• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5349 -
  • ۱۴۰۱ يکشنبه ۲۲ آبان

اخبار ايران و جهان

19 قرباني بر اثر سقوط يك دستگاه اتوبوس در مصر

وزارت بهداشت مصر ديروز اعلام كرد كه بر اثر سقوط يك دستگاه اتوبوس به داخل يك كانال آب در اين كشور دست‌كم ۱۹ نفر كشته و 6 نفر ديگر نيز زخمي شدند. مقامات مصر اعلام كردند كه اين حادثه در شمال اين كشور رخ داده است. به گفته منابع امنيتي، اين اتوبوس حامل حدود ۳۵ نفر بوده كه در يك بزرگراه از مسير خود منحرف شده و به يك كانال آب در استان دقهليه اين كشور سقوط كرده است. به گزارش العربيه، تاكنون جزييات بيشتري از اين حادثه منتشر نشده و علت وقوع آن نيز مشخص نشده است.

سيل و آبگرفتگي در ۵ استان كشور

قائم‌مقام سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر از امدادرساني به ۱۵۶ نفر در جريان وقوع سيل و آبگرفتگي در پنج استان كشور خبر داد. حسين عرفاني با اشاره به آماده‌باش جمعيت هلال‌احمر براي مقابله با سيل و آبگرفتگي در پنج استان كشور گفت: «با توجه به پيش‌بيني سازمان هواشناسي مبني بر بارش شديد باران و احتمال آبگرفتگي و جاري شدن سيلاب در استان‌هاي ايلام، اصفهان، خوزستان، كهگيلويه و بويراحمد و لرستان سازمان امدادونجات جمعيت هلال احمر نيز امدادگران را در اين استان‌ها به حالت آماده‌باش درآورد.» او با بيان اينكه طي ٤٨ ساعت گذشته ١٣منطقه شامل پنج شهر، شش روستا و دو منطقه عشايرنشين در هشت شهرستان از اين پنج استان با پيامدهاي ناشي از سيل و آبگرفتگي مواجه شد، گفت: «در همين راستا نيز امدادگران در اين مناطق به ۱۵۶ نفر امدادرساني كرده و ۱۵ نفر را اسكان اضطراري دادند.» قائم‌مقام سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر با بيان اينكه ۶۸ امدادگر در ۲۰ تيم عملياتي در جريان اين ماموريت‌ها مشاركت داشتند، گفت: «15 نفر نيز به مناطق امن منتقل شده و از ۱۱ واحد مسكوني نيز عمليات تخليه آب انجام شده است.» عرفاني همچنين گزارشي از ماموريت‌هاي سازمان امدادونجات طي سه روز پاياني هفته گذشته در كشور را تشريح كرد و گفت: «در ۷۲ ساعت گذشته مجموعا ۳۲۲ ماموريت از سوي امدادگران سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر انجام شده كه در جريان آن به ۴۹۲ نفر امدادرساني شده است.» قائم‌مقام سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر گفت: «همچنين ۲۴۴ نفر نيز نجات يافته و از ۱۴۸ نفر نيز به مراكز درماني منتقل شدند. ۱۴۸ نفر نيز خدمات درمان را به شكل سرپايي دريافت كردند.» او با اشاره به انجام عمليات رهاسازي در حوادث ترافيكي نيز گفت: «در اين مدت ۵۰ مورد عمليات رهاسازي از سوي امدادگران سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر انجام شده كه در جريان آن ۴۸ مصدوم حوادث ترافيكي نجات داده شدند.»

عاملان سرقت ميلياردي از صرافي‌هاي پايتخت به دام افتادند

اعضاي يك باند مخوف كه با معرفي خود به عنوان مامور پليس و گروگانگيري مسلحانه، به صرافي‌هاي بزرگ پايتخت دستبرد مي‌زدند، پيش از چهارمين سرقت به دام پليس افتادند. متهمان در يكي از سرقت‌ها، مرد صرافي را 12ساعت گروگان گرفته و از خانواده او ميلياردها تومان ارز ديجيتال اخاذي كرده بودند. متهمان كه 5مجرم حرفه‌اي هستند سرقت‌هاي‌شان را از اواخر سال گذشته آغاز كردند. آنها يكي از روزهاي اسفند سال گذشته در حالي كه تجهيزات نظامي همراه داشتند وارد يك صرافي در مركز تهران شدند. ساعت حدود 12ظهر بود و كاركنان صرافي مشغول كار بودند كه متهمان وارد آنجا شده و با نشان دادن كارت‌هاي جعلي خود را مامور مبارزه با جرايم اقتصادي معرفي كردند. آنها مدعي شدند كه گزارشي در اختيارشان قرار گرفته كه نشان مي‌دهد در اين صرافي تخلفاتي صورت گرفته است و آمده‌اند به اين تخلفات رسيدگي كنند اما وقتي با مقاومت كاركنان صرافي مواجه شدند سراغ مرحله دوم نقشه خود رفتند. مردان مسلح، با تهديد اسلحه دست‌وپاي كاركنان آنجا را بستند و همگي آنها را در اتاقي زنداني كردند. سپس با تهديد رمز گاوصندوق را از آنها گرفتند و هرچه دلار داخل آن بود را درون كيف‌هاي خود ريختند و فرار كردند. پس از فرار سارقان، كاركنان صرافي كه به‌ سختي توانسته بودند دست‌وپاي خود را باز كنند، صاحب صرافي را در جريان قرار دادند و ماجرا به پليس گزارش شد. به‌ دنبال اين سرقت، تيمي از ماموران اداره يكم پليس آگاهي تهران براي كشف اسرار سرقت راهي محل صرافي شدند. در بررسي‌ها معلوم شد كه از داخل گاوصندوق معادل 20ميليارد تومان دلار سرقت شده است. آن‌طور كه تصاوير دوربين‌هاي مداربسته نشان مي‌داد، اعضاي اين باند 5نفر بودند كه با يك پژو و موتورسيلكت خود را به صرافي رسانده و درحالي كه ماسك به ‌صورت داشتند، وارد آنجا شده بودند. پلاك خودرو و موتور آنها جعلي بود و همه اين شواهد نشان مي‌داد كه پليس با يك باند كاملا حرفه‌اي روبه‌رو است.

سرقت دوم
درحالي كه تيم ويژه‌اي از كارآگاهان آگاهي تحقيقات براي شناسايي سارقان را آغاز كرده بودند، گزارش دومين دستبرد به صرافي نيز به پليس مخابره شد. سرقت دوم با سرقت اول تفاوت چنداني نداشت؛ سارقان 5نفر بودند كه خودشان را مامور جا زده و پس از تهديد كاركنان صرافي با اسلحه و زنداني كردن آنها در اتاق و بستن دست‌وپاي‌شان، به آنجا دستبرد زده بودند. در سرقت دوم هم چيزي حدود 20ميليارد تومان دلار به سرقت رفته بود و اين احتمال وجود داشت كه آنها باز هم به سرقت‌هاي‌شان ادامه دهند.
كارآگاهان پليس پس از سرقت دوم، در بررسي دوربين‌هاي مداربسته متوجه شدند كه دزدان همان‌هايي هستند كه سرقت اول را رقم زده بودند. با توجه به حساسيت ماجرا، تحقيقات براي شناسايي اين باند به‌طور ويژه ادامه داشت اين در حالي بود كه دزدان خود را براي اجراي سرقت سوم آماده مي‌كردند؛ سرقتي كه با 2سرقت قبلي متفاوت بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون