• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5343 -
  • ۱۴۰۱ يکشنبه ۱۵ آبان

روي موج خبر

 امروز ايران و همه شهر‌هاي ما امن هستند
پاد| سيد ابراهيم رييسي رييس‌جمهور با اشاره به حوادث اخير كشور اظهار داشت: اغتشاش و تلاش براي به هم ريختن كشور با اعتراض فرق دارد و حتما بايد با اغتشاشات و كساني كه ناامني ايجاد مي‌كنند، برخورد شود. رييس‌جمهور با بيان اينكه امروز ايران و شهر‌هاي مختلف ما امن هستند، گفت: امريكايي‌ها و دشمنان ما دنبال اين بودند كه با پياده كردن نمونه كار‌هاي خود در ليبي و سوريه كشور را ناامن كنند، اما جز شكست نصيب‌شان نشد. رييس‌جمهور آشنايي دانش‌آموزان با پيشرفت‌ها و دستاورد‌هاي كشور را عاملي براي تقويت انگيزه و اراده آنان دانست و گفت: دانش‌آموزان با ديدن پيشرفت‌هاي به دست آمده خواهند دانست كه هر جا بيشتر محدوديت و تحريم داشتيم، با اراده و عزم محققان بيشتر پيشرفت كرديم و همين پيشرفت و اراده براي قوي شدن است كه دشمن را به تكاپو براي طراحي توطئه‌هاي جديد انداخته است. رييسي دانش‌آموزان و دانشجويان و به ويژه اعضاي تيم‌هاي المپيادي را نماد و نمود پيشرفت كشور دانست و بر شناسايي اين استعداد‌ها و فراهم كردن شرايط لازم براي تداوم رشد و تعالي آنها تاكيد كرد و گفت: نخبگان بايد با شناخت نظام مسائل كشور، توانمندي‌هاي‌شان را در مسير رفع اين مسائل به كار گيرند. رييس‌جمهور با اشاره به ضرورت مديريت دانش، مديريت صحيح دانش توليدشده را موجب افزايش بهره‌وري و بهره‌مندي ساير بخش‌ها از دانش توليد شده دانست.


جلسات تكميلي كميسيون طرح صيانت از سر گرفته مي‌شود
فارس| در شرايطي كه اين روزها برخي مسوولان تلاش مي‌كنند از بيان موضوعات چالش‌برانگيز خودداري كنند، اما نماينده ورامين همچنان به روشني اعلام مي‌كند كه مجلس به دنبال پيگيري طرح صيانت است. حسين نوش‌آبادي نماينده ورامين در مجلس در اين خصوص گفت: بنده عضو كميسيون مشترك صيانت از فضاي مجازي هستم و هدف اين كميسيون رشد و ارتقاي پيام‌رسان‌هاي داخلي است كه هم‌اكنون بعضي از نشانه‌هاي پيشرفت آن مشاهده مي‌شود و جلسات تكميلي آن ادامه پيدا خواهد كرد. هدف كميسيون مشترك صيانت از فضاي مجازي، تقويت پيام‌رسان‌هاي داخلي است. نماينده مردم ورامين با اشاره به لزوم حل مشكلات بيان كرد: نظام اسلامي بايد در مقابل مردم پاسخگو باشد و همانند رهبري معظم كه پاسخگوي مسائل مختلف هستند، مسوولان هم در رده‌هاي مختلف بايد از ايشان الگو بگيرند. عضو كميسيون امنيت ملي مجلس فيلترينگ در فضاي مجازي را يك خواسته ملي دانست و تصريح كرد: ما از فيلتر كردن شبكه‌هاي اجتماعي استقبال نمي‌كنيم اما امروز به اجبار با توجه به بهره‌برداري دشمن از اين فضا آن را محدود كرده‌ايم و بايد اين پيام‌رسان‌ها طبق ضوابط و قوانين كشور ما فعاليت كنند، دشمني‌هاي انجام‌شده در اين فضا و پيام‌رسان‌ها براي براندازي است و اين آشوب‌هايي كه در كف خيابان مي‌بينيم متاسفانه به عنوان سوژه‌براندازان مطرح شده است.


محمدرضا پهلوي، چگونه پيام انقلاب ملت ايران را شنيد؟
 كيهان| روزنامه  كيهان در آستانه سالروز 15آبان 57 كه شاه بعد از 2 روز ناآرامي در تهران در تلويزيون ظاهر شد و پيامي را خواند بخش‌هايي از سخنراني او را منتشر كرده است. كيهان نوشت: در اين سخنراني شاه به وضوح و رسما از فساد و ظلم بي‌حد و حصر رژيمش گفت و به فشار اختناق و فساد مالي و سياسي اعتراف كرد. او اعتراف كرد كه همين اختناق و فساد و ظلم بود كه ملت ايران را به قيام و انقلاب واداشت. او اعتراف كرد كه اين انقلاب و حركت و پيام مردم ايران را شنيده و تاييد مي‌كند. يعني همان موضوعي كه پس از گذشت نزديك به 44 سال‌، هنوز برخي ناتوان از شنيدن و ديدن و فهميدن آن هستند و البته جمع كثيري از رسانه‌هاي زنجيره‌اي در خارج و داخل كشور نيز بر اين نافهمي و ناداني دامن زده و مي‌زنند. شاه در پيام خود گفت: «ملت عزيز ايران! در فضاي باز سياسي كه از دو سال پيش به تدريج ايجاد مي‌شد، شما ملت ايران عليه ظلم و فساد بپاخاستيد. انقلاب ملت ايران نمي‌تواند مورد تاييد من به عنوان پادشاه ايران و به عنوان يك فرد ايراني نباشد... متعهد مي‌شوم كه خطاهاي گذشته ديگر تكرار نخواهد شد. متعهد مي‌شوم كه خطاهاي گذشته از هر جهت جبران نيز خواهد شد. متعهد مي‌شوم... در اسرع وقت يك دولت ملي براي آزادي‌هاي اساسي و انجام انتخابات آزاد، تعيين شود... من نيز پيام انقلاب شما را شنيدم...»


هميشه محدوديت ‌اينترنت فتنه را از بين مي‌برد
ايسنا| جلالي گفت: هميشه محدوديت اينترنت، دستگيري سرگروه‌هاي اغتشاش و آمدن مردم به كف خيابان فتنه را از بين مي‌برد اما جنس اين فتنه و مخاطبان آن متفاوت است كه حضرت آقا ناظر به اين اتفاقات دو هشدار دادند كه «اگر من رهبر نبودم حتما رييس شوراي عالي فضاي مجازي بودم، از هرچه بگذرم از فضاي مجازي نمي‌گذرم» و معظم‌له بارها اشاره كرده‌اند كه «خطرناك‌تر از تحريم، تحريف است». معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار كرمان گفت: پيامد اتفاقات اخير در كشور اين بود كه همه نگاه‌ها به آموزش و پرورش بيفتد و متوجه حساسيت كار اين دستگاه ارزشمند شوند كه بخش اصلي تمدن‌سازي و تربيت بايد در آموزش و پرورش صورت گيرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون