• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5349 -
  • ۱۴۰۱ يکشنبه ۲۲ آبان

اخبار

حادثه هولناك براي  14 دانش‌آموز در خميني‌شهر

14دانش‌آموز گرفتار در كوه چشمه لادر خميني‌شهر نجات يافتند. رييس سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهرداري خميني‌شهر گفت: «صبح ديروز حادثه گرفتار شدن تعدادي از دانش‌آموزان در كوه چشمه لادر به مركز فرماندهي سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهرداري خميني‌شهر اطلاع داده شد.» مهدي مراديان گفت: «تيم امداد كوهستان ايستگاه شماره ۳ آتش‌نشاني و خدمات ايمني خميني‌شهر همراه عوامل هلال‌احمر و اورژانس به محل مورد حادثه اعزام شدند و پس از دو ساعت تلاش، افراد گرفتار در كوه را به پايين هدايت كردند و تحويل خانواده‌هاي‌شان دادند.» او آشنانبودن با مسير كوهستان و نداشتن تجهيزات مناسب كوهنوردي را علت اين حادثه بيان كرد.

واژگوني مرگبار اتوبوس  تهران - سنندج

طبق آمار دانشگاه علوم پزشكي كردستان، ۱۳ نفر بر اثر واژگوني اتوبوس در محور دهگلان - سنندج مصدوم شدند و يك نفر نيز فوت كرد. رييس اورژانس پيش بيمارستاني و مدير حوادث دانشگاه علوم پزشكي كردستان گفت: «راس ساعت 6 و 14 دقيقه صبح ديروز، بعد از تماس با مركز هدايت اورژانس پيش‌بيمارستاني و حوادث دانشگاه مبني بر وقوع يك مورد واژگوني اتوبوس مسافربري، بلافاصله با هماهنگي‌هاي لازم، چهار تيم از تكنيسين‌هاي فوريت پزشكي دانشگاه به محل اعزام شدند و اقدامات ترياژ و امداد مصدومان در محل حادثه انجام شد.» رضا پيرا گفت: «براي ارايه خدمات فوريتي به مصدومان، كدهاي شهري شماره يك و پايگاه‌هاي بين جاده‌اي قروچاي و پايگاه بلبان‌آباد دهگلان به همراه پايگاه بين جاده‌اي صلوات‌آباد سنندج اعزام شدند.» او گفت: «در اين حادثه ۱۴ نفر از مسافران اتوبوس مصدوم شده بودند كه ۶ نفر از آنان به بيمارستان كوثر سنندج و هشت نفر ديگر هم به بيمارستان شهداي دهگلان انتقال يافتند كه متاسفانه يك نفر از آنان به دليل شدت جراحات فوت كرد.» رييس اورژانس پيش‌بيمارستاني و مدير حوادث دانشگاه علوم پزشكي كردستان با بيان اينكه روند درمان و اقدامات درماني تكميلي براي نجات جان مصدومان اين تصادف در بيمارستان‌هاي كوثر سنندج و شهداي دهگلان در حال انجام است، گفت: «۱۳ نفر از مصدومان اين تصادف مرد و يك نفر نيز خانم ۳۶ ساله بود.» رييس پليس راه كردستان نيز گفت كه اين حادثه به دليل عدم توجه به جلو و خستگي و خواب‌آلودگي راننده اتفاق افتاده است.

سرقت موبايل  به بهانه تماس با خانواده

سرهنگ عبدالرضا محمدي، سركلانتر دوم پليس پيشگيري تهران بزرگ درباره انهدام يك باند سرقت در غرب تهران گفت: «در اجراي تدابير ابلاغي سردار فرماندهي تهران بزرگ و در اجراي طرح رعد شصتم همكارانم در كلانتري ۱۴۰ باغ فيض موفق شدند باند سرقت موبايل را كه به صورت زورگيري اقدام به سرقت مي‌كردند، شناسايي و بازداشت كنند.» او در ادامه گفت: «اين باند به صورت زورگيري در بوستان‌ها به ويژه بوستان نهج البلاغه اقدام به سرقت مي‌كردند.» سركلانتر دوم پليس پيشگيري تهران بزرگ با اشاره به شيوه سرقت اين باند سرقت موبايل گفت: «اين افراد با مراجعه به مردمي كه در پارك بودند مدعي مي‌شدند كه به تلفن احتياج داشته و مشكلي براي‌شان ايجاد شده و بايد سريعا با خانواده تماس بگيرند و به اين طريق گوشي موبايل را گرفته و به نام تماس با خانواده اقدام به سرقت گوشي مي‌كردند.» سرهنگ محمدي گفت: «چنانچه مالباخته مقاومت مي‌كرد با زور قمه و چاقو فرد را تهديد كرده و اقدام به سرقت موبايل مي‌كردند.» او گفت: «سه نفر از اعضاي اين باند شناسايي و دستگير شده و در حال شناسايي نفر اصلي اين باند سرقت هستيم. چنانچه از افرادي به اين شيوه سرقت شده است به پايگاه دوم آگاهي در جنت‌آباد مراجعه كنند.»


قول‌هاي مشكل‌ساز  در زلزله كرمانشاه

معاون وقت امور بازسازي و مسكن روستايي بنياد مسكن گفت: «يكي از موضوعاتي كه در زلزله كرمانشاه مشكل ايجاد كرد قول‌هاي برخي مسوولان بود. برخي به دليل فضاي حاكم احساسي قول‌هايي را مي‌دادند كه خب بعد از آن مشكل ايجاد مي‌كرد.» عزيزاله مهديان در بيست و پنجمين نشست از سلسله‌نشست‌هاي تخصصي در حوزه مديريت بحران كه به مناسبت پنجمين سالگرد زلزله كرمانشاه با موضوع بازخواني و بازسازي پس از زلزله در پژوهشگاه سوانح طبيعي برگزار شد، گفت: «زماني كه با حوادث بزرگي مثل زمين‌لرزه كرمانشاه كه در سال ۹۶ اتفاق افتاد روبه‌رو مي‌شويم، برخي اتفاقات و مشكلات طبيعي است و نمي‌توان به عنوان يك معضل به آنها نگاه كرد. مثلا در ابتداي حادثه، شايد تا حدي توزيع امكانات به همه به صورت يكسان انجام نشد. در روزهاي اول همه مي‌خواهند به طريقي به افراد زلزله‌زده كمك كنند و كسي به اين فكر نيست كه كسي چيزي اضافه‌تر بگيرد يا خير. به نظر من اگر به همه امكانات برسد، در اين حد توزيع متفاوت قابل قبول است.» معاون وقت امور بازسازي و مسكن روستايي بنياد مسكن با اشاره به يكي از مواردي كه پس از زمين‌لرزه كرمانشاه مشكلاتي را ايجاد كرد، گفت: «يكي از موضوعاتي كه در كرمانشاه مشكل ايجاد كرد قول‌هاي برخي مسوولان بود. برخي به دليل فضاي حاكم احساسي قول‌هايي را مي‌دادند كه خب بعد از آن مشكل ايجاد مي‌كرد. به نظر من اقدامات بايد در محور خود صورت گيرد، مثلا در زمينه توزيع كالاهاي امدادي، وقتي متولي يك سازمان، مثلا جمعيت هلال احمر است، سازمان ديگري نبايد قولي در اين زمينه بدهد. اگر قرار است اتفاقي بيفتد بايد بر اساس محورها انجام شود.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون