• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5349 -
  • ۱۴۰۱ يکشنبه ۲۲ آبان

خبرخوان

 واردات خودرو فقط به شرط انتقال تكنولوژي
سيدرضا فاطمي امين، وزير صمت در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه آيين‌نامه واردات خودرو بعد از چكش‌كاري‌هاي بسيار به مرحله اجرا رسيده و وزارت صنعت ثبت سفارش خودرو را براي تعدادي از واردكنندگان آغاز كرده است اما از سوي واردكنندگان اين انتقاد مطرح شده كه شركت‌هاي اعلامي توسط وزارت صنعت شرايط لازم را براي واردات خودرو ندارند و وزارت صنعت چرا دلايل خود را براي اعلام اين اسامي اعلام نمي‌كند، گفت: نكته‌اي كه وجود دارد اين است كه براساس قانون ساماندهي صنعت خودرو قيدهايي براي واردات خودرو گذاشته است. كسي كه خواستار واردات است حتما بايد انتقال فناوري را انجام دهد، حال ممكن است برخي واردكننده‌ها كه قبلا خودرو وارد مي‌كردند امكان اجراي اين شرط را نداشته باشند. وزير صنعت تاكيد كرد: اين شرط يك الزام قانوني است و تمام كساني كه امكان اجراي شروط قانون را داشته باشند مجاز به واردات خودرو هستند.


محدوديتي براي خريد پرواز به قطر وجود ندارد
محمد محمدي‌بخش، رييس سازمان هواپيمايي كشوري با بيان اينكه بليت پروازهاي ايران به قطر از سه ماه گذشته براي فروش دراختيار قرار گرفته بود، گفت: افراد با فراهم كردن هياكارت و بليت بازي جام جهاني، محدوديتي براي خريد پروازهاي ايران‌اير يا قطرايرويز به قطر ندارند. وي با بيان اينكه در بازه زماني يك ماهه بازي‌هاي جام‌جهاني، ۲۱ هزار نفر به قطر خواهند رفت، اظهار كرد: اين تعداد، كساني هستند كه بايد بليت بازي جام جهاني و هياكارت را دريافت كرده باشند كه در آن صورت مي‌توانند از هر يك از ايرلاين‌هاي داخلي و خارجي، نسبت به دريافت بليت پرواز اقدام كنند.


فعاليت ۳۳۸ هزار حلقه چاه غيرمجاز در كشور
عبدالله فاضلي فارساني، معاون حفاظت، بهره‌برداري و امور اجتماعي حوضه آبريز فلات مركزي و شرقي كشور با اشاره به اينكه در كشور ۳۳۸ هزار چاه غيرمجاز وجود دارد، گفت: مجموع برداشت سالانه اين چاه‌ها چيزي حدود ۶.۵ ميليارد مترمكعب است كه بيش از ۳ برابر حجم كنوني آب درياچه اروميه است. فاضلي فارساني ادامه داد: در كل كشور ۳۳۸ هزار چاه غيرمجاز داريم كه از تعدادي كه در فلات مركزي بوده‌اند ۵۸ هزار حلقه چاه غيرمجاز باقي‌ مانده‌اند ضمن اينكه از سال ۱۳۹۴ تاكنون در فلات مركزي ۴۸ هزار چاه غيرمجاز پر شده است.


از بورس، متري مسكن بخريد!
مجيد عشقي، رييس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: افراد با هر مبلغي مي‌توانند حتي كمتر از يك متر ملك خريداري كنند و اجاره‌بهاي آن را هم دريافت كنند. وي ادامه داد: حوزه مسكن و مستغلات در بازار سرمايه مغفول مانده بود و در حالي كه ٩٠درصد سرمايه‌گذاران بازار سرمايه از فعالان بخش خصوصي هستند اما بازار سرمايه در بخش مسكن نقش قابل توجهي نداشته به غير از تعدادي شركت ساختماني و معامله مصالح ساختماني، بازار سرمايه نقطه تلاقي با بازار مسكن نداشت. 
رييس سازمان بورس با اشاره به امكان جذب سرمايه‌گذاران در بازار مسكن با اين ابزار جديد گفت: در بحث سرمايه‌گذاري در بخش مسكن افراد تنها با پول درشت امكان خريد يك واحد را دارند اما با صندوق املاك و مستغلات افراد با هر مبلغي امكان خريد مسكن را خواهند داشت و حتي با مبلغ ناچيز امكان سرمايه‌گذاري در اين بازار را دارند.


 ممكن است آب در برخي مناطق تهران مطلوب نباشد
محمدرضا بختياري، مديرعامل آبفاي تهران با اشاره به اينكه در برخي مناطق يك يا دو چاه دچار مشكل شد، گفت: هم‌اكنون آبي كه وارد شبكه مي‌شود كاملا سالم و در چارچوب استاندارد قرار دارد. وي افزود: آبي كه وارد شبكه مي‌شود كاملا سالم و در چارچوب استاندارد قرار دارد، ممكن است در برخي مناطق يك يا دو چاه دچار مشكلي شوند و نشت پيدا كنند و حتي در برخي اوقات مشاهده شده كه ساختمان از نظر تاسيسات داخلي دچار مشكل شده است و با مراجعه به ما متوجه اين موضوع مي‌شوند. گاهي اوقات هم زنگ زدگي و... منجر به بروز چنين مسائلي مي‌شود ولي آب خود پايتخت در اقصي نقاط تهران كاملا سالم است.


مجوز ارايه املاك دولتي از طريق بازار سرمايه صادر شد
سيداحسان خاندوزي، وزير امور اقتصادي و دارايي در مراسم رونمايي از اولين صندوق املاك و مستغلات گفت: براي ارايه املاك دولتي مجوزهايي گرفتيم كه طي چند هفته آينده در بورس عرضه خواهد شد. وي همچنين گفت: در ترازنامه شركت‌هاي دولتي بخش عمده‌اي از دارايي‌ها مربوط به ساختمان و مسكن است به صورتي كه دارايي منجمد ذكر مي‌شوند و اگر بتوان آن را با ابزارهايي تبديل به نقدينگي كرد، مي‌توان در جهت سرمايه‌گذاري از آن استفاده كرد. وزير امور اقتصادي و دارايي گفت: از شبكه بانكي انتظار دارم از ابزارهاي صندوق املاك و مستغلات استفاده كنند، ‌خود دولت هم دارايي‌هايي دارد و براي مولدسازي آن ظرف ماه‌هاي آينده خبرهاي خوبي به مردم ارايه مي‌كنيم. دولت بايد پيشقدم شود و بخشي از دارايي‌هاي خود را در قالب اين صندوق‌ها ارايه كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون