• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5352 -
  • ۱۴۰۱ چهارشنبه ۲۵ آبان

بهره‌برداري از پروژه آبرساني روستاي بنده خوزستان و شهرك شهيد سليماني با مشاركت همراه اول

با مشاركت اپراتور اول، پروژه آبرساني به روستاي بُنده و شهرك شهيد سليماني در خوزستان به بهره‌برداري رسيد.
به گزارش اداره كل ارتباطات شركت ارتباطات سيار ايران، آيين بهره‌برداري از پروژه آبرساني روستاي بُنده و شهرك شهيد سليماني، روز دوشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۱، با حضور سيلاوي فرماندار، نيسي مدير آب و فاضلاب و سرهنگ طرفي فرمانده سپاه شهرستان دشت آزادگان استان خوزستان، اهالي روستا و نمايندگاني از اپراتور اول تلفن همراه كشور همزمان با سالروز شكست حصر سوسنگرد برگزار شد. در سيل سال ۱۳۹۸ خوزستان، تعداد بسياري از روستاهاي اين استان با آبگرفتگي مواجه و به دنبال آن، ساكنان آنها مجبور به تخليه محل زندگي خود شدند؛ روستاي بنده نيز در همان زمان زير آب رفت.
اين اتفاق تلخ و ناگوار در پي بارش‌هاي روزهاي ابتدايي سال ۱۳۹۸ و سرريز آب از سدهاي استان خوزستان رخ داد و شدت سيلاب و ارتفاع آب در نقاطي از اين استان را به حدي رساند كه آب تا نزديكي پشت بام منازل مسكوني رسيد.
حال پس از گذشت چند سال از اين اتفاق و ياري بخش‌هاي مختلف براي احياي اين روستا، اكنون همراه اول در راستاي رسالت مسووليت اجتماعي خود و در جهت تحقق اهداف راهبردي‌اش كه در زمينه «رشد پايدار» تعريف كرده، به ياري و مشاركت در پروژه بازسازي اين روستا با ۱۵۰ خانوار و حدود ۸۰۰ نفر جمعيت رفته است.
پيش از اين نيز در سال گذشته پروژه آبرساني روستاي جليعه شهرستان دشت آزادگان استان خوزستان با حمايت مالي همراه اول و همكاري گروه‌هاي جهادي انجام شد.
گفتني است با توجه به اينكه خوزستان با دارا بودن ۲۶درصد از آب‌هاي دايمي و شيرين كشور، پر آب‌ترين منطقه ايران است، متاسفانه از موضوع تنش آبي در اقصي نقاط مختلف و در حوزه‌هاي خانگي و كشاورزي رنج مي‌برد. به همين دليل همراه اول وظيفه خود دانسته تا نسبت به رفع بخشي از اين چالش پيشقدم شود. پيش از آن نيز همراه اول اقدامات مشابهي با رويكردهاي مختلف نظير «تامين هزينه خريد تجهيزات آب شيرين‌كن جهت برطرف كردن مشكل تامين آب شرب در شهرستان آبادان» انجام داده بود.
همچنين يكي از پروژه‌هاي در دست اقدام بزرگ‌ترين اپراتور كشور در حال حاضر، آبرساني به ۷ روستاي آذربايجان شرقي است.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون