• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5344 -
  • ۱۴۰۱ دوشنبه ۱۶ آبان

خبرخوان

سايه ركود بر بازار برنج
محمد مختارياني، فعال بخش كشاورزي مي‌گويد: چند ماهي مي‌شود كه بازار برنج با ورود كشت جديد، دچار ركود شده و برنج ايراني و خارجي در حال حاضر به ميزان كافي وجود دارد. وي ادامه داد: سال گذشته با كمبود ۳۰ تا ۴۰ درصدي برنج و همچنين ممنوعيت واردات برنج خارجي مواجه بوديم كه همه اين موارد باعث شده بود قيمت‌ها ابتداي فصل بالا برود. اما حالا يك‌سال را پشت سر گذاشته‌ايم و با تورم در دستمزد و هزينه‌هاي كشاورزان، همين كه قيمت‌ها بالا نرفته و از سال گذشته كمتر است، نشان مي‌دهد قيمت‌ها صعودي نخواهد شد.مختارياني در ادامه گفت: قيمت برنج درجه يك ايراني در سطح عرضه بايد كيلويي ۱۲۵هزار تومان باشد. قيمت برنج درجه يك خارجي نيز در سطح عرضه كمتر از ۴۰ هزار تومان است.


پرداخت ۴ هزار ميلياردي سود سنواتي به ۲۱ ميليون سهامدار
از ابتداي سال جاري تا پايان هفته دوم آبان ماه سال جاري، بيش از ۴ هزار ميليارد تومان سود سنواتي براي ۲۱ ميليون سهامدار از طريق سجام واريز شد.بر اساس اين گزارش، در اين دوره زماني ۲۰۴ ناشر، ۴ هزار و ۴۹۴ ميليارد تومان مطالبات سنواتي ۲۰ ميليون و ۷۵۹ هزار و ۶۹ سهامدار را پس از سال‌ها با استفاده از سجام به حساب سهامداران واريز كردند.افزون بر اين، آمارهاي منتشر شده نشان مي‌دهد كه از ابتداي امسال تا پايان هفته دوم آبان ماه، سود جاري ۲۹۰ ناشر به مبلغ ۴۳ هزار و ۶۴۴ ميليارد تومان با استفاده از طريق سامانه سجام به حساب ۳۸ ميليون و ۲۰۱ هزار و ۶۲۴ سهامدار واريز شده است.


چرا با تغيير تعرفه تلفن ثابت موافقت نمي‌شود؟

تابستان امسان افزايش تعرفه هزينه ماهانه تلفن ثابت مورد تاييد قرار گرفت و ستاد تنظيم بازار هم افزايش قيمت كاركرد تلفن ثابت را تصويب كرد، اما اين موضوع هنوز اجرايي نشده و در صورت موافقت رگولاتوري و ابلاغ به مخابرات اعمال و اجرايي خواهد شد. طبق مصوبه‌اي كه ستاد تنظيم بازار اعلام كرد، كاربران تلفن‌هاي ثابت استان تهران براي حفظ خط تلفن ثابت خود بر اساس جدول جديد پيرامون تعرفه‌هاي جديد تلفن ثابت، بايد ماهانه ۲۰ هزار تومان پرداخت كنند. اين هزينه صرفا هزينه‌اي است كه صاحبان خطوط تلفن در پايتخت، در صورت عدم استفاده از خط تلفن و صرفا به منظور نگهداري اين خطوط بايد پرداخت كنند.اما به تازگي اعلام شد كه در همين رابطه شوراي رقابت دستور توقف هرگونه افزايش در هزينه خدمات تلفن ثابت را تا زمان ارايه دقيق هزينه تمام شده صادر كرد.


ايست قيمت دلار  در كانال 36 هزار تومان

بعد از افزايش قيمت ارز و ثبت ركوردهاي جديد براي دلار در بازار طي روزهاي گذشته، با ورود جدي بازارساز از صبح روز گذشته مسير قيمتي دلار معكوس شده و قيمت ارز يك كانال به عقب برگشت.صبح روز گذشته با ورود جدي بازارساز و اعمال برخي سياست‌هاي جديد از سوي بانك مركزي در بازار ارز، شاهد عقب‌نشيني قيمت‌ها بوديم تا جايي كه قيمت دلار يك كانال به عقب برگشته و در معاملات فردايي در ميانه كانال 36 هزار تومان معامله‌ شد.


توييتر با انتشار آپديت جديد رسما پولي شد

شنبه شب آپديت يا به‌روزرساني جديد توييتر در اپ‌استور قرار گرفت و كاربراني كه مي‌خواهند در كنار نام خود تيك آبي داشته باشند بايد ماهانه 7.99 دلار پول پرداخت كنند. اين اقدام بخشي از سياست جديد توييتر پس از تملك از سوي ايلان ماسك، بنيانگذار شركت تسلا و ثروتمندترين فرد جهان است. حدود يك هفته پيش ماسك توييتر را به مبلغ 44 ميليارد دلار خريد و از آن زمان به بعد حدود نيمي از كارمندان توييتر اخراج شده و قرار است براي استفاده از اين شبكه اجتماعي پول بيشتري از مردم گرفته شود.


بازنگري در معافيت‌هاي مالياتي در دستور كار قرار گيرد

سيد مصطفي ميرسليم، عضو كميسيون اصل ۹۰ مجلس شوراي اسلامي گفت: معتقديم نبايد اصولا در بحث ماليات، تخفيف يا بخشودگي‌هاي گسترده‌اي وجود داشته باشد و حمايت از فعالان اقتصادي بايد به اشكال ديگري كه تاثير مستقيم در افزايش توليد، اشتغال و سرمايه‌گذاري داشته باشد، انجام گيرد. وي همچنين اعطاي معافيت‌هاي مالياتي گسترده به فعالان اقتصادي را ناكارآمد عنوان كرد و گفت: بازنگري معافيت‎هاي مالياتي بايد در دستور كار قرار گيرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون