• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5340 -
  • ۱۴۰۱ چهارشنبه ۱۱ آبان

مصدوميت باكايو ساكا و نگراني توپچي‌ها

ستاره انگليسي بازي با ايران را از دست داد؟

به گفته مقامات آرسنال ستاره اين تيم از ناحيه ليگامنت دچار مشكل شده و مشغول تست‌هاي پزشكي است. اما ميكل آرتتا سرمربي آرسنال نسبت به آينده اميدوار است. آرتتا مي‌گويد كه بوكايو ساكا پس از ضربه‌اي كه به پاي او در بازي با ناتينگهام فارست وارد شد، لنگ مي‌زند به همين دليل تست‌هاي پزشكي روي رباط او صورت گرفته.
توپچي‌ها در آن بازي با نتيجه 5 بر صفر حريف خود را شكست دادند و به صدر جدول ليگ برتر رسيدند. اما در نيمه اول مصدوميت ساكا باعث ترس آرسنالي‌ها شد. هرچند جانشين او يعني نلسون با حضور در زمين بازي و به ثمر رساندن دو گل سه امتياز را براي توپچي‌ها تضمين كرد. 
با نزديك شدن به جام جهاني اين فقط آرسنالي‌ها نيستند كه از مصدوميت ساكا نگران شده‌اند، بلكه تيم ملي انگليس هم به ‌شدت مراقب اوضاع است. ميكل آرتتا، سرمربي تيم مي‌گويد كه بوكايو ساكا خوب به نظر مي‌رسد. او تاكيد مي‌كند كه اين زمان سختي براي بازيكناني كه مصدوم مي‌شوند، است زيرا مي‌دانند هر ضربه‌اي مي‌تواند آنها را مجبور به ترك جام جهاني كند. 
از آرتتا پرسيده شد آيا اين مساله در مورد ساكا هم صدق مي‌كند؟ آرتتا پس از بازي تاكيد كرد: «اميدوارم نه. اين ضربه بدي بود. از همان ابتدا مشخص بود كه ضربه بدي است. ساكا مي‌لنگيد. اما من چيز بيشتري نديدم. بايد ببينيم او در چند روز آينده چگونه است. او چند بار ضربه خورد و اين اصلا راحت نيست.»
ساكا اخيرا قرارداد جديدي با آرسنال به امضا رسانده است. او كه درد زيادي را بعد از مصدوميت تحمل مي‌كرد منتظر نتايج آزمايش‌هاست. يكي از كارشناسان گفت آزمايش‌هايي براي بررسي ميزان مصدوميت روي او صورت گرفته است. دكتر راجپال برار، پزشك و مربي بدنسازي در رسانه‌هاي اجتماعي توضيح داد: «ساكا بعد از بازي مشغول آزمايش‌هاي مربوط به رباط بود و اكنون بلند شده به رختكن برگشته است.» اين حادثه مطمئنا براي هواداران آرسنال نگران‌كننده است. به ويژه اينكه آرتتا ادعا كرده است كه ساكا مي‌خواهد در اين فصل 70 بازي انجام دهد. حال بايد منتظر ماند و ديد آيا ساكا به بازي بعدي تيمش كه دربي لندن مقابل چلسي است مي‌رسد يا خير. 
بوكايو ساكا يكي از بازيكنان كليدي تيم ملي انگليس نيز به حساب مي‌آيد كه در صورت آمادگي به احتمال زياد به صورت فيكس مقابل تيم ملي ايران به ميدان خواهد رفت. از اين‌رو بررسي وضعيت اين ستاره جوان در فاصله كمتر از 3 هفته تا برگزاري ديدار ايران و انگليس مي‌تواند جالب توجه باشد. 
ساكا در فصل جديد ليگ برتر در 12 مسابقه‌اي كه براي آرسنال به ميدان رفته موفق به زدن 4 گل شده است. او 5 بار هم موفق شده بازيكنان ديگر را در موقعيت گلزني قرار دهد. تاثيرگذاري روي 9 گل در 12 بازي آمار فوق‌العاده‌اي براي ساكاست كه انگليسي‌ها را به درخشش او در جام جهاني اميدوار كرده است، البته اگر مصدوميت اجازه دهد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون