• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5340 -
  • ۱۴۰۱ چهارشنبه ۱۱ آبان

خبرخوان

طلسم  واردات  خودرو  امسال  بايد  شكسته  شود
عبدالله توكلي‌لاهيجاني، معاون دفتر صنايع خودرو وزارت صمت گفت: اگر واردكنندگان ارز منشا خارجي داشته باشند، مي‌توانند در زمينه حمل‌ونقل عمومي سرمايه‌گذاري يا براي واردات خودروهايي برقي در مناطق آزاد ورود كنند.اين مقام مسوول با بيان اينكه مصرف‌كنندگان خودروهاي وارداتي نبايد در تامين قطعات خودرو با مشكل مواجه شوند، گفت: طلسم واردات خودرو امسال بايد شكسته شود، چراكه از طريق واردات مي‌توان بازار را به سمت رقابتي شدن هدايت كرد؛ در سال‌هاي گذشته واردكنندگان خودروهايي با قيمت بالا و باحاشيه سود مطمئن وارد مي‌كردند، اما هدف از واردات خودرو در سال جاري واردات خودروهاي اقتصادي است.


ماليات بر ارزش افزوده واردات شيرخشك و دارو كم شد
علي وكيلي، مديركل دفتر واردات گمرك ايران از ابلاغ مصوبه كاهش ماليات بر ارزش افزوده به گمرك خبر داد و گفت: از سوم آبان نرخ ماليات بر ارزش افزوده واردات مواد اوليه دارو، شيرخشك اطفال و تجهيزات و ملزومات پزشكي و توانبخشي به يك و دو درصد كاهش يافته است. وي درباره اينكه كاهش نرخ ماليات بر ارزش افزوده شامل چه كالاهايي مي‌شود، گفت: قرار نيست از سوي اداره كل تجهيزات پزشكي وزارت بهداشت ليستي در مورد كاهش نرخ ماليات بر ارزش افزوده كالاها به گمرك ابلاغ شود. با توجه به اينكه گمرك و وزارت بهداشت در سامانه جامع امور گمركي به صورت سيستمي به يكديگر لينك هستند، در هر مورد گمركات اجرايي نسبت به استعلام سيستمي از اداره مربوطه اقدام مي‌كنند و در صورت تاييد، كاهش ماليات بر ارزش افزوده روي اظهارنامه اعمال مي‌شود.


تخلف برخي بانك‌ها در روز روشن
در حالي طبق مصوبه شوراي پول و اعتبار و تاكيد چندباره بانك مركزي نرخ سود سپرده‌هاي بانكي بايد۱۸درصد باشد كه در برخي بانك‌هاي دولتي اين نرخ به ۲۰درصد و بانك‌هاي خصوصي براي سپرده‌هاي ميلياردي به ۲۳درصد هم رسيده است.بانك‌هاي دولتي شرط پرداخت سود 20درصدي به سپرده‌ها را ماندگاري سه‌ماهه اعلام ‌مي‌كنند البته در تعدادي از بانك‌ها نيز كف مبلغ سپرده يكي از شروط پرداخت سود 20درصدي است. يكي از بانك‌هاي دولتي، براي مبالغ بالاي 50 ميليون تومان سود 20درصدي تعيين كرده است و تاكيد دارد كه نبايد در سه‌ماهه اول سپرده‌گذاري از حساب برداشت شود. يكي ديگر از بانك‌هاي خصوصي نرخ سود سپرده‌هاي بالاي 100 ميليون تومان را 20.5 درصد اعلام مي‌كند. بانك ديگري براي سپرده‌هاي ميلياردي نرخ‌هاي بالاتري در نظر دارد.


رونمايي از طرح  حمايت كسب و كارهاي  اقتصاد  ديجيتال
طرح حمايت از كسب و كارهاي اقتصاد ديجيتال كشور مصوب ششمين جلسه كارگروه ويژه اقتصاد ديجيتال، براي حمايت از كسب و كارهاي فضاي مجازي رونمايي شد.در آيين‌نامه اين طرح 14 ماده به تصويب رسيده است، حدود بيست نوع امكان و حمايت قانوني جديد براي سكوها و كسب و كارهاي اينترنتي پيش‌بيني شده كه در قالب تكاليفي براي دستگاه‌هاي مختلف در قالب اين آيين‌نامه متبلور شده است. در اين آيين‌نامه براي سكوهاي كسب و كاري مشمول، تسهيلاتي همچون امكانات متنوع پرداخت، فراهم كردن زيرساخت‌هاي سخت‌افزاري، برخورداري از مزاياي استقرار در پارك‌هاي علم و فناوري، تبليغ در سازمان صدا و سيما و ... پيش بيني شده است.


افت  چشمگير فروش  پوشاك در  فضاي  مجازي و  واقعي
مجيد افتخاري، عضو هيات‌مديره اتحاديه توليدكنندگان و فروشندگان پوشاك از افت حداقل ۷۰ درصدي فروش آنلاين پوشاك و حدود ۵۰ درصدي در فضاي فروشگاهي در پي اختلال در اينترنت و ناآرامي‌هاي اخير خبر داد و گفت: در اين شرايط بايد بسته‌هاي حمايتي كوتاه‌مدت براي كسب و كارها در نظر گرفته شود. افتخاري تصريح كرد: با توجه به اينكه صنعت پوشاك خصوصي است و وابستگي به نهاد خاصي ندارد، در اين شرايط بايد بسته‌هاي حمايتي كوتاه‌مدت براي كسب و كارها در نظر گرفته شود.وي افزود: برخي كارخانجات در حال تعديل نيرو هستند كه اين موضوع چالش‌هاي جديد ايجاد خواهد كرد. در اين شرايط راحت‌ترين حمايت دولت مي‌توانست تعويق هزينه‌هاي تامين اجتماعي باشد.


حذف سه شهر ديگر ايران از برنامه پروازي جام جهاني قطر
در حالي رييس سازمان هواپيمايي كشوري از قطعي‌ شدن انجام پروازهاي جام جهاني از مبدا مشهد، كيش و اصفهان خبر داده بود كه اين سه شهر در برنامه پروازها قرار ندارند.هفته گذشته سازمان هواپيمايي كشوري از قطعي شدن انجام پروازهاي جام جهاني قطر از 6 شهر تهران، كيش، شيراز، اصفهان، مشهد و لار خبر داده بود، اين در حالي است كه طبق اظهارات سرپرست هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران از شهرهاي تهران، شيراز، لار و لامرد اين پروازها انجام مي‌شود.به اين ترتيب 3 مبدا پروازي مشهد، اصفهان و كيش از برنامه‌ پروازهاي جام جهاني حذف و لامرد به اين پروازها افزوده شده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون