• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5360 -
  • ۱۴۰۱ شنبه ۵ آذر

نگاهي به واكنش مربيان و بازيكنان به پيروزي برابر ولز

كي‌روش: در با زي اول غرورمان خدشه‌دار شد

چشمي: عجولانه قضاوت شدم

كارلوس كي‌روش، سرمربي تيم ملي فوتبال ايران بعد از پيروزي ۲ بر صفر مقابل ولز در دومين ديدارش در جام جهاني قطر در نشست خبري حاضر شد و پاسخگوي خبرنگاران بود. كي‌روش در واكنش به اينكه فكر مي‌كند تيمش بتواند به مرحله حذفي مسابقات صعود كند آن‌هم با توجه به اينكه مقابل تيم قوي مانند امريكا بازي دارد، گفت: ما امروز بازي خيلي خوبي را داشتيم. همه نشان دادند كه از شخصيت بالايي برخوردار هستند و اين ويژگي تيم ما است. يك حس همبستگي و وحدت در تيم ما قابل مشاهده بود و همان‌طوركه بايد، ظاهر شديم. ما به ريشه خودمان برگشتيم. بعد از بازي اول لازم بود به ريشه خودمان برگرديم.
وي ادامه داد: مي‌بايست همه آن روز را از ذهن خودمان بيرون و روي فوتبال تمركز مي‌كرديم. نكته ديگر اينكه بايد به احساسات بد بازي قبل غلبه مي‌كرديم. به بازيكنانم گفتم كه فوتبال داراي لحظات مختلف است و فقط برد و باخت نيست. گاهي ممكن است ببازيد و كرامت شما زير سوال برود اما طبيعتا در اولين بازي غرورمان خدشه‌دار شد و الان فرصتي بود كه غرورمان را برگردانيم، كرامت خودمان را به دست بياوريم، بتوانيم يك نتيجه خوبي ارايه دهيم، مرهمي بر زخم خودمان بگذاريم، اعتبارمان را پس بگيريم و فوتبالي كه در درون روح و ذهن ما است، به نمايش بگذاريم.
وي ادامه داد: اين كار ساده‌اي نبود؛ به نظرم خوب بازي كرديم و شايسته اين برد بوديم. اگر چه ولز هم تيم دردسرسازي بود و مستقيم بازي مي‌كرد. بازيكنان سريعي داشتند و احتياج به تمركز بسيار زيادي بود. سعي كرديم بازي را كنترل كنيم و فرصت‌هايي را ايجاد كرديم. قاعدتا بايد گل‌هاي زيادي را ثبت مي‌كرديم. زودتر نتوانستيم گل بزنيم. مهم اين بود كه دست آخر توانستيم مسير مناسب را ادامه بدهيم. 
طبيعتا اين يك برد است و سه امتياز گرفتيم و به معني اتمام كار نيست. هنوز همه شانس صعود در بازي آخر را دارند. بايد صبر كنيم و ببينيم دست آخر چه اتفاقي مي‌افتد. 
همواره اين گل‌ها را به ياد داريم.
كي‌روش در واكنش به اينكه بعد از بازي با انگليس از او سوال شد كه آيا دوران مربيگري كي‌روش به پايان رسيده يا خيراما تيمش امروز به پيروزي رسيد و دو گل زد، گفت: گاهي اوقات نتايج خيلي خوب در آخر فوتبال در پايان به دست مي‌آيد. فكر مي‌كنم نتيجه مناسبي گرفتيم و شايسته برد بوديم. تفاوتي كه بين دو تيم وجود داشت و بهتر از تيم مقابل هم بازي كرديم، ما را به اين نتيجه رساند. اگر گل‌هاي بيشتري مي‌زديم، اين آينه‌اي براي تفاوت‌هاي بين دو تيم مي‌بود. بايد بگويم ولز تيم خوبي بود و مربي و بازيكنان خوبي داشت و اطمينان دارم امروز روز ما بود و شايد فردا روز ولز باشد. آنچه مهم است، درباره بازيكنان صحبت مي‌كنيم. من كلامي ندارم كه به بازيكنان خودم تبريك بگويم. امروز علاقه‌مندم كه مراتب احترام خودم را به بازيكنان ولز ابراز كنم.
سرمربي تيم ملي ايران در واكنش به اينكه احساسش درباره اين بازي را چطور بيان مي‌كند، گفت: اولين چيزي كه به بازيكنان خودم گفتم، اين بود كه الان از زمين بيرون هستيم چون تنش زيادي از بيرون وجود داشت و نزديك به گلزني بوديم. گلزني ما به تاخير افتاده بود و اين قضيه احساسي شده بود. به ويژه اينكه ما توانستيم از شرايط سخت بازگرديم و هيچ كس علاقه‌مند به باخت نيست. با توجه به اينكه بعد از باخت سنگين مقابل انگليس وضعيت سختي داشتيم اما زيبايي آن به اين بود كه ما باز هم فرصت داشتيم. ما گفتيم كه بعد از بازي با انگليس همه ‌چيز تمام شده و بازي صفر بر صفر است. ما بازي اول را باختيم اما لازم بود در اين بازي و بازي بعد از فرصت‌ها استفاده كنيم. مهم اين بود كه اميدمان را حفظ كرديم و از ديگر بازي‌هاي خودمان قبل از جام جهاني ياد بگيريم. امروز به هر حال توانستيم گل بزنيم و دو امتياز به دست بياوريم. ما بايد اطمينان داشته باشيم كه به حدي خوب هستيم كه به مرحله بعد برويم.
كي‌روش گفت: از امروز كارمان را براي بازي با امريكا شروع مي‌كنيم. آمادگي ما با ذهن‌هاي تازه و استراحت خوب شروع مي‌شود. ما كارهاي مزخرف و اضافي را كنار مي‌گذاريم و روي هدف خودمان متمركز مي‌شويم. اين هديه را به طرفداران ايران تقديم مي‌كنيم. اين برد يك هديه به طرفداران فوتبال در ايران بود. اين يك هديه به مردم ايران بود.
اما راب پيج سرمربي ولز با اشاره به اين نكته كه ايران از امريكا بهتر است به استقبال سوالات خبرنگاران رفت. 
راب پيج، سرمربي تيم ملي ولز در نشست خبري بعد از بازي مقابل ايران در واكنش به اينكه آيا ايران شايسته پيروزي بود، گفت: حتما استحقاق پيروزي را داشتند و تغييرات و جابه‌جايي‌هاي آنها جواب داد.
او در واكنش به اينكه آيا تيمش به خاطر هواي گرم در نيمه دوم به مشكل خورد، گفت: نه! در نيمه اول هم مشكل داشتيم.
سرمربي ولز درباره اينكه چرا شاگردانش به ويژه بيل و رمزي خوب عمل نكردند، گفت: نمي‌خواهم بگويم كه اين دو نفر مقصر بودند. من خيلي نااميد شدم. ما خيلي موفقيت داشتيم كه به جام جهاني آمديم. امروز از توانايي‌هاي خودمان كمتر ظاهر شديم. وقتي اينطور ظاهر شويد، مجازات مي‌شويد.
پيج درباره اينكه تيمش در مقابل ايران يك روز بد داشت و درباره نقاط قوت و ضعف ايران گفت: هميشه مي‌خواهيم به پيروزي برسيم. امروز بازي را نبرديم؛ ما دوباره خودمان را براي بازي بعد آماده مي‌كنيم.
سرمربي تيم ملي ولز درباره اينكه چطور تيمش را مي‌تواند براي بازي با انگليس آماده كند، گفت: هنوز يك بازي ديگر داريم كه پر از اتفاقات است و از فرصت خودمان استفاده مي‌كنيم. هواداراني داريم كه اينجا هستند و ما را تشويق مي‌كنند. كار امروزمان خوب نبود و مجازات شديم و براي بازي بعد خودمان را آماده مي‌كنيم.
سرمربي تيم ملي ولز در واكنش به اينكه ايران بهتر است يا امريكا، گفت: من تحت‌تاثير بازي ايران قرار گرفتم. ايران رو به جلو رفت و امريكا هم خيلي خوب بازي مي‌كند و فكر مي‌كنم ايران يك مقدار جلوتر و بهتر باشد.
او در واكنش به اينكه آيا در چهار روز باقيمانده تا بازي با انگليس مي‌تواند تغييرات لازم را ايجاد كند، اظهار كرد: بايد متوجه اين موضوع باشيم. بازيكناني داريم كه در باشگاه‌هاي خود بازي نمي‌كنند.
وي در واكنش به اينكه گفت تحت‌تاثير بازي ايران قرار گرفت و اينكه فكر مي‌كند دروازه‌بان جديد چقدر توانست كيفيت ايران را بهبود ببخشد، گفت: فكر نمي‌كنم تفاوتي بين آنها باشد. آنها دو نفر را عوض كردند. ما از بازي ايران احساس خطر مي‌كرديم. پيج در واكنش به اينكه چطور مي‌تواند توضيح بدهد كه همه بازيكنانش خوب نبودند، گفت: ما در مرحله خطيري هستيم. در هر بازي بايد به دنيا نشان بدهيد كه چطور بازي مي‌كنيد و حتي امروز قسمتي از آن را هم نشان نداديم. امروز نااميد شدم كه بخواهم بگويم چيز به‌خصوصي رخ داد. بايد صحبت كنيم و ببينيم چه مي‌شود.
زننده گل نخست ايران يعني روزبه چشمي نيز بعد از بازي مصاحبه‌اي انجام داد. روزبه چشمي با بيان اينكه عجولانه قضاوت شدم در واكنش به سوال خبرنگار عرب زبان مبني بر اينكه ايران شايسته برد بود و بين دو بازي با انگليس و ولز، ايران تغييرات خوبي داشت و اينكه عامل اين تغييرات چه بود، گفت: اول به هم‌تيمي‌ها تبريك مي‌گويم. فكر مي‌كنم در بازي اول يك سري فشارهاي زيادي روي تيم و بازيكنان بود و نتوانستيم نتيجه لازم را بگيريم وگرنه آن نتيجه رخ نمي‌داد. با صحبت‌هاي كادر فني از نظر ذهني آماده بازي با ولز شديم و موقعيت زيادي داشتيم و خدا را شكر نتيجه لازم را گرفتيم. اين نتيجه به دليل همبستگي و همدلي تيم بود.
چشمي در واكنش به سوالي مبني بر اينكه بيشترين فشارها در اين مدت زمان روي او بود و بعد از بازي با انگليس هم افزايش يافت اما توانست يكي از بهترين لحظات زندگي خود را ثبت كند، گفت: اگر فشار فوتبالي باشد آدم درك مي‌كند اما اگر به ناحق باشد يك مقدار بي‌معرفتي است. اين مدت يك سري اتفاق‌ها براي من رخ داد و عجولانه قضاوت شدم و فشارها غيرفوتبالي بود. هم‌تيمي‌ها و خانواده‌ام روحيه و انرژي خاصي به همديگر داديم و خدا را شكر مي‌كنم كه مزد زحمات و همدلي بازيكنان را گرفتيم. خدا را شاكرم و لطف خدا بود.
مرتضي پورعلي‌گنجي پس از پيروزي 2 بر صفر تيم ملي برابر ولز اظهار كرد: بازي اول هميشه سخت است و حتي تيم‌هاي بزرگ هم ممكن است در بازي اول دچار مشكل شوند. ما هم در يك سري جزييات نتوانستيم خوب كار كنيم. به هر حال فوتبال است و اتفاقات خاص مي‌افتد و برزيل هم در نيمه نهايي در كشور خودش 7 گل خورد. به هر حال يك‌سري جزييات رخ داد و نتوانستيم مقابل تيم خوب انگلستان امتياز بگيريم.
وي ادامه داد: خدا را شكر كه توانستيم ولز را ببريم و به 3 امتياز دست پيدا كنيم. كارلوس كي‌روش را همه به خاطر شخصيت و ابهتش مي‌شناسند. پس از بازي با انگلستان وقتي كه در زمين حلقه زده بوديم، به ما گفت كه آن بازي تمام شده و كار راحتي نداريم و بايد تلاش كنيم با نتايج درست دل مردم را شاد كنيم. اميدوارم مقابل امريكا نتايج درست بگيريم و صعود كنيم.
پورعلي‌گنجي در خصوص خوانده شدن سرود ملي توسط بازيكنان ايران گفت: ما براي دل مردم مي‌جنگيم و اميدوارم دل‌شان را شاد كنيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون