• ۱۴۰۳ جمعه ۲۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5345 -
  • ۱۴۰۱ سه شنبه ۱۷ آبان

روي خط خبر

دستور اژه‌اي خطاب به  معاون اول و دادستان كل كشور
ميزان |  رييس قوه قضاييه گفت: همان‌طور كه از روز اول گفتيم صف معترضين و افراد تحت‌تاثير هيجانات از عناصر اصلي كه دست به جنايت زده‌اند و دستور گرفته از دشمن هستند جدا است. لذا همكاران قضايي هر چه زودتر در راستاي محاكمه و مجازات بازدارنده عناصر و مسببين اغتشاشات اخير اقدام كنند. محسني اژه‌اي، ديروز طي سخناني در نشست شوراي عالي قوه قضاييه، ضمن اشاره به دستگيري و آغاز فرآيند محاكمه برخي عناصري كه در جريان قضاياي اخير مرتكب قتل شدند، تصريح كرد: بايد هر چه زودتر تمامي افرادي كه در جريان اغتشاشات اخير مرتكب قتل شدند، شناسايي و به دستگاه قضايي معرفي  شوند.


وزارت اطلاعات جزييات جديد از جنايت تروريستي شيراز را ارايه كرد
واجا | وزارت اطلاعات با صدور اطلاعيه‌اي درباره جنايت تروريستي شيراز جزييات بيشتري از اين واقعه را اعلام كرد. وزارت اطلاعات با صدور اطلاعيه‌اي درباره جنايت تروريستي شيراز جزييات بيشتري از اين واقعه اعلام كرد: پيرو اطلاعيه‌ مورخ نهم آبان ماه جاري پيرامون دستگيري تعدادي از عوامل عملياتي و پشتيباني فاجعه تروريستي حرم حضرت احمدبن موسي (عليهماالسلام)، اينك بخش ديگري از اطلاعات به دست آمده را به استحضار ملّت شريف ايران مي‌رساند: 
1. سلسله عملياتي كه سربازان گمنام امام زمان (عج) بلافاصله پس از وقوع فاجعه‌ تروريستي چهارم آبان ماه آغاز كرده بودند، به‌ صورت شبانه‌روزي و بي‌وقفه استمرار پيدا كرده است. اين پيگيري‌ها در ابعاد اطلاعاتي، ضداطلاعاتي، امنيتي و فني در جريان بوده و يكي از پيچيده‌ترين و گسترده‌ترين عمليات ضدتروريستي اين وزارت را رقم زده است.
2. مجموعه رصدها، تحقيقات و عمليات صورت گرفته تاكنون منجر به شناسايي و بازداشت كليه عوامل هدايت صحنه، عملياتي و پشتيباني آن اقدام تروريستي شد. مضاف بر آن تعداد ديگري از عواملي كه براي عمليات مشابه وارد كشور شده بودند نيز بازداشت شدند. بدين‌ترتيب تاكنون 26 تروريست تكفيري دستگير شده‌اند.
3. كليه‌ افراد دستگير شده، غيرايراني و با مليت‌هاي جمهوري آذربايجان، تاجيكستان و  افغانستان  هستند.
4. عنصر اصلي هدايت و هماهنگ‌كننده‌ عمليات در داخل كشور، تبعه جمهوري آذربايجان بوده كه از فرودگاه بين‌المللي حيدرعلي‌اف در باكو پرواز و از مرز هوايي فرودگاه امام خميني(ره) وارد كشور شده است. اين فرد پس از رسيدن به تهران خبر حضور خود را به عنصر هماهنگ‌كننده در جمهوري آذربايجان اعلام نمود. بلافاصله از طريق سرپل عملياتي داعش در افغانستان با شبكه اتباع خارجي داعش نيز ارتباط گرفته و حضور خود در تهران را به اطلاع آنها رسانده است.
5. عنصر پشتيباني‌كننده صحنه عمليات در شيراز، فردي افغانستاني به ‌نام «محمد رامز رشيدي» با نام مستعار «ابوبصير» و عامل تيراندازي در حرم مطهر به‌ نام «سبحان كمروني» با نام مستعار «ابوعايشه» كه تبعه تاجيكستان بود.
6. تروريست‌هاي مذكور، در استان‌هاي فارس، تهران، البرز، كرمان، قم و خراسان رضوي مورد تعقيب قرار گرفته و دستگير شده‌اند. تعدادي از آنها نيز در مرزهاي شرقي  و هنگام فرار از كشور بازداشت شدند.
7. نفراتي از تروريست‌هاي ياد شده، در حال آماده‌سازي و فراهم آوردن تمهيدات لازم براي عمليات تروريستي ديگري از‌جمله در زاهدان بودند. به ‌عبارت ديگر، خون‌هاي مطهر و به ناحق ريخته شهداي مظلوم حرم حضرت احمدبن موسي (عليهماالسلام) موجب كشف مقاصد و اهداف بعدي جنايتكاران تكفيري و پيشگيري از چند عمليات تروريستي ديگر شد.
8. رصد و تحقيقات همه‌جانبه‌ اطلاعاتي و فني، همچنان به ‌صورت همه‌جانبه، شبانه‌روزي و سراسري ادامه دارد و همان‌طور كه در اطلاعيه‌هاي پيشين اشاره شد تا شناسايي و مجازات آخرين تروريست تكفيري دخيل در فاجعه‌ حرم شاهچراغ، چه در داخل و چه در خارج از كشور باشند، ادامه خواهد يافت. قطعا «آرتين»هاي مغمومِ وطن، گرفتن انتقام «آرشام»هاي پرپر شده را خواهند ديد ان‌شاءالله.
در پايان دو نكته را متذكر مي‌شويم: 
اولا) چنان‌كه قبلا اعلام شد، سربازان گمنام 
امام زمان(عج) در همه‌ مراحل تحقيقات و عمليات پيش‌گفته، از همكاري تمام عيار مردمي برخوردار بودند كه ضمن تقدير خاضعانه و صميمانه به پيشگاه مردم عزيز، تقاضا دارد كه همچون گذشته فرزندان مجاهد و گمنام خود را در اين ماموريت حساس مساعدت فرمايند.
ثانيا) پس از وقوع حادثه‌ غمبار صدرالاشاره، تعدادي از بلندگوهاي وابسته به دشمنانِ شناخته شده‌ ملت ايران و دنباله‌هاي داخلي آنها، به ‌طور مستقيم و غيرمستقيم عمليات تروريستي شيراز را به جامعه‌ اطلاعاتي پرافتخار كشور منتسب كردند تا (به‌زعم آنها) اغتشاشات داخلي را مهار  نمايند!
وزارت اطلاعات ضمن محفوظ دانستن حق پيگرد قانوني نسبت به عناصر عنودِ دامن‌زننده به آن اتهام ناجوانمردانه و خائنانه، اعلام مي‌نمايد كه يافته‌ها از اظهارات عناصر تكفيري بازداشت شده، مبين سوءاستفاده‌ تكفيري‌ها از فضاي اغتشاشات و ناامني براي انجام اقدامات تروريستي بوده است. اعترافات جداگانه چند تن از تروريست‌ها حاكي است كه به‌ دنبال وقوع اغتشاشاتي در كشور، فراخواني از عناصر تكفيري براي انجام عمليات در جاي‌جاي كشورمان صورت گرفته است. اين دقيقا مضمون همان عمليات تركيبي است كه در بيانيه‌ تبييني مشترك اين وزارتخانه و سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامي مورد اشاره قرار گرفت. بدين‌ترتيب كساني كه آن جنايت وحشيانه و بي‌سابقه را به جامعه‌ اطلاعاتي كشور منتسب كرده‌اند، در واقع نقش مكمل عمليات تروريستي و جنگ رواني داعش را ايفا نموده‌اند و از اين جهت بايد پاسخگوي مشاركت خويش در سناريوي خون‌بار  داعشي-  صهيونيستي  باشند.
«و سيعلمُ الذين ظلمُوا‌ اي مُنقلبٍ ينقلِبُون»
والسلام  علي من‌ اتّبع  الهدي
روابط عمومي وزارت  اطلاعات

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون