• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5350 -
  • ۱۴۰۱ دوشنبه ۲۳ آبان

مديرعامل هيچ نگفت

سرنوشت نامعلوم بازداشتي‌هاي تئاتر

مديرعامل خانه تئاتر با ارايه توضيحاتي از پيگيري اين خانه، براي حل مشكلات بعضي از اعضاي جامعه تئاتر در ناآرامي‌هاي اخير نكاتي را مطرح كرد و از انتخاب رويا تيموريان به عنوان سفير مهرباني خانه تئاتر و انتخاب مجيد قناد به عنوان مدير رفاه خانه تئاتر خبر داد. مقصود نعيمي ذاكر در گفت‌وگو با ايسنا از پيگيري آتش‌نشاني گفت تا همكاري با بيمه‌ها، ولي عملا درباره رسيدگي به وضعيت تئاتري‌هاي بازداشتي، به ويژه دانشجويان اطلاعات دقيق و جامعي به دست نداد.
مديرعامل خانه تئاتر درباره حل مشكلات هنرمنداني كه در ناآرامي‌هاي اخير دستگير شده‌اند، گفت: سه نفر از اعضاي خانه تئاتر، با هماهنگي هيات‌مديره خانه تئاتر مسووليت كميته پيگيري مشكلات اعضاي بازداشت شده را عهده‌دار شدند و مقرر شد كه مراحل اجرايي آن با دفتر مديرعامل خانه تئاتر نيز هماهنگ شود و همزمان، با كميته‌هاي پيگيري خانه سينما و خانه موسيقي هماهنگي‌هاي لازم به عمل آيد و در همين راستا مديران خانه‌هاي تئاتر، سينما و موسيقي جلساتي را برگزار كردند تا در حد امكان، خدمات حقوقي و پيگيري‌هاي قضايي انجام پذيرد. در همين جهت در آخرين جلسه مديران خانه‌هاي هنري، سه وكيل كه سوابق پيگيري اين نوع پرونده‌ها را داشتند، از سوي خانه سينما پيشنهاد شدند و مقرر شد كه ايشان، راهنمايي‌هاي حقوقي لازم را در دستور كار كميته‌ها قرار دهند.

مذاكره با مديران ارشد رسانه ملي
او در ادامه درباره حل مشكلات اشتغال هنرمندان تئاتر، بعد از دوران كرونا و در شرايط كنوني توضيح داد: در جلسه‌اي كه با معاون هنري وزارت ارشاد داشتم، درباره راه‌حل‌هاي اين موضوع، گفت‌وگوي خوبي انجام شد و ايشان براي اشتغال هنرمندان تئاتر نكات مثبتي را در زمينه توليد برنامه در پلتفرم «صحنه» در تلوبيون مطرح كردند و اميدوارم در ديدارهاي بعدي به شيوه‌هاي اجرايي نيز نزديك شويم. همچنين در ديداري كه با مديران صندوق هنر درباره سرمايه‌گذاري و پشتيباني در توليد تله تئاتر و استفاده از پلتفرم‌هاي فضاي مجازي نكاتي مطرح شدكه با استقبال ايشان روبه‌رو شد.
او با بيان اينكه اراده مثبتي در نگاه مديريتي وزارت ارشاد، براي حل مشكلات اشتغال و صنفي جامعه تئاتر وجود دارد، از مذاكرات خود با مديران ارشد رسانه ملي خبر داد و افزود: در اين ديدارها تاكيد ايشان، حمايت از توليد تله تئاتر بود و براي حمايت از هنر تئاتر در رسانه ملي، قول پشتيباني و همكاري دادند و از سوي ديگر با مكاتباتي كه با مديران معاونت مجازي سازمان صورت گرفت، به زودي در بستر پلتفرم تلوبيون، VOD به نام «صحنه» با رويكرد تئاتر، شروع به فعاليت خواهد كرد. وي در ادامه توضيح داد كه به تازگي با يكي از كارگزاري‌هاي بيمه در كار گروه رفاه و با هماهنگي‌هاي مجيد قناد، گفت‌وگويي داشته است.

همكاري خانه تئاتر با بيمه‌ها 
نعيمي ذاكر افزود: پيشنهادي را به كارگزاري بيمه ارايه كرديم كه اقتصاد صندلي و بليت سالن‌هاي تئاتر در يك تئاتر تبليغي و اقتصادي بيمه شود تا صاحبان سالن و تهيه‌كنندگان محتوا، با آرامش بتوانند به موضوع كار خود بپردازند و در حوزه توليد محتوا و ايجاد شرايط خوب براي تماشاگران، دغدغه‌هاي‌شان صرفا فرهنگي و اثربخشي پيام باشد. مديرعامل خانه تئاتر درباره حمايت بنگاه‌هاي توليدي مانند كارخانه‌ها و صاحبان صنايع و بخش‌هاي عرضه توليد كالاها نيز اشاره كرد كه از ديگر رويكردهاي مديريت خانه تئاتر است كه هنر نمايش به گونه‌اي وزين و در شأن هنر تئاتر، مورد حمايت بخش خصوصي قرار گيرد و در همين راستا، مكاتباتي با تعدادي از بخش‌هاي اقتصادي صورت گرفته است.

موضع خانه تئاتر چيست؟
 وي در ادامه اين گفت‌وگو، درباره مواضع خانه تئاتر در امور صنفي و شرايط اجتماعي فعلي چنين گفت: آنچه مديريت خانه تئاتر موظف به انجام آن است، هدف‌گيري‌هاي هيات‌مديره خانه تئاتر و مصوبات آن است كه در امور صنفي در تلاش هستيم، خوشبختانه در جلسه‌اي كه در مركز پژوهش‌هاي مجلس برگزار شد، اراده اعضاي جلسه بر استقلال صنوف بود و رعايت حقوق صنفي انجمن‌هاي وابسته به خانه‌هاي هنري كه در همين راستا قرار شد كه موانع 
پيش آمده توسط كميسيون فرهنگي مجلس و حاضران در جلسه پيگيري و اقدام شود. وي در پاسخ به پرسشي ديگر درباره اظهارنظر خانه تئاتر در مورد وقايع اخير اشاره كرد كه در همان آغاز، هيات‌مديره‌ خانه تئاتر، نگاه خود را در بيانيه‌اي اعلام كرد.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون