• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5358 -
  • ۱۴۰۱ چهارشنبه ۲ آذر

از كارشناسان داخلي تا رسانه‌هاي خارجي

واكنش‌ها به شكست سنگين تيم ملي مقابل انگليس

شكست تيم ملي ايران برابر انگليس در نخستين بازي جام جهاني ۲۰۲۲، سنگين‌ترين شكست تاريخ تيم ملي ايران در ادوار جام‌جهاني بود و در عين حال رسانه‌هاي انگليسي از اين مسابقه به عنوان بهترين شروع تاريخ تيم ملي انگلستان در جام جهاني ياد كردند.
به گزارش «اعتماد» بدبين‌ترين هواداران و كارشناسان فوتبال هم تصور نمي‌كردند تيم ملي ايران تحت هدايت كارلوس كي‌روش در نخستين ديدارش مقابل انگليس شكست اينچنيني را متحمل شود، اساسا در روزهايي كه گمانه‌زني‌ها از بركناري اسكوچيچ و جايگزيني كي‌روش بيشتر شده بود، دليل و برهان مديران فدراسيون براي اين تغييرات «كسب نتايج آبرومندانه در جام جهاني» عنوان مي‌شد. اتفاقي كه حداقل در نخستين بازي تيم ملي در ورزشگاه خليفه شهر دوحه شاهدش نبوديم.
اما بعد از سوت پايان رافائل كلاوس داور برزيلي ديدار ايران برابر انگليس، موجي از انتقادات به سمت تيم ملي ايران و كارواني كي‌روش روانه شد، انتقاداتي كه مختص رسانه‌هاي داخلي نبود و در سطح جهاني نيز كارشناسان فوتبال نسبت به اين ديدار واكنش داشتند.
در اين گزارش قصد داريم به برخي از بازخوردهاي شكست تيم ملي بپردازيم.
محمد نصرتي مدافع اسبق تيم ملي كه سابقه پوشيدن پيراهن تيم ملي ايران در جام جهاني را نيز دارد طي يك انتقاد صريح نسبت به كارلوس كي‌روش گفت: آقاي كي‌روش نمي‌دانم ما را چه فرض كرده، خيلي جلوي خودم را مي‌گيرم تا به او حرف بدي نزنم، او با تركيبي كه چيده بود از قبل مشخص بود حداقل با اختلاف سه گل مي‌بازيم و حالا مي‌گويد اين بازي براي ما جلسه تمريني بوده؟ آبروريزي از اين بالاتر مگر داريم؟ همين الان بايد كي‌روش را اخراج كنند.
او در بخش ديگري از صحبت‌هايش گفت: ما مي‌بينيم كه بيرانوند مصدوم شد و آقاي كي‌روش به سر خود مي‌كوبد، اين چه طرز رفتار است؟ جاي اينكه به حسيني كه گلر ذخيره است روحيه بدهي به سر خودت مي‌زني؟
او همچنين در مورد شانس صعود تيم ملي از گروهش گفت: من بازي امريكا و ولز را ديدم، هيچ شانسي براي صعود نداريم، او تاكيد كرد كه با حضور كي‌روش روي نيمكت تيم ملي هيچ شانسي براي صعود نخواهيم داشت.
مهدي مناجاتي سرمربي سابق تيم ملي در خصوص ديدار شب گذشته ايران و شكست سنگين برابر انگليس گفت: در ادوار گذشته نيز با تيم‌هاي بزرگي بازي كرده بوديم اما هيچ‌كس انتظار چنين شكست سنگيني برابر انگليس را نداشت، او اضافه كرد: ما متوجه نشديم تاكتيك تيم ملي در اين بازي چه بود و بايد بگويم كه در نخستين بازي تيم ملي در جام جهاني ۲۰۲۲ يك فاجعه رقم خورد.
ابراهيم تمامي بازيكن اسبق تيم ملي نيز در همين خصوص گفت: وقتي تركيب كي‌روش و پنج دقيقه ابتدايي از بازي را ديدم مطمئن بودم كه بيشتر از چهار گل از انگليس دريافت خواهيم كرد، تركيب اوليه كي‌روش كاملا اشتباه بود و تاوان اين اشتباه، شكست شش گله برابر انگليس بود.
دراگان اسكوچيچ سرمربي سابق تيم ملي نيز به عنوان يكي از مفسران شبكه الجزيره در خصوص شكست سنگين تيم ملي ايران مقابل انگليس گفت: اين چهره واقعي تيم ملي ايران نبود و تماشاي شكست تيمي كه خودم آنها را به جام جهاني رساندم براي من بسيار دشوار است و در دقايقي از مسابقه احساساتي هم شدم. اين تيمي است كه من سه سال با آن زندگي كردم و از آنها شناخت كامل دارم.
سعيد يونسي سرمربي تيم الشحانيه قطر نيز در خصوص باخت شب گذشته تيم ملي ايران در مقابل انگليس گفت: بهتر است بهانه نياوريم، از نظر فني ضعيف بوديم و باختيم و به وضوح قابل تشخيص بود كه كي‌روش تركيب بدي را روانه ميدان كرده است.
او اضافه كرده است: تركيب تيم ملي پيش از اين و براي مثال در ديدار برابر اروگوئه مشخص بود، ما متوجه نشديم چرا كي‌روش تركيب تيم را تغيير داد، مصدوميت بيرانوند هم به تيم شوك وارد كرد اما مصاف انگليس و ايران شبيه مصاف يك تيم حرفه‌اي با يك تيم آماتور بود و به هيچ‌وجه قابل انكار نيست كه ضعيف بوديم.
دومينيك كينگ، كارشناس ديلي ميل نيز در خصوص اين ديدار گفت: بازيكنان ايران از نظر اجتماعي و سياسي تحت فشار بودند وگرنه آنها اصلا تيم ضعيفي نيستند، فراموش نكنيم آنها موفق شدند با سنگال قهرمان آفريقا مساوي كنند و اروگوئه را شكست دهند و انگليس با اين پيروزي پُرگل برابر ايران همه را نسبت به نتايجش در مراحل بعدي اميدوار كرد.
پاي هربت نيز به عنوان يكي ديگر از كارشناسان ديلي ميل گفت: پيش از اين مسابقه فكر مي‌كردم كه مدافعان انگليس در برابر طارمي به مشكل بر بخورند، ايران بازيكنان بسيار خوب و قدرتمندي دارد و براي قضاوت بايد صبر كنيم تا ببينيم در دو بازي آينده چه نتيجه‌اي خواهند گرفت.
سايت آماري اوپتا اما به ركورد منحصر به فرد طارمي در اين ديدار پرداخت و نوشت: طارمي نخستين بازيكن قاره آسياست كه موفق مي‌شود در يك بازي از جام جهاني دو گل به ثمر برساند و اولين بازيكن ايراني است كه موفق شده در يك دوره از جام جهاني دو گل وارد دروازه حريفان ايران كند.
نشريه انگليسي سان نيز بعد از پيروزي انگليس برابر ايران نوشت: از شش تايي كردن لذت ببريد، بهترين شروع تاريخ انگلستان در تمام ادوار جام جهاني، رستگاري رشفورد و ساكان در توفان انگليس در قطر.
مارتين ساموئل دبير ورزشي نويس اسپورت ميل در همين خصوص گفت: همه ما پيش از اين فكر مي‌كرديم ايران تيم بسيار خطرناكي خواهد بود و مي‌دانستيم كه اين تيم انگيزه فراواني براي رويارويي برابر انگلستان خواهد داشت اما اين پيروزي پُرگل براي انگليس درخشان بود و هيچ‌كس چنين تصوري نسبت به ديدار اول گروه B نداشت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون