به ذكر است كه محتواي موجود در ايميل‌هاي كاربران حاوي پيام‌هاي فني و تبادلات معمول و جاري روزمره است. بديهي است هدف از انجام اين‌گونه تلاش‌هاي غيرقانوني كه از روي استيصال انجام مي‌شود، به منظور جلب‌ توجه عموم، فضاسازي‌هاي رسانه‌اي و عمليات رواني بوده و فاقد هرگونه ارزش ديگري است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون