• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5340 -
  • ۱۴۰۱ چهارشنبه ۱۱ آبان

خبرخوان

۱۰ ميليارد دلار كالاي اساسي در ۷ ماهه امسال ترخيص شد
فرود عسگري، مديركل امور بندري سازمان بنادر و دريانوردي در خصوص تاخير در ترخيص كالاهاي اساسي از بندر امام خميني(ره) اظهار كرد: در حال حاضر موجودي كالاهاي اساسي و نهاده‌هاي دامي (تخليه شده) در بنادر كشور 5.1 ميليون تن است كه 35 درصد رشد نسبت به سال گذشته افزايش يافته است.به گفته وي تاكنون 2 شركت مهم واردكننده كالاهاي اساسي، شركت پشتيباني و امور دام كشور و شركت مادر تخصصي بازرگاني دولتي ايران از اين تسهيلات استفاده كرده‌اند، به‌طوري كه تاكنون بيش از 13 ميليون تن كالاي اساسي به ارزش حدود 10 ميليارد دلار وارد كشور شده است.


مازوت‌سوزي آخرين راهكار براي تامين سوخت نيروگاهي
آرش كردي، مديرعامل توانير گفت: برنامه‌ريزي‌هايي از سمت وزارت نفت و وزارت نيرو مبني بر بهترين سوخت‌رساني در فصل سرد سال وجود دارد.وي ادامه داد: اميدواريم مانند سال گذشته كه توانستيم از زمستان عبور كنيم امسال نيز بدون خاموشي و با همان برنامه سوخت‌رساني نيروگاه‌ها انجام شود. اما چند نكته وجود دارد؛ يكي بحث صرفه‌جويي سوخت گاز در زمستان است و ديگر نحوه تامين سوخت نيروگاه‌ها كه اكنون در حال انجام و هماهنگي است. آن چيزي كه ما به عنوان شبكه بايد رعايت كنيم، رعايت آرايش توليد، به عبارتي بهترين آرايش توليد صرف و صلاح در نيروگاه‌ها از دست مسائلي هستند كه بايد در شبكه مورد توجه قرار بگيرد.كردي گفت: اميدواريم نيازي به مازوت‌سوزي پيدا نكنيم يا در حداقل خود اتفاق بيفتد به گونه‌اي كه هم برق مصرفي كشور تامين شود و هم مازوت‌سوزي در آخرين اولويت مصرف سوخت قرار بگيرد.


مانده تسهيلات بانك‌ها به  ۱۲.۱ درصد رسيد
بانك مركزي اعلام كرد: مانده تسهيلات اعطايي بانك‌ها از ۲۳.۷ در ۶ ماه نخست سال گذشته به ۱۲.۱درصد در نيمه نخست سال ۱۴۰۱ كاهش يافته است.بر اين اساس مانده كل تسهيلات بالغ بر ۴۶ هزار و ۴۲۵ هزار ميليارد ريال است كه نسبت به مقطع مشابه سال قبل ۱۱ هزار و ۸۷۱هزار ميليارد ريال (۳۴.۴ درصد) و نسبت به پايان سال قبل ۵ هزار و ۷ هزار ميليارد ريال (۱۲.۱ درصد) افزايش داشته است. رشد مانده تسهيلات اعطايي بانك‌ها از ۲۳.۷ در ۶ ماه نخست سال گذشته به ۱۲.۱ درصد در ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۱ كاهش يافت.


تشكيل شركت مشترك  صادرات  و  واردات بين ايران و قزاقستان

سريك ژومانگارين، معاون نخست‌ وزير و وزير تجارت قزاقستان گفت: مقرر شد جامعه كشاورزي دو كشور بتوانند يك شركت مشترك صادرات و واردات تشكيل دهند تا تجارت بين دو كشور ارتقا يابد.وي ادامه داد: ما آمادگي داريم گندم و جو را به ايران ارسال كنيم و آمادگي داريم واردات مركبات، صيفي، خرما، پسته و خرمالو را از ايران انجام دهيم.ژومانگارين با بيان اينكه لجستيك در تجارت بسيار حايز اهميت است، گفت: استفاده از تمام امكانات لجستيكي اعم از راه‌آهن، خط هوايي، زميني و دريايي مدنظر دو كشور است، لذا فردا به بندرعباس خواهيم رفت تا ترمينال يا زيربناي تجاري قزاقستان را در اين منطقه احداث كنيم.


استاندارد تاييد نكند شماره‌گذاري خودرو  انجام  نمي‌شود
محمدرضا درگاهي، معاون نظارت بر اجراي استاندارد سازمان ملي استاندارد گفت: خودروساز متعهد هست در چارچوب استانداردي كه داريم روزهاي آتي ابلاغش مي‌كنيم بايد پايبند باشد و رعايت كند و حقوق مصرف‌كننده كاملا در آنجا ديده شده و نكته مهم اين است كه مثلا در حوزه كيفيت به عنوان ناظر هستيم. وظيفه كيفيت خودرو به عهده وزارت صمت است، آنها بايد روي حوزه خودرو، كيفيت و روي ايمني و اين موضوعات دقت لازم را داشته باشند، هر چند اين موضوعات در حال رعايت بوده اما سازمان ملي استاندارد به عنوان نماينده مردم و نماينده عالي دولت بر اين موضوع نظارت كرده و براي اجراي آن نيز با هيچ خودروساز و فردي تعارف نداشته و تا سازمان ملي استاندارد تاييديه ندهد، شماره‌گذاري خودرو اتفاق نمي‌افتد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون