• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5350 -
  • ۱۴۰۱ دوشنبه ۲۳ آبان

خبرخوان

گاز طبيعي براي چند مشترك رايگان شد؟
مسلم رحماني، سرپرست مديريت هماهنگي امور گازرساني شركت ملي گاز ايران از رايگان شدن گاز طبيعي براي حدود يك ميليون و ۱۱۹ هزار مشترك كه ۸۷۳هزار مشترك مربوط به كميته امداد امام خميني (ره) خبر داد.رحماني در پاسخ به اين پرسش كه آيا اين تعداد افزايش مي‌يابد، گفت: بله، زيرا هر ساله اشتراك‌هاي جديدي به مشتركان افزوده مي‌شود و اشتراك‌هاي جديد هم به‌طور عمده از روستاها هستند.


ماجراي بازگشت ژاپني‌ها به بازار لوازم خانگي چيست؟
اكبر پازوكي، رييس اتحاديه فروشندگان لوازم خانگي گفت: يك شركت ايراني از بيش از ۱۰ سال پيش بخشي از قطعات خود را از شركت سوني وارد و در توليدات خود استفاده مي‌كند. بنابراين همچنان كالاي تمام شده از هيچ برندي وارد نمي‌شود. به گفته وي تمام توليدكنندگان تلويزيون در ايران بخشي از قطعات خود را وارد مي‌كنند. در بهترين حالت در برخي شركت‌ها 30 تا 40 درصد قطعات تلويزيون در داخل توليد مي‌شود و مابقي وارداتي است. پازوكي در پاسخ به سوالي درباره گارانتي اين محصولات گفت: اين كالاها با برندهاي داخلي و گارانتي اصلي فروخته مي‌شود و فقط بخشي از قطعات آن خارجي است. بر اين اساس همچنان همه كالاها با برند خارجي موجود در بازار قاچاق يا تقلبي هستند و گارانتي آنها تقلبي است.


خودروهاي وارداتي بايد استانداردهاي ۸۵گانه را داشته باشند
مهدي اسلام‌پناه، رييس سازمان ملي استاندارد ايران اعلام كرد كه فقط اجازه واردات به خودرويي داده مي‌شود كه بتواند استانداردهاي لازم را اخذ كند. وي در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه آيا خودرو كمتر از ۱۰ هزار دلار استاندارد ۸۵گانه را خواهد گذراند يا خير؟ گفت: اجازه واردات به خودرويي داده مي‌شود كه بتواند استانداردهاي لازم را بگيرد. وي با بيان اينكه تمام تلاش خودروسازان بر اين است كه توليدات داخلي هم استانداردهاي ۸۵ گانه را بگذرانند، افزود: در توليد خودروي مدرن اقتصادي سعي شده كه حركت تحولي در طراحي، ساخت و صنعتي‌سازي را در دستور كار داشته باشد؛ اين خودرو با گذراندن الزامات ۸۵گانه و حتي در نظر گرفتن خيلي از الزامات كارخانه‌اي زمينه جبران عقب‌ماندگي گذشته را داشته باشد.


تكذيب عجيب بازرسي  گوشي همراه در فرودگاه
در حالي كه ويديوهاي متعددي از چك و بازرسي گوشي تلفن همراه برخي مسافران در بخش بازرسي فرودگاه امام منتشر شده، يك مقام آگاه در فرودگاه امام اين موضوع را تكذيب كرده و گفته است: گوشي همراه هيچ مسافري مورد بررسي قرار نمي‌گيرد و در تمام فرودگاه‌هاي دنيا تلفن و گوشي همراه مسافران بايد در دستگاه ايكس‌ري قرار بگيرد. او با تكذيب اخباري مبني بر بازرسي گوشي همراه مسافران اظهار داشت: اين اخبار شايعه است و بازرسي و چك گوشي همراه مسافران صحت ندارد. تلفن همراه هيچ مسافري توسط نيروي‌هاي حاضر در فرودگاه مورد چك و بررسي قرار نمي‌گيرد.


آغاز عمليات ساخت 2000 واحد مسكن كارگري
سيد صولت مرتضوي، وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي از آغاز طرح مسكن كارگري با 2000 واحد مسكوني خبر داد.وزير تعاون گفت: در سفر اخيري كه به استان خراسان رضوي داشتيم، عمليات احداث 2000 واحد مسكوني براي كارگران را شروع كرديم و به تدريج در كل كشور ساخت مسكن براي كارگران با كمك تعاوني‌ها آغاز مي‌شود.مرتضوي همچنين در مورد جلسات كميته مزد براي شوراي عالي كار گفت: هنوز جلسات شروع نشده و براي اين كار قدري زود است، اما به موقع آغاز خواهد شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون