• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5343 -
  • ۱۴۰۱ يکشنبه ۱۵ آبان

اخبار

كشف جسد دختر ۳ ساله در پارك «ولايت» تهران
با كشف جسد دختربچه ۳ ساله افغانستاني در پارك ولايت تهران، تحقيقات تيم جنايي براي كشف زواياي پنهان پرونده كليد زده شد. جمعه 13 آبان ماه جاري، كشف جسد دختر خردسالي در پارك ولايت تهران از سوي مردم به مركز فوريت‌هاي پليسي 110 گزارش داده شد كه با اعلام اين خبر، ماموران كلانتري 152 خاني‌آباد و تيمي زبده از كارآگاهان اداره دهم پليس آگاهي به همراه محمدتقي شعباني؛ بازپرس ويژه قتل شعبه دهم دادسراي امور جنايي، راهي محل حادثه شدند و تحقيقات ابتدايي را آغاز كردند. تيم جنايي پس از حضور در پارك با جسد دختر 3 ساله افغانستاني مواجه شدند كه احتمالا بر اثر خفگي يا تزريق مواد مخدر به قتل رسيده بود كه بررسي‌هاي ابتدايي مشخص كرد، دختر خردسال در مكاني ديگر به قتل رسيده و جسد او پس از جنايت به اين پارك منتقل شده است. تحقيقات ادامه داشت تا اينكه كارآگاهان متوجه پسربچه 5 سا‌له‌اي شدند كه در مكان ديگر پارك حال نامساعدي دارد. تيم جنايي در گام نخست سراغ او رفتند و با بررسي‌هاي ابتدايي پي بردند او برادر مقتول است كه در پارك ولايت رها شده است. تيم تشخيص هويت پليس آگاهي نيز در ادامه به بازپرس پرونده اعلام كرد خانواده اين 2 كودك ناشناس يازدهم آبان ماه مفقودي فرزندان خود را به پليس آگاهي گزارش كرده‌اند. بدين‌ترتيب تحقيقات از خانواده اين 2 كودك آغاز و مشخص شد. 2 زن جوان با مراجعه به خانه اين خانواده در جنوب تهران خود را خير معرفي و درخواست كردند براي خريد كفش، شماره پا كودكان را داشته باشند كه اين 2 زن جوان هنگامي كه در نيمه‌باز بوده وارد خانه شدند و اقدام به آدم‌ربايي مقتول و برادرش كرده‌اند. كارآگاهان در گام بعدي متوجه شدند پس از اين آدم‌ربايي افرادي با شماره‌هاي ناشناس با اعضاي اين خانواده تماس گرفتند و براي آزادي اين 2 كودك درخواست پول كردند! با دستور محمدتقي شعباني؛ بازپرس ويژه قتل شعبه دهم دادسراي امور جنايي، جسد دختر خردسال به پزشكي قانوني و پسر 5 ساله براي سير مراحل درمان به بيمارستان منتقل شد همچنين كارآگاهان اداره دهم پليس آگاهي براي دستگيري عاملان اين جنايت وارد عمل شده‌اند.


مرگ همزمان مادر جوان و ۲ فرزندش در سبزوار
مسوول روابط عمومي سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني سبزوار گفت: «قاتل خاموش جان مادر جوان سبزواري به همراه ۲ فرزند پسر و دخترش كه حدود هفت و ۱۱ سال سن داشتند را گرفت.» محمد همتي با اشاره به اينكه اعضاي يك خانواده واقع در سبزوار به دليل مسموميت با گاز مونواكسيدكربن كه از آن به عنوان قاتل خاموش ياد مي‌شود، جان خود را از دست دادند، گفت: «بامداد روز گذشته طي تماسي با مركز فرماندهي ۱۲۵ اعلام شد اعضاي يك خانواده در خانه مسكوني در خيابان جهاد احتمالا دچار گازگرفتگي شده‌اند.» او گفت: «بلافاصله ماموران آتش‌نشاني به محل حادثه اعزام شدند كه پس از بررسي‌هاي اوليه مشخص شد فوت اين سه شهروند مادر جوان به همراه ۲ فرزند پسر و دختر بر اثر استنشاق گاز مونواكسيدكربن بوده است.»


مرگ 2 نفر در اصفهان بر اثر گازگرفتگي
گاز مونواكسيدكرين در اصفهان جان 2نفر را گرفت و موجب مسموميت 4نفر ديگر شد. همزمان با سرد شدن هوا حوادث مربوط به گازگرفتگي نيز افزايش پيدا كرده است. روز جمعه در اصفهان در جريان 3حادثه جداگانه 2نفر فوت شده و 4نفر بر اثر مسموميت به مراكز درماني انتقال يافتند. نخستين حادثه در زرين‌شهر اتفاق افتاد و نقص در لوله بخاري خانه‌اي جان ساكنان آنجا را گرفت. قربانيان مردي 24ساله و زني 60ساله كه خواب بودند و اشكال در لوله بخاري موجب نشت گاز مونواكسيدكرين در اتاق شد و جان آنها را گرفت. دومين حادثه در منطقه صنعتي دولت‌آباد رخ داد و 3نفر شامل يك خانم و ۲ آقا كه براي گرم كردن اتاق از كپسول پيك‌نيك استفاده كرده بودند، دچار گازگرفتگي شدند و دقايقي بعد امدادگران اورژانس آنها را به مركز درماني منتقل كردند. سومين حادثه در خانه‌اي واقع در خيابان وليعصر اتفاق افتاد و با حضور امدادگران اورژانس در آنجا مشخص شد مردي 56ساله كه براي گرم كردن اتاق از زغال استفاده كرده بود دچار مسموميت شده است و براي درمان به بيمارستان غرضي منتقل شد.


قتل يك همكلاسي در تهران
در روزهاي پاياني هفته گذشته 2جنايت در پايتخت رخ داد كه عامل يكي از آنها دستگير و تحقيقات براي دستگيري قاتل ديگر ادامه دارد. گزارش نخستين قتل چهارشنبه گذشته به قاضي محمدتقي شعباني بازپرس جنايي اعلام شد. بررسي‌ها نشان مي‌داد پسري جوان در درگيري به قتل رسيده است كه با حضور ماموران در محل حادثه و تحقيقات انجام شده، عامل جنايت دستگير شد. او در بازجويي‌ها گفت: «مقتول همكلاسي‌ام بود و از مدتي قبل با هم در محل كري‌خواني و كل‌كل داشتيم. هر كدام سعي داشتيم ثابت كنيم كه زورمان بيشتر از ديگري است و قصدمان اين بود كه در محل خودي نشان دهيم و براي يكديگر شاخ و شانه بكشيم.» او گفت: «شب حادثه با مقتول در يكي ار بوستان‌هاي پايتخت قرار گذاشتم، من به همراه دوستم رفتم و مقتول با 11نفر از دوستانش آمد. ابتدا دعواي‌مان شد اما كمي بعد با هم آشتي كرديم و دور هم نشستيم. چند دقيقه‌اي كه گذشت احساس كردم مقتول قصد دارد با دوستانش به من حمله كند. من هم پيش از اينكه او نقشه‌اش را عملي كند با چاقو به سمت او و يكي از دوستانش حمله كردم كه دوستم فوت شد و ديگري زخمي.» متهم پس از اعتراف به جنايت بازداشت شد و دراختيار كارآگاهان اداره دهم پليس آگاهي پايتخت قرار گرفت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون