• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5335 -
  • ۱۴۰۱ پنج شنبه ۵ آبان

ريزش دوباره ساختمان متروپل آبادان

«متروپل» حين ايمن‌سازي دوباره جان گرفت

چهار ماه بعد از حادثه فروريزش ساختمان متروپل آبادان كه منجر به كشته شدن 34 نفر از هموطنان‌مان شد و درست در روزي كه دادگاه تجديدنظر احكام دادگاه بدوي اين رخداد را تاييد كرده بود، باقيمانده متروپل كه هنوز ايمن‌سازي نشده بود، فرو ريخت و جان يكي ديگر از شهروندان را گرفت .
ساعت 16:40 دقيقه عصر چهارشنبه ۴ آبان بار ديگر بخش‌هاي زيادي از متروپل در جريان عمليات تخريب فرو ريخت و ادامه فرآيند ايمن‌سازي فرو ريخت. با وقوع اين حادثه ماموران امدادي و خدمات‌رساني در محل حاضر شدند و در نهايت اعلام شد كه در اين رخداد يك نفر جان خود را از دست داد تا آمار كشته‌هاي اين سازه غول‌پيكر به 35 نفر برسد.
مديرعامل سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري آبادان گفت: پيكر جانباخته ريزش بخشي از سازه متروپل از زير آور خارج شد.
وي افزود: جسد اين فرد كشته شده پس از خارج‌سازي تحويل فوريت‌هاي پزشكي آبادان شد.
فرهاني‌پور گفت: عوامل آتش‌نشاني آبادان با تجهيزات كامل در محل حادثه حاضرند و مشغول جست‌وجو و كمك هستند. مرتضي مرادي‌پور، معاون عمليات سازمان امداد و نجات جمعيت هلال‌احمر هم در اين زمينه گفت: بر اثر ريزش آوار يك خانم دچار حادثه شد كه بلافاصله به كمك نيروهاي اورژانس به مركز درماني منتقل شد. مرادي‌پور افزود: تيم عملياتي به منطقه آبادان اعزام شدند تا از منطقه بازديد و ميزان بروز خطرات احتمالي را ارزيابي كنند.

حادثه بعد از ايمن‌سازي
حادثه روز گذشته در حالي رخ داد كه محمد خانچي، سرپرست معاونت عمراني استانداري خوزستان كه خردادماه و بعد از حادثه مزبور گفته بود: سه نقطه بحراني در اين محل شناسايي شده كه عمليات در جهت ايمن‌سازي اين نقاط در حال انجام است، اما حين كار بعضا با پيكرهاي جانباختگان مواجه مي‌شويم كه طبق دستورات صادر شده، عمليات متوقف و اولويت بيرون آوردن پيكرها مي‌شود. وي تصريح كرده بود: طبق گفته مسوولان حاضر در حادثه پلاسكو، انجام عمليات آواربرداري متروپل با توجه به ريزش نيمي از سازه، حضور مردم، ساختمان‌هاي اطراف و پيكرهاي مدفون شده در زير آوار سخت‌تر و پيچيده‌تر است.
سرپرست معاونت عمراني استانداري خوزستان مدعي شده بود؛ روند آواربرداري سازه متروپل مبتني بر يك عمليات كارشناسي و حرفه‌اي است كه با حضور يك گروه متخصص به صورت مستمر در حال انجام است كه باعث شده تا به الان حادثه جاني براي عوامل حاضر در محل حادثه به وجود نيايد و كار با ايمني بالا صورت گيرد. همچنين چندي پيش معاون هماهنگ‌كننده قرارگاه سازندگي‌ خاتم‌الانبياي سپاه پاسداران ۱۹ مهر به ايرنا گفته بود: تاكنون ۲ بخش از بقاياي ساختمان متروپل آبادان تخريب شده و پيش‌بيني مي‌شود عمليات تخريب سه قسمت باقيمانده در كمتر از يك ماه به اتمام برسد. 
وي تاكيد كرده بود: قرارگاه سازندگي خاتم‌الانبياء بلافاصله پس از وقوع حادثه متروپل آبادان در محل حضور يافت و بخش‌ مهندسي كار را بر عهده گرفت و مسووليت تخريب بقيه ساختمان متروپل نيز به اين قرارگاه سپرده شده است.
همچنين ديروز و قبل از وقوع حادثه ريزش مجدد ساختمان متروپل علي دهقاني، رييس كل دادگستري استان خوزستان در خصوص آخرين وضعيت حكم دادگاه تجديد نظر براي پرونده متروپل آبادان گفت: راي بدوي پرونده حادثه ساختمان متروپل كه براي بررسي مجدد به دادگاه تجديد نظر ارجاع شده بود، تاييد شد و ايراد موثري كه موجب نقض دادنامه را فراهم كند از سوي معترضان و تجديدنظرخواهان ارايه نشد.
وي افزود: راي اين پرونده به زودي به اجراي احكام كيفري ارسال خواهد شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون