• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5355 -
  • ۱۴۰۱ يکشنبه ۲۹ آبان

خبرخوان

قيمت كالاي وارداتي ۳،۵ برابر كالاي صادراتي است

بررسي وضعيت تجارت خارجي كشور در هفت ماه نخست امسال نشان مي‌دهد كه ۲۸.۴ ميليارد دلار صادرات غيرنفتي داشته‌ايم كه از اين ميزان۸.۵ ميليارد دلار مربوط به صادرات اقلام نفتي مي‌شود كه سهمي۳۰ درصدي از كل صادرات را به خود اختصاص داده‌اند. همچنين۱۹.۹ ميليارد دلار نيز مربوط به صادرات ساير كالاهاست كه سهمي۷۰ درصدي از كل صادرات را شامل مي‌شود.تراز تجاري نيز در ۷ ماه نخست امسال منفي۳.۳ درصد بود در حالي كه اين رقم در مدت مشابه سال گذشته منفي۰.۸ بوده است.

هيچ بانكي براي ساخت مسكن همكاري نمي‌كند

محمد سرگزي، عضو كميسيون عمران مجلس گفت: رييس‌جمهور بايد با يك اراده محكم تمام افرادي را كه در مسير اجراي قانون جهش توليد مسكن مقاومت مي‌كنند را از دولت كنار بگذارد. او درباره روند اجراي قانون جهش توليد مسكن و وضعيت بازار مسكن بيان كرد: مجلس براي ساماندهي بازار مسكن وظيفه خود را به صورت كامل انجام داد و با وضع قانون جهش توليد مسكن و اخذ ماليات از خانه‌هاي خالي دو گام اساسي در حوزه تقنيني براي ساماندهي حوزه مسكن برداشت. مهم‌ترين شعار دولت ساخت يك ميليون مسكن در سال بود ولي تا به امروز هيچ بانكي جز بانك مسكن در ارايه تسهيلات براي ساخت مسكن گامي برنداشته است.


آخرين وضعيت طرح ماليات بر مجموع درآمد اعلام شد

مهدي موحد، رييس مركز آموزش، پژوهش و برنامه‌ريزي مالياتي كشور آخرين وضعيت طرح ماليات بر مجموع درآمد را اعلام كرد.وي در مورد طرح ماليات بر مجموع درآمد اشخاص حقيقي توضيح داد: لايحه ماليات بر مجموع درآمد كه تحت عنوان لايحه اصلاحاتي بر قانون ماليات‌هاي مستقيم صورت گرفت و بحث اجراي ماليات بر جمع درآمد و هم ساماندهي معافيت‌ها و مشوق‌ها را هدف‌گذاري كرده است، در ابتداي دولت سيزدهم در سازمان امور مالياتي مورد توجه قرار گرفت.


هجوم رقباي بزرگ به بازار عراق

با اين وجود آمارهايي كه از تجارت دو كشور (ايران و عراق) در هفت ماهه ابتدايي امسال منتشر شده نشان مي‌دهد كه ميزان صادرات ايران به عراق افت داشته است. ارزش صادرات عراق در سال ۲۰۲۲ به ۱۵۵ ميليارد دلار و ارزش واردات به ۱۰۵ ميليارد دلار مي‌رسد كه به ترتيب رشدي۶۵ و ۴۳ درصدي را نشان مي‌دهد. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون