• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5351 -
  • ۱۴۰۱ سه شنبه ۲۴ آبان

حناچي، شهردار سابق:

تحريم‌ها مانع از ارسال واگن‌هاي چيني مي‌شود

سال گذشته شهردار تهران در جمع خبرنگاران اعلام كرد كه قرارداد خريد 630 واگن از چين بسته شده و مقدمات بازگشايي LC آن نيز فراهم شده و در آينده نزديك وارد مي‌شود. زاكاني همچنين مدعي شد كه قرارداد ۱۰۵ واگن با مجموعه توليدكنندگان داخلي نيز بسته شده است. اين در حالي است كه پيروز حناچي، شهردار سابق تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اعتماد با ذكر اينكه قرارداد خريد 630 واگن از چين در زمان مديريت وي بسته شده است، گفت: ما مي‌خواستيم اين قرارداد را در قالب تهاتر نفتي دولت با چين انجام دهيم اما عمر مديريت ما قد نداد و همان‌طور رها شد. اما بعيد است كه با توجه به‌شدت گرفتن تحريم‌ها، اين امر يعني ورود 630 واگن، عملياتي شود.
وي با ذكر اينكه در همان سال‌ها موفق شديم در داخل كشور قطاري با 85 درصد وابستگي داخلي و دانش بومي و طراحي داخلي با همكاري جهاد دانشگاهي بسازيم، گفت: در همين راستا تفاهمنامه‌اي براي ساخت 110 واگن با شركت واگن‌سازي تهران منعقد شد كه همان قراردادي است كه زاكاني از آن ياد مي‌كند.
حناچي همچنين در پاسخ به اين سوال كه تحريم‌ها چه تاثيري روي حمل‌ونقل عمومي داشته است و اينكه آيا با وجود تحريم‌ها مي‌توان مدعي حل گره كور توسعه حمل‌ونقل عمومي بود، گفت: تحريم‌ها قطعا براي تامين قطعات، تامين اتوبوس و واگن مترو و قيمت تمام‌شده آنها تاثير داشته و دارد. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون