• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5355 -
  • ۱۴۰۱ يکشنبه ۲۹ آبان

2 جنايتي كه به واسطه پيامك رازگشايي شد

تحقيقات در پرونده قتل مرد سارق نشان داد كه او در درگيري با يك مالخر بر سر خريد اموال مسروقه به قتل رسيده است اما وقتي ماموران سراغ مالخر رفتند، او از طبقه سوم به پايين پريد و به بيمارستان منتقل شد. حالا و در بررسي تلفن اين مرد سرنخي به دست آمده كه او را متهم به ارتكاب 2 قتل مي‌كند.
صبح 30 شهريور امسال جسد مردي در داخل يك گوني كه كنار سطل زباله‌اي در يكي از محله‌هاي جنوب تهران رها شده بود، پيدا شد. با حضور قاضي محمدجواد شفيعي، بازپرس جنايي تهران و تيمي از كارآگاهان در محل معلوم شد كه مقتول مردي جوان است كه حدود ٥ روز از مرگش مي‌گذرد. جسد كاملا نايلون پيچ شده بود و آثار روي آن نشان مي‌داد كه او بر اثر ضرب و شتم به قتل رسيده است.
براي كشف اسرار اين جنايت تصاوير دوربين‌هاي مداربسته بررسي شد و ماموران متوجه مرد موتورسواري شدند كه گوني حاوي جسد را با خود به نزديكي سطل زباله آورده و در آنجا رها كرده و متواري شده است. در ادامه و با بررسي اثر انگشت جسد مقتول، هويت او شناسايي شد. او مردي جوان به نام سينا بود كه يك‌بار به اتهام سرقت دستگير و زنداني شده بود و خانواده‌اش همزمان با ناپديد شدن او راهي اداره پليس شده و گم شدن پسرشان را گزارش كرده بودند.

فرار هولناك مالخر
آن‌طور كه بررسي‌ها نشان مي‌داد مقتول از مدت‌ها قبل با مردي به ‌نام كريم كه خريدار اموال مسروقه بود در ارتباط بوده و اموال سرقتي را به او مي‌فروخته است. همچنين معلوم شد كه مقتول آخرين‌بار با كريم قرار داشته و براي فروش اموال مسروقه به خانه او در حوالي گمرك رفته است. كريم، تنها مظنون جنايت بود و بررسي‌ها نشان مي‌داد كه او از مالخران حرفه‌اي و سابقه‌دار است. همچنين مشخص شد كه او همان مرد موتورسواري بوده كه جسد مقتول را در كنار سطل زباله رها كرده بود. با اين سرنخ‌ها دستگيري كريم در دستوركار ماموران اداره دهم پليس آگاهي تهران قرار گرفت و آنها پس از هماهنگي قضايي راهي خانه او در محدوده گمرك شدند اما او به محض مشاهده پليس تصميم به فرار گرفت. محل سكونت او يك خانه ٣ طبقه قديمي بود و كريم قصد داشت از طبقه سوم فرار كند كه به پايين سقوط كرد و به بيمارستان منتقل شد.
ماموران در ادامه به بازرسي از خانه اين مرد پرداختند. در هر 3 طبقه لوازم سرقتي زيادي وجود داشت كه نشان مي‌داد كريم با سارقان زيادي در ارتباط است. در محل زندگي او از لوازم خودرو گرفته تا وسايل خانه پيدا و معلوم شد كه خلافكاران زيادي هر روز به خانه او رفت‌وآمد داشتند. ماموران در قسمت پاركينگ خانه كريم با گودالي مواجه شدند كه به‌ نظر مي‌رسيد او آن را حفر كرده بود تا جسد مقتول را دفن كند اما موفق به اين كار نشده بود. در بررسي‌هاي بيشتر شاهداني پيدا شدند كه ديده بودند مقتول روزي كه ناپديد شده بود در خانه مرد مالخر حضور داشته است. برخي از آنها مي‌گفتند كه چند روزي بود كه بوي تعفن شديدي از خانه مالخر به مشام مي‌رسيد و زماني كه آنها از علت بو پرسيده بودند، او مدعي شده بود كه مرغ كشته است و بوي تعفن به‌ خاطر مرغ است. وقتي تكه‌هاي اين پازل كنار هم گذاشته شد، شكي باقي نماند كه قاتل سينا؛ جواني كه جسدش در داخل گوني پيدا شده بود، مرد مالخر است و اين احتمال مطرح شد كه او پس از قتل سينا، چند روزي جسدش را در خانه نگهداري كرده اما با توجه به انتشار بوي تعفن تصميم گرفته با حفر گودال، جسد را دفن كند ولي احتمالا به ‌دليل رفت ‌و آمد زياد به خانه‌اش، موفق به اين كار نشده و درنهايت جسد مقتول را داخل گوني گذاشته و در خيابان رها كرده است.

قتل دوم
اين اما پايان ماجرا نبود، چراكه ماموران در ادامه روند تحقيقات، سرنخ تازه‌اي كشف كردندكه نشان مي‌داد مرد مالخر به ‌احتمال زياد مرتكب قتل ديگري هم شده است. ماموران در بررسي پيامك‌هايي كه بين اين مرد و همسرش رد و بدل شده بود به پيامي برخورد كردند كه زن جوان براي شوهرش نوشته بود؛ «سينا را هم مانند شايان كشتي؟» اين يعني متهم پرونده علاوه بر سينا، فرد ديگري را هم به قتل رسانده است. درحالي كه او هم‌اكنون در بيمارستان بستري است و قادر به صحبت كردن و بازجويي نيست. حالا كارآگاهان تحقيقات براي شناسايي شايان كه به ‌نظر مي‌رسد دومين قرباني متهم است را آغاز كرده‌اند و همزمان منتظرند متهم بهبود پيدا كند تا شايد در بازجويي از او، اسرار اين جنايات فاش شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون